Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Резонатори  (Прочетена 11082 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

06 Ноември, 2010, 14:45:25
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Резонаторът служи да пропуска безпрепятствено изгорелите газове, а пък да отразява ударната вълна като в огледало и да я върне обратно към двигателя.

Отразената ударна вълна достигайки затворения изпускателен клапан, се отразява и от него. Ако дължината на тръбата до резонатора се подбере по такъв начин, че отразяването от клапана да стане непосредствено преди отварянето му, то скокът на разреждане /вакуума/ последващ след ударната вълна, ще изсмуче изгорелите газове от горивната камера и ще подобри продухването на цилиндъра.

Ако двигателя работи с оборотите на резонанса, в изпускателната тръба се получава стояща вълна с разреждане /вакуум/ при изпускателния клапан. Работата е в това, че описания процес наречен резонанс, възниква само при определени обороти на двигателя.
За всеки цилиндър на двигателя, те поставят отделна изпускателна тръба с определена дължина.
Вместо отражател може да се изпълнява и заварена на определено разстояние от изпускателния клапан шайба. При резонанс не се допускат резки огъвки на тръбите, тъй- като в огъвките, ударната вълна се разсейва и се появяват паразитни отражения.
 
Процесът резонанс се използва при автомобилите без катализатор. Катализаторът работи добре, когато е прогрят добре. Затова той се поставя възможно най-близо до двигателя и разполагането на резонансни изпускателни тръби е невъзможно. Известно е, че автомобилите с катализатор имат намалена мощност.

Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до:
 
    * Повишаване на мощността на двигателя
    * Повишаване на въртящия момент
    * Подобряване на динамиката на шофиране
Резонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивната камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър



04 Май, 2023, 11:58:55
Отговор #1
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2
Резонаторите на автомобилите са често срещани елементи на изпускателната система. Те са конструирани да подпомагат работата на катализатора и да намалят шума, произведен от изгорелите газове, които се изхвърлят от двигателя.

Резонаторите работят като камери, които създават вълни, които се противопоставят на шума, произведен от двигателя. Когато изгорелите газове минават през резонатора, те създават вълни, които могат да помогнат за намаляване на нежеланите звуци. В някои случаи, резонаторите могат да бъдат конструирани за да увеличават вълните на определена честота, като по този начин да подобрят мощността на двигателя.

Въпреки това, резонаторите могат да бъдат причина за ограничаване на пропускната способност на изпускателната система. Поради тази причина, някои автомобилни ентусиасти предпочитат да извършват модификации на изпускателната система, като премахват или заменят резонаторите. Но това може да доведе до неравномерна работа на двигателя и ненужно повишаване на шума. Преди да правите каквито и да било промени на изпускателната система на автомобила си, е важно да се консултирате със специалист.



Сподели темата


Етикети: Резонатори 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum