Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Устройство на стартер  (Прочетена 12931 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

06 Ноември, 2010, 14:39:28
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Стартерът е електрическо устройство, което се използва за стартиране на двигателя на автомобил, като осигурява въртящ момент на курбелния вал. Той е монтиран на двигателя и използва батерията на автомобила, за да премести курбелния вал на двигателя, докато не започне да се върти самостоятелно.

Когато ключът на автомобила се завърти в положение "Start", това активира стартера, който изпраща електрически ток към малък мотор, наречен "бендикс", който се разтоварва и започва да върти курбелния вал на двигателя. Този процес води до запалването на горивото в цилиндърите на двигателя и започването на работата на двигателя.

Стартерите за автомобили могат да се различават в зависимост от марката и модела на автомобила. Обикновено те се състоят от мотор, батерия, бендикс и други елементи. Възможно е стартерите да се нуждаят от поддръжка, както и да бъдат заменяни при нужда. Някои от признаците за неизправност на стартера могат да бъдат: слабо завъртане на курбелния вал, звук от стартера, но двигателят не започва, или цялостно липсващ звук при завъртането на ключа.

Важно е да се поддържа стартера в добро състояние и да се заменя при необходимост, за да се гарантира надеждното стартиране на двигател.
« Последна редакция: 24 Март, 2023, 12:12:48 от Bogo® »


24 Март, 2023, 12:15:01
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Алтернаторът е устройство, което се използва за генериране на електрическа енергия в автомобила. Той е монтиран на двигателя и се задвижва от ремъка на двигателя, който върти ротора на алтернатора. Когато роторът се върти, той произвежда магнитно поле, което въздейства върху обмотките на статора, което генерира електрически ток.

Алтернаторите се използват в автомобилите, за да снабдяват електрическия система на автомобила с енергия, която се използва за захранване на светлините, сигналните лампи, радиото, климатика и други електрически устройства. Те също така зареждат батерията на автомобила, която осигурява енергия на двигателя и електрическите устройства, когато двигателят не работи.

В повечето случаи алтернаторите се състоят от ротор, статор, комутатор, регулатор на напрежението и диоден мост. Роторът и статорът са основните компоненти на алтернатора, като роторът е движещата се част на алтернатора, а статорът е фиксирана част, която съдържа обмотките, в които се генерира електрически ток.

Комутаторът се използва за промяна на посоката на електрическия ток, който се генерира в статора. Регулаторът на напрежението регулира нивото на електрическото напрежение, което се генерира от алтернатора. Диодният мост се използва за превръщане на електрическия ток от AC в DC, който се използва за захранване на електрическите устройства в автомобила.

Алтернаторите могат да се различават в зависимост от марката и модела на автомобила, като обикновено те са проектирани да издържат дълъг живот и да функционират безпроблемно при правилилна експлатация.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum