Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Смазочна система на двигатели 102 - Мерцедес,  (Прочетена 10022 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

10 Април, 2011, 10:55:01
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Смазочната система под въздействието на налягането, създавано от помпата със зъбни колела с вътрешно зацепване и с ексцентриков ротор, осигурява смазването на основните и мотовилковите шийки на коляновия вал, на горните глави на мотовилката и на разпределителния вал.



В двигателите на автомобилите, произведени след 1985 г., маслото от смазочната система се подава под налягане към хидравличните тласкачи, осигуряващи автоматично регулиране на луфтовете в газоразпределителния механизъм.

Маслена помпа
Задвижващото зъбно колело на маслената помпа е разположено на две плоскатини на края на коляновия вал (между зъбното колело на коляновия вал и предавателната ремъчна шайба). Корпусът на помпата е заработен непосредствено в капака на газоразпределителния механизъм и откъм двигателя е затворен с капак. Налягане на маслото на загрял двигател, кг/см2:


Смазочна система на двигател 102
1 - картер; 2 - маслоизмерватепна щека; 3 - копянов вал; 4 - задвижващ съединител на маслената помпа; 5 - вътрешно зъбно колело на маслената помпа; 6 - външно зъбно колело на маслената помпа; 7 - корпус на маслената помпа; 8 - редукционен клапан; 9 - маспоприемник на помпата; 10 - маслен филтър

•   на празен ход, не по-малко от: 0,3;
•   при 3000 об/мин, не по-малко от: 3,0. Налягане за отваряне на редукционния клапан на загрят двигател, кг/см2:
•   редукционен клапан: 4,5 ов;
•   пропускателен клапан: 3,5.
В двигателите, произвеждани след май 1983 г., се използва редукционен клапан с променена конструкция - на задната лицева повърхност има четири редукционни повърхности вместо три, и пръстеновиден канал.
Маслен филтър
Разглобяем филтър със сменяем филтриращ елемент.
Марка и тип на филтъра: "Knelit" AW 168 или "MAN" Н 614N,
Марка и тип на сменяемия елемент: "MAN" W 719/3.
Моторно масло
Обем на смазочната система, л:
•   при първоначално зареждане: 5,0;
•   при смяна на маслото: 4,5 (включително и филтъра).
Разлика между означенията "mini" и "maxi" на маслоизмервателната щека. л: 1,5. Използвано масло: SAE 10 W 40 или 10 W 50 (по класификация CCMC: G4; no класифика ция API: AG).
Периодичност на смяна: на всеки 10 хил. км пробег или не по-рядко от 2 пъти годишно.
« Последна редакция: 10 Април, 2011, 10:58:25 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum