Важна - полезна информация > Охладителна система

Смазочна система на двигатели 102 - Мерцедес,

(1/1)

Bogo®:

Смазочната система под въздействието на налягането, създавано от помпата със зъбни колела с вътрешно зацепване и с ексцентриков ротор, осигурява смазването на основните и мотовилковите шийки на коляновия вал, на горните глави на мотовилката и на разпределителния вал.



В двигателите на автомобилите, произведени след 1985 г., маслото от смазочната система се подава под налягане към хидравличните тласкачи, осигуряващи автоматично регулиране на луфтовете в газоразпределителния механизъм.

Маслена помпа
Задвижващото зъбно колело на маслената помпа е разположено на две плоскатини на края на коляновия вал (между зъбното колело на коляновия вал и предавателната ремъчна шайба). Корпусът на помпата е заработен непосредствено в капака на газоразпределителния механизъм и откъм двигателя е затворен с капак. Налягане на маслото на загрял двигател, кг/см2:


Смазочна система на двигател 102
1 - картер; 2 - маслоизмерватепна щека; 3 - копянов вал; 4 - задвижващ съединител на маслената помпа; 5 - вътрешно зъбно колело на маслената помпа; 6 - външно зъбно колело на маслената помпа; 7 - корпус на маслената помпа; 8 - редукционен клапан; 9 - маспоприемник на помпата; 10 - маслен филтър

•   на празен ход, не по-малко от: 0,3;
•   при 3000 об/мин, не по-малко от: 3,0. Налягане за отваряне на редукционния клапан на загрят двигател, кг/см2:
•   редукционен клапан: 4,5 ов;
•   пропускателен клапан: 3,5.
В двигателите, произвеждани след май 1983 г., се използва редукционен клапан с променена конструкция - на задната лицева повърхност има четири редукционни повърхности вместо три, и пръстеновиден канал.
Маслен филтър
Разглобяем филтър със сменяем филтриращ елемент.
Марка и тип на филтъра: "Knelit" AW 168 или "MAN" Н 614N,
Марка и тип на сменяемия елемент: "MAN" W 719/3.
Моторно масло
Обем на смазочната система, л:
•   при първоначално зареждане: 5,0;
•   при смяна на маслото: 4,5 (включително и филтъра).
Разлика между означенията "mini" и "maxi" на маслоизмервателната щека. л: 1,5. Използвано масло: SAE 10 W 40 или 10 W 50 (по класификация CCMC: G4; no класифика ция API: AG).
Периодичност на смяна: на всеки 10 хил. км пробег или не по-рядко от 2 пъти годишно.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия