Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Барабанни спирачки  (Прочетена 7058 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

07 Ноември, 2010, 21:00:54
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 728
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Работна и ръчна спирачка

Барабанните спирачки се използват преди всичко при задните мостове на малки леки автомобили – най-често при така наречените симплекс-барабанни спирачки. Тя създава спирачната по вътрешната повърхнина на спирачния барабан. Спирачният цилиндър на колелото притиска спирачните челюсти към спирачния барабан. Посредством въжето и лоста на ръчната спирачка барабанната спирачка се използва и като паркинг-спирачка.

Drum-in-Hat-спирачна система: Две в едно

Drum-in-Hat е находчива комбинация от дискова и барабанна спирачка за задния мост. При това задачите са разделени: дискова спирачка изпълнява ролята на работна спирачка, а барабанната – на ръчна.

Автоматично регулиране

Барабанните спирачки са подложени на експлоатационно износване, обусловено от триенето. Затова разстоянието между спирачните челюсти и спирачния барабан трябва да се регулира допълнително. Само така ще се запази спирачната мощност при еднакъв ход на педала. При барабанните спирачки на Bosch регулирането се извършва автоматично от регулиращия блок.

Челюсти на барабанните спирачки: Проверена сигурност

Челюстите на барабанните спирачки, както и накладките на дисковите спирачки се числят към най-силно натоварените части на спирачната уредба. Те се състоят от носач и накладка на барабанната спирачка. Накладката е залепена директно върху носача.

Накладките се износват от триенето. Към това се прибавя също и процесът на естествено стареене. Вследствие на големи температурни колебания могат да се появят пукнатини и откъртвания. Затова накладките редовно трябва да се проверяват при техническите прегледи. От съображения за сигурност челюстите на барабанните спирачки и консумативите трябва да се сменят на всеки 5 години.

Барабанни спирачки на Bosch: Дългосрочна надеждност

Спирачните барабани са неподвижно свързани с колелото и се въртят с него при движение. Те се произвеждат от стомана или чугун и са подложени както спирачните дискове на естествено износване. Те трябва да се сменят щом дебелината им се намали под минималната или се появят пукнатини.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum