Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Спирачни дискове  (Прочетена 9828 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Ноември, 2010, 21:38:24
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

                                                   Смяна на спирачни дискове

Спирачният диск е от съществено значение за безопасността на автомобила. Затова е важно те да бъдат проверявани при смяната на накладките и при предписаните от автомобилопроизводителя сервизни прегледи.

Спирачните дискове трябва да бъдат заменени, ако по тях има:
# неравномерно износване;
# дълбоки драскотини;
# горещи петна или напуквания.

Износването на дисковете трябва да бъде равномерно от двете страни. Ако това не е така, то следва да се направи по-щателен оглед на останалата част от спирачната система. Спирачните дискове трябва да бъдат заменени и ако са се износили над допустимите норми, посочени в каталога на National, тъй като това може да доведе до повреда в диска.

Спирачните дискове трябва да бъдат сменяни по двойки, смяната само на единия може да доведе до опастно неравномерно спиране.

   Смяната на дисковете става по следния начин.
- Свалете колелото.
- Махнете изцяло спирачния апарат – не откачайте тръбичката с течност за да не се разлее и да предотвратите по-нататъшно кървене. Поставете спирачния апарат на рамката на окачването за да не се опъва тръбичката.
- Махнете износения диск.
- Почистете новия спирачен диск с подходящ разтворител, като метилов спирт за да премахнете антикорозионния филм. Почистете главината и се уверете, че не е повредена.
- Поставете новия спирачен диск на главината. Проверете плътността на прилепване на диска към главината. Ако има луфт по-голям от 0.15 мм проверете за замърсяване между двете повърхности, свалете диска и го монтирайте в нова позиция. Проверете го отново. Внимание – големият луфт може да бъде опасен!
- Монтирайте обратно спирачния апарат и натиснете няколко пъти педала на спирачката за да се репозиционират буталата и да се уверите, че има контакт между дисковете и накладките преди да изпробвате смяната на пътя. Проверете нивото на спирачната течност и долейте допълнително количество, ако има нужда.
- Монтирайте колелата.
- Избягвайте високи скорости и рязко спиране в първите 200-300 км за да позволите на дисковете и накладките да се напаснат.
 
Редовната проверка е от ключово значение за вашата безопасност.

Много е важно да се провери дали има луфт между спирачния диск и главината след монтажа.
Луфтът определя положението на буталата в спирачния апарат. Прекомерно големият луфт може да доведе до увеличаване хода на педала, а също така и до вибрации в кормилната уредба при спиране.
« Последна редакция: 05 Ноември, 2010, 21:46:24 от Bogo »



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum