Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Перката на климатика работи постоянно  (Прочетена 27872 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

29 Март, 2011, 22:46:14
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета

Здравейте колеги!
От скоро съм собственик на Мерцедес- 124-ка Е 250 D 1994г., но се сблъсках с неприятен проблем.
Сменях опръстените по горивопровода и след като сглобих всичко давам на контакт и перката на климатика се включи (не тази на двигателя с виското) и не спира, а компресора на климатика не тръгва. Зад бушоните има едно реле с 4 пина- след като го махна перката спира. Него го проверих и си работи- даже като дам на контакт перката тръгва и след няколко секунди въпросното реле цъква и оборотите на перката се увеличават. Съмнявах се в синия датчик отпред на блока до горивния филтър, който трябва да пусне перката, когато двигателя вдигне много висока температура и виското не може да охлади. До колкото знам това е авариен режим на работа да не прегрее двигателя и затова при вклчючване на перката от този датчик компресора не може да се включи, за да не товари допълнително двигателя. Датчика го проверих- с два уреда и двата различно показваха- накрая взех пробника и го вързах през датчика към акумулатора- не светна. Откачих перката от буксата й и също я вързах с кабелчета през датчика- не тръгна. Според мен датчика си ОК, но какво ми направи впечатление? Закачих единия край на пробника на плюса на акумулатора, а другия сложих на на единия пин на буксата на въпросния датчик- светна. До тук добре, но след като го изместих на другия пин- също ми светна- значи буксата дава на късо някъде и затова върти проклетата перка (затваря веригата й и елиминира датчика). Остава въпроса дали някъде са се допрели двата кабела (ако ги знаех къде отиват лесно щях да го проверя) или някъде другаде дава контакта (не знам какъв е пътя на тока към перката- през какви релета минава- къде може другаде да окъси).
Баща ми пробвал някакво моторче за чистачки на акумулатора, но объркал кабелите му и окъсил акумулатора.   Ако има и други релета (примерно някое за управление на компресора или климатика) може там нещо да е залепнало при късото. Май ми трябва схема- да видя къде отиват кабелите и от къде минава тока преди или след датчика докато стигне до перката- според мен или реле ще или кабела някъде окъсява. Някой по- запознат ако може ли да ми помогне ще съм му много благодарен, че в голям филм се вкарах- идва лято, а аз съм без климатик.
И само да спомена с оригиналния еднозонов климатроник с копчетата съм, а перката е една голяма.


30 Март, 2011, 00:03:15
Отговор #1
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Здравей колега @ro_meo85, добре дошъл!
Виж тази схема за твоята система

Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

30 Март, 2011, 10:27:52
Отговор #2
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Като гледам само лявата част на схемата колега перката се включва от двете релета горе в ляво, като лявото сработва, когато прекъсвача затвори веригата (според мен прекъсвача е този датчик на блока, който ме съмняваше) и през съпротивлението перката се включва- би трябвало да е на първа степен щом е през резистора. Дясното реле сработва при сигнал от контролния модул на отоплението/АС (би трябвало да е от пресостата) и перката се включва за нуждите на климатика на втора степен.
При мен значи лявото реле сработва веднага като дам на контакт и перката тръгва - значи кабелът от букста на датчика до релето ми окъсява някъде. По моята логика след като извадя това ляво реле би трябвало да ми тръгне компресора и да си работи нормално- просто ако двигателя вдигне много висока температура перката няма да се включи да помага на виското.
Прв ли съм в разсъжденията?

30 Март, 2011, 13:29:50
Отговор #3
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Колега нещата на теория изглеждаха много лесни , но на практика, уви. Имам едно зелено реле зад бушоните (първото ми се пада) като го махна перката спира, но само да дам на контакт и на него му се подава напрежение, сработва и включва проклетата перка (дори и да е махнато компресора пак не ми тръгва). След няколко секунди нещо  изцъква в една голяма черна кутия с надпис 0135452432 (намира се между ABS- а и кутията с бушоните - падас се над лявата гума) и оборотите на перката се увеличават. Знаеш ли за какво е това нещо и за какво служи?
Нещо не вижадам как да прикача снимки да ти пратя да видиш визуално.

30 Март, 2011, 19:55:42
Отговор #4
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Направих един експеримент. Пуснах кабел от минуса на акумулатора през термодатчика на блока до захранването на релето, което пуска перката и всичко си беше ОК. Оказа се, че на захранването на релето имах постоянен минус (минуса минава през релето, но дори с откачена букса пак си го имаше- май някъде прави маса) и затова при даване на контакат релето сработваше.
Пуснах си нов минусов кабел и сега перката се включва само ако термодатчика затвори веригата или пресостата на климатика през другото реле.
Компресора обаче пак не иска да тръгне- не знам от времето ли е- нито топло, нито студено. Ел. магнитната шайба я проверих работи.
Възможно ли е нещо релето на климатика да прави проблем и другото , което си мисля е, че аз кабелче пуснах и оправих перката, но старото ако идва от релето на климатика- може нещо да го лъже, че перката работи и да не пуска компресора. Какво мога да направя в случая?
От схемата, не ми става ясно как като се включи перката при загрял двигател се изключва компресора?


30 Март, 2011, 20:08:33
Отговор #5
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Изчакай да се включат и другите за да ти помогнат Vladek има цяла тема с колегата Бибитката монтаж и модификации на климатик на W124.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

30 Март, 2011, 22:11:01
Отговор #6
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Прочетох темата, но при мен схемата е съвсем друга
Имам други термодатчици за темп в купето и те командват включването на компресора
При перката системата е такава ...
Токът минава и през пресостата и през температурният датчик на двигателя за охлаждането
Когато пресостата реши ....включва перката
Когато пък моторът кипне ...термодатчикът на охлаждането включва принудително перката, без да се интересува от пресостата


30 Март, 2011, 22:21:51
Отговор #7
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Колега кажи ми само какво има в голямото реле на климатика, което е зад акумулатора?
Има ли в него силово реленце, през което минава захранването към компресора. Ако има по пътя на логиката когато пусна климатика компресора работи (нормалното състояние на това реле е "свързва веригата", а при сработване я прекъсва), но когато термодатчика сработи подава минус на релето на перката и я пуска да охлажда, но подава и на това реленце- то също сработва, само че не затваря, а отваря веригата и по този начин изключва компресора. Ако има такова реле щом имах постоянен минус на захранването на релето за перката може да имам и на това за компресора- то също е постоянно сработило като дам на контакт и затожа не се пуска компресора. Въпроса е имали силово реле в голямоте реле на климатика зад акумулатора, през което да минава захранването на климатика? Имали схема какво има в това реле?

Иначе сега перката я нагласих се включва или когато допра кабелите на термодатчика или на пресостата- всичко е ОК вече при нея. Когато допра обче кабелите на пресостата- тези за компресора- не тръгва- дори не стига ток до него. Това ме кара да мисля, че в голямото реле на климатика се прекъсва тока и той не стига до пресостата. Ел. магнитната шайба я проверих и сработи. Прав ли съм в разсъжденията си колега?

30 Март, 2011, 22:27:43
Отговор #8
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Мойта система е съвсем друга
Климатика ми е слаган и ни и с оригиналните релета
Контролерите съм ги слага допълнително
Нямам такива големи релета зад акумулатора
Ползвал съм контролери на ...Микрочип

30 Март, 2011, 22:42:51
Отговор #9
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Пращам ти снимка на моето голямо реле и един сайт, където е снимано и от вътре. Би ли го погледнал по си наясно, но според мен вътре в него има силово реленце.


30 Март, 2011, 23:02:10
Отговор #10
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3

30 Март, 2011, 23:09:52
Отговор #11
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
newbielink:http://blogs.yahoo.co.jp/toshspa/43066854.html [nonactive]

31 Март, 2011, 09:16:57
Отговор #12
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Да не би климатика да има някъде бушон, който не е при останалите в кутията?

31 Март, 2011, 10:16:24
Отговор #13
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Да не би климатика да има някъде бушон, който не е при останалите в кутията?
При С класата W202 има отделен бушон.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

31 Март, 2011, 10:18:04
Отговор #14
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Но къде се намира- в кутията при другите ли?



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum