Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Перката на климатика работи постоянно  (Прочетена 27951 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

31 Март, 2011, 13:00:22
Отговор #15
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Ето го и моят блок за управление на компресора (намира се зад акумулатора, номер 0035455105). Наистина в него има силово реле, което когато сработи пуска компресора. Направих връзка между входа и изхода на това реле и компресора тръгна. Нещо обаче не позволява да сработи релето и да пусне компресора- не знам някой датчик ли, бушон за климатика скрит някъде, копчето ми за включване или самия блик за управление нещо е повреден, макар че видимо си е наред и намотката на ел. магнита на релето си работи. От изводите на блока за управление:
GK- и GK+ са за датчика на компресора, който следи с каква скорост се върти
15 е входа на плюса от бушон номер 7 (входа на силовото реле)
87 е изхода на силовото реле (свързан с компресора- при свързване на 15 и 87 компресора тръгва)
31 е маса
TD, KL, VL и GM+ не знам за какво са- според мен за сигнали от датчици, които да изклячват компресора
И отново в задънена улица- вече не знам какво да гледам и къде да търся проблема. Климтроника в колата си работи- вентилатор, топло, студено (външен въздух и парното), но компресора не тръгва.

« Последна редакция: 31 Март, 2011, 15:55:26 от @Bogo »


31 Март, 2011, 20:36:28
Отговор #16
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Да не би климатика да има някъде бушон, който не е при останалите в кутията?
При С класата W202 има отделен бушон.
Ако говорим за 124, всички бушони са в кутията(май бяха 3)

03 Април, 2011, 17:05:30
Отговор #17
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Климтроника в колата си работи- вентилатор, топло, студено (външен въздух и парното), но компресора не тръгва.
Няма как.. да не ти работи компресора и да ти работи климатроника...или искаш да кажеш, че ти работи дисплея(има индикации) само.



Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

03 Април, 2011, 17:26:30
Отговор #18
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Имах предвид, че в колата си работи вентилатора, врътката за топло, студено- всичко без компресора.
Климатроника ми е еднозонов с копчетата и врътката за градусите- не е с дисплей.
Някой датчик не пуска компресора, но не знам как да го открия- за температура ли е, за фреон, за високи обороти- не ги знам точно колко го оправляват и къде се намират всичките. Някой ми подава минус на блока за управление на компресора, релето не сработева и не го пуска.
Ако беще този за фреона като извадя буксата от пресостата и допра кабелите би трябвало да тръгне, но не ще- затова ме съмнява че е термодатчика, но не знам на кой извод на релето постъпва сигнала от него.

03 Април, 2011, 17:42:51
Отговор #19
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Е то това е климатик значи, а не климатроник.

Преди тези манипулации, които сте правили е работил така ли?
Защото за да не завъртва компресора може да е поради липса на фреон (или недостатъчно количество, под определено количество няма да завърти изобщо).
Тази перка е за купето смисъл и за парното, в твоя случаи и за климатика.
Причини най-вероятни изтичане на фреон.

----------------------------
Отиди да ти замерят количеството фреон за да си сигурен, че е пълна системата(около 850гр трябва да е R134).

Трябва да имаш табела като вдигнеш капака на двигателя точно над левия фар(на нея пише количество и вида фреон).
« Последна редакция: 03 Април, 2011, 17:50:19 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!


03 Април, 2011, 17:55:03
Отговор #20
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
В интерес на истината последните 3 месеца не съм го включвал, дори и колата не е карана много- може и фреона да е щя я закарам на един познат климатикаджия и спец по мерцове да я погледне, макар че ми е много надалеко той ми е спасението,

03 Април, 2011, 17:59:05
Отговор #21
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Гледаи да спец по климатичните системи на колите, защото преди години едни прехвалени майстори не можеха да открият теча на фреона къде е...хем е заредихме с реактив - оцветител, та искаха да ми разглобят таблото.
Пиши за резултатите.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!

03 Април, 2011, 20:43:21
Отговор #22
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Отиди на автоклиматичар, да ти стегне големите алуминиеви гайки на тръбите, които влизат и излизат от купето, и да ти напълни системата с фреон 134(май това беше новият фреон) и не барай повече из електрониката
Както си тръгнал и ТРВ-то ще разглобиш - добре че е та гадно място и трудно се измъква
..........
С шегата - толкова
............
Без фреон, компресора няма да тръгне никога


03 Април, 2011, 21:40:32
Отговор #23
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Той е голям майстор на всякакви климатични и хладилни инсталации. Старата му кола беше същата 124-ка като моята , а сега е с с С250ТД. С други думи спец по мерцедеси и климатици- кофтито е, че аз съм в Русе, а той в Бургас. Повече нищо няма да пипам когато отида към морето той ще я погледне.

03 Април, 2011, 21:47:24
Отговор #24
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180
Сега е нужно само да отидеш да ти замерят количеството фреон, ако е под нормата или липсва - значи има теч.
Аз бих направил това, то и без да има теч на определоно време се дозареждат поради доста причини...
« Последна редакция: 03 Април, 2011, 21:49:00 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!


03 Април, 2011, 21:56:37
Отговор #25
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Той е голям майстор на всякакви климатични и хладилни инсталации. Старата му кола беше същата 124-ка като моята , а сега е с с С250ТД. С други думи спец по мерцедеси и климатици- кофтито е, че аз съм в Русе, а той в Бургас. Повече нищо няма да пипам когато отида към морето той ще я погледне.
Отиди на първият автоклиматичен сервиз и не си мисли, че 124 е непознат автомобил за тях
Ще ти стегнат гайките, ще ти направят профилактика, ще ти дръпнат фреона, подсушат системата, ще ти турят един нов филтър-дехидратор защото ресурса му си е отишъл, ще ти напълнят фреончето и ще си караш лятото доволен
...........
Не пипай по климатичната инсталацията

06 Април, 2011, 17:02:00
Отговор #26
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Колеги след няколко дена умуване днес включих климатика и извадих буксата на входа на пресостата и се оказа, че до него не стига "минус" от контролния панел в купето. С едно кабелче му подадох, а  компресора си тръгна и веднага вътре задуха студено. Значи не е проблема в релето, в липсата на фреон или в пресостата (той си пропуска тока, проблема е че не стига до него). С други думи проблема се свежда до въпроса защо след като натисна копчето да пусна климатика "минус" не отива до пресостата- защо не се включва?

06 Април, 2011, 19:23:28
Отговор #27
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Отиди на климатичар и ще ти каже за 2,5 минутки, за какво става въпрос
Пускаш по некоя проба през три дни и пробваш как ще реагира аудиторията
За мен, това си и живо габъркане, щото 100% залагам, че си замислил следващият ход и след седмица писаници по темата ти, ще направиш още едно "откритие", после отново и отново

07 Април, 2011, 13:13:50
Отговор #28
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Март 2011
  • Публикации: 20
  • Местонахождение: Русе
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 - Е 250 D 113 кончета
Извинявам се, че искам да науча нещо, което не знам. Спирам да пиша, а темата може да се изтрива.

07 Април, 2011, 22:11:10
Отговор #29
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3
Че от твоят приятел -автоклиматикаджията, можеш да научиш ...всичко
Не е това причината



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum