Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Карданно предаване и заден мост на Mercedes  (Прочетена 3630 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

26 Март, 2011, 09:57:33
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5137
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Карданното предаване се сьстои от два тръбни вала със закрепена на пода на каросерията междинна опора, монтирана върху сачмен лагер. На предния и на задния край на всеки вал има еластични съединители с центриращи втулки. Валовете са свързани помежду си чрез шарнирна кръстачка. Във всички модели автомобили са използвани валове с еднаква дължина.


Детайли на карданното предаване и задвижването на задните колела
7 - центрираща втулка; 2 - гъвкав съединител; 3 - карданен вал; 4 - гайка; 5 - защитна капачка; 6 - междинна опора; 7 - пагер на междинната опора; 8 - фланец на изходящия вал на диференциала; 9 - капак; 10 - корпус на вътрешния шарнир; 11 - задвижващ вал на колелото; 12 - фиксиращ пръстен на корпуса на вътрешния шарнир; маншон; 14 - гайка на лагера на главината.

Наддаване на центриращата втулка


Заден мост
Задният мост е на ресори, с хипоидно главно предаване. Задвижващото зъбно колело на главното предаване се върти в ролкови конични лагери.


1.От септември 1988 г.
2.От септември 1989 г.
3.За задни мостове със самоблокиращ се диференциал.

Характеристики

Разлика между действителното разстояние между челната повърхност на задвижващото зъбно колело на главното предаване и оста на диференциала при сглобяване и изчислената стойност, мм: от -0,01 до +0,02 (стойността на корекцията е маркирана на задвижващото и задвижваното зъбни колела на главното предаване).
Разстоянието между челната повърхност на задвижващото зъбно колело на главното предаване и оста на диференциала се регулира чрез подбор на регулировъчни пръстени с подходяща дебелина, които се монтират в гнездото под външния пръстен на вътрешния лагер на задвижващото зъбно колело на главното предаване. В комплекта резервни части са включени регулировъчни пръстени с дебелина 1,0-1,7 мм през интервал 0,05 мм. Предварително натягане на лагерите на задвижващото зъбно колело на главната предаване, 1\1.см:
-на нови лагери: 120-140;
-на употребявани лагери: 50-100. Предварително натягане на лагерите на диференциала: 0,10-0,15 мм.
Странична хлабина между зъбите на задвижващото и задвижваното зъбни колела на главното предаване: 0,08-0,14 мм.
Дебелина на фиксиращите пръстени между края на изходящия вал на диференциала и зъбното колело на попуоста, мм: 1,2-1,8 с интервал 0,05 мм.
Дебелина на регулировъчната шайба между края на изходящия вал и кутията на диференциала -1,5 мм
Масло за задния мост
Вместимост на картера на задния мост -0,7 л.
Използвано масло: БАЕ 90, 85 И/ 90.

Периодичност на смяната: сменете маслото след първите 10 хил. км пробег, след това проверявайте нивото на маслото на всеки 20 хил. км пробег.
Задвижване на задните колела
Задвижването на всяко колело се състои от два сферични шармира с равни ъглови скорости и вал.
Количество смазка, поставяно в шарнира на задвижването на задното колело - 100 г.
Моменти за затягане на основните резбови съединения
Гайка на болта, закрепващ задния мост към задната рама: преден болт: 7,0; заден болт: 4,5.
Гайка на болта, закрепващ карданния вал към фланеца на задвижващото зъбно колело
на главното предаване: 3,0 - 4,0. Болт, закрепващ междинната опора на карданния вал към каросерията: 2,5. Гайка на лагера на главината на задното колело: 28,0 - 32,0.
Болт, закрепващ задвижваното зъбно колело на главното предаване: 10.5 (болтът се
сменя при всяко разглобяване). Болт, закрепващ капака на картера на задния мост: 5,0 (болтът се сменя при всяко
разглобяване).
Болт, закрепващ корпуса на вътрешния шармир към фланеца на изходящия вал на диференциала: 7,0 (при всяко разглобяване се сменят болтовете, като резбата им се смазва с двигателно масло).
Гайка, закрепваща фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване: 18,0 (не по-малко, до достигане момента на триене на лагерите).
Болт, закрепващ колелото: 11,0.
Болт, закрепващ гъвкавия съединител: 4,5.
Осигурителна гайка на плъзгащия се шарнир на карданния вал: 3,0 - 4,0.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum