Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Сглобяване на скоростната кутия на Mercedes  (Прочетена 7565 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

21 Март, 2011, 10:11:23
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Сглобяване на вторичния вал

•   Набийте на вторичния вал зъбното колело на 2-ра скорост с ролковия иглен лагер, като предварително го смажете с масло.
•   Поставете блокиращия пръстен на синхронизатора така, че пружината да влезе в каналчето на зъбното колело на 2-ра скорост.
•   Набийте главината на синхронизатора на

1-   ва и 2-ра скорости, като насочите най-изпъкналата й част към зъбното колело на
2-   ра скорост.
•   Монтирайте фиксиращия пръстен на главината на синхронизатора на 1-ва и 2-ра скорости.


При монтиране на подвижната муфа на синхронизатора на 1-ва и 2-ра скорости насочете външните пръстеновидни каналчета към зъбното колело на 1-ва скорост


Монтиране на лагера за центриране на вторичния вал спрямо първичния вал
1 - иглен лагер; 2 - пластинчат отражател; 3 - блокиращ пръстен на синхронизатора
•   Монтирайте на главината съединителя на синхронизатора, като насочите пръстеновидните му каналчета към зъбното колело на 1 -ва скорост.
•   След като поставите блокиращия пръстен на главината на синхронизатора, монтирайте зъбното колело на 1 -ва скорост заедно с ролковия иглен лагер, като предварително го смажете с масло.
•   Набийте зъбното колело на задната скорост.
•   Смажете лагера с масло и го набийте с помощта на втулка и преса.
•   Набийте зъбното колело на 5-та скорост, като насочите широкия ръб към лагера.
•   Обърнете вторичния вал и отново го захванете в менгемето.
•   Монтирайте блокиращия пръстен на сих-ронизатора на зъбното колело на 3-та скорост така, че да се застопори с пружината.
•   Монтирайте игления лагер на зъбното колело на 3-та скорост, като предварително го смажете с масло. След това набийте зъбното колело на 3-та скорост с блокиращия пръстен на синхронизатора.
•   Набийте главината на съединителя на синхронизатора, монтирайте фиксиращия пръстен с най-голяма дебелина, за да се монтира главината без луфта.
•   Внимателно набийте на вторичния вал пластинчатия отражател, като предварително го покриете с херметик тип ЮскМдМ 648 и леко го нагреете. Убедете се, че плас-гинчатият отражател е заел правилно положение.
•   Набийте ролковия лагер на вала.
•   Набийте подвижната муфа на синхронизатора, като насочите каналчею й към зъбното колело на 3-та скорост.

Сглобяване на междинния картер

При смяна на междинния картер проверете потъването на повърхността на лагера на вторичния вал спрямо плоскостта на картера и, ако е необходимо, възстановете допустимия размер като подложите регулировъчни пръстени под външния пръстен на лагера.
•   С помощта на дорник 201 589 01 35 00 набийте в гнездото на картера външния пръстен на лагера заедно със сепаратора.



Монтиране на оста на зъбното колело на задната скорост в междинния картер

•   Поставете в отвора на картера на скоростната кутия оста с междинно!о зъбно колело на задната скорост и завийте заето поряващия болт.
•   Монтирайте междинния картер към картера на скоростната кутия.
•   Развийте застопоряващия болт на оста на междинното зъбно колело на задната скорост и свалете междинния картер.
•   Набийте оста дотолкова, че челната й повърхност да се изравни с края на отвора от вътрешната страна на картера.
•   Набийте новия маншетен уплътнител на пръта на лоста за включване на 5-та скорост и поставете скобата на уплътнителя.
•   Поставете в гнездата на картера лостовете за превключване на скоростите и ги застопорете с фиксиращата пружина.
•   Затегнете външната гайка, закрепваща пръта на лоста за включване на 5-та скорост с момент 2,0 кгс.м.
•   Монтирайте лоста за включване на 5-та и задна скорости.

Сглобяване на картера на скоростната кутия

•   Монтирайте първичния вал в комплект с ролковия коничен лагер и блокиращия пръстен на синхронизатора, влизащ в контакт със зъбното колело на 4-та скорост.
Регулиране на предварителното натягане на първичния вал (0,05 мм)
•   Измерете разстоянието между плоскостта на предния капак на картера на скоростната кутия и четирите опорни повърхности на направпяващата втулка. Запишете резултатите от измерванията за последващи изчисления, като изходите от най-малката стойност.




Детайли на картера на 5-степенна скоростна кутия
1 - картер на скоростната кутия и на съединителя в комплект; 2 - междинен картер; 3 -заден капак; 4 - преден капак; 5,6- маншетни уплътнители; 7 - уплътнителни гарнитури; 8 - пробка на изливния отвор; 9 - центриращи щифтове


Детайли на валовете на скоростната кутия 1 - първичен вал; 2 - вторичен вал; 3 - междинен вал (блок на неподвижните зъбни колена); 4-ос на зъбното колело на задната скорост; 5 - междинно зъбно колело на задната скорост; 6 - подвижна муфа на синхронизатора; 7 - главина на подвижната муфа на синхроиизатора; 8 - блокиращ пръстен на главината на синхронизатора; 9-лагери; 10 - иглен лагер; 11 - фиксиращ пръстен; РС -постоянно зацепване; АR - задна скорост
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum