Важна - полезна информация > Технически характеристики на скоростните кутии
Сглобяване на скоростната кутия на Mercedes
(1/1)
Bogo®:
Сглобяване на вторичния вал
• Набийте на вторичния вал зъбното колело на 2-ра скорост с ролковия иглен лагер, като предварително го смажете с масло.
• Поставете блокиращия пръстен на синхронизатора така, че пружината да влезе в каналчето на зъбното колело на 2-ра скорост.
• Набийте главината на синхронизатора на
1- ва и 2-ра скорости, като насочите най-изпъкналата й част към зъбното колело на
2- ра скорост.
• Монтирайте фиксиращия пръстен на главината на синхронизатора на 1-ва и 2-ра скорости.
При монтиране на подвижната муфа на синхронизатора на 1-ва и 2-ра скорости насочете външните пръстеновидни каналчета към зъбното колело на 1-ва скорост
Монтиране на лагера за центриране на вторичния вал спрямо първичния вал
1 - иглен лагер; 2 - пластинчат отражател; 3 - блокиращ пръстен на синхронизатора
• Монтирайте на главината съединителя на синхронизатора, като насочите пръстеновидните му каналчета към зъбното колело на 1 -ва скорост.
• След като поставите блокиращия пръстен на главината на синхронизатора, монтирайте зъбното колело на 1 -ва скорост заедно с ролковия иглен лагер, като предварително го смажете с масло.
• Набийте зъбното колело на задната скорост.
• Смажете лагера с масло и го набийте с помощта на втулка и преса.
• Набийте зъбното колело на 5-та скорост, като насочите широкия ръб към лагера.
• Обърнете вторичния вал и отново го захванете в менгемето.
• Монтирайте блокиращия пръстен на сих-ронизатора на зъбното колело на 3-та скорост така, че да се застопори с пружината.
• Монтирайте игления лагер на зъбното колело на 3-та скорост, като предварително го смажете с масло. След това набийте зъбното колело на 3-та скорост с блокиращия пръстен на синхронизатора.
• Набийте главината на съединителя на синхронизатора, монтирайте фиксиращия пръстен с най-голяма дебелина, за да се монтира главината без луфта.
• Внимателно набийте на вторичния вал пластинчатия отражател, като предварително го покриете с херметик тип ЮскМдМ 648 и леко го нагреете. Убедете се, че плас-гинчатият отражател е заел правилно положение.
• Набийте ролковия лагер на вала.
• Набийте подвижната муфа на синхронизатора, като насочите каналчею й към зъбното колело на 3-та скорост.
Сглобяване на междинния картер
При смяна на междинния картер проверете потъването на повърхността на лагера на вторичния вал спрямо плоскостта на картера и, ако е необходимо, възстановете допустимия размер като подложите регулировъчни пръстени под външния пръстен на лагера.
• С помощта на дорник 201 589 01 35 00 набийте в гнездото на картера външния пръстен на лагера заедно със сепаратора.
Монтиране на оста на зъбното колело на задната скорост в междинния картер
• Поставете в отвора на картера на скоростната кутия оста с междинно!о зъбно колело на задната скорост и завийте заето поряващия болт.
• Монтирайте междинния картер към картера на скоростната кутия.
• Развийте застопоряващия болт на оста на междинното зъбно колело на задната скорост и свалете междинния картер.
• Набийте оста дотолкова, че челната й повърхност да се изравни с края на отвора от вътрешната страна на картера.
• Набийте новия маншетен уплътнител на пръта на лоста за включване на 5-та скорост и поставете скобата на уплътнителя.
• Поставете в гнездата на картера лостовете за превключване на скоростите и ги застопорете с фиксиращата пружина.
• Затегнете външната гайка, закрепваща пръта на лоста за включване на 5-та скорост с момент 2,0 кгс.м.
• Монтирайте лоста за включване на 5-та и задна скорости.
Сглобяване на картера на скоростната кутия
• Монтирайте първичния вал в комплект с ролковия коничен лагер и блокиращия пръстен на синхронизатора, влизащ в контакт със зъбното колело на 4-та скорост.
Регулиране на предварителното натягане на първичния вал (0,05 мм)
• Измерете разстоянието между плоскостта на предния капак на картера на скоростната кутия и четирите опорни повърхности на направпяващата втулка. Запишете резултатите от измерванията за последващи изчисления, като изходите от най-малката стойност.
Детайли на картера на 5-степенна скоростна кутия
1 - картер на скоростната кутия и на съединителя в комплект; 2 - междинен картер; 3 -заден капак; 4 - преден капак; 5,6- маншетни уплътнители; 7 - уплътнителни гарнитури; 8 - пробка на изливния отвор; 9 - центриращи щифтове
Детайли на валовете на скоростната кутия 1 - първичен вал; 2 - вторичен вал; 3 - междинен вал (блок на неподвижните зъбни колена); 4-ос на зъбното колело на задната скорост; 5 - междинно зъбно колело на задната скорост; 6 - подвижна муфа на синхронизатора; 7 - главина на подвижната муфа на синхроиизатора; 8 - блокиращ пръстен на главината на синхронизатора; 9-лагери; 10 - иглен лагер; 11 - фиксиращ пръстен; РС -постоянно зацепване; АR - задна скорост
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия