Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на скоростната кутия на Mercedes  (Прочетена 9303 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

19 Март, 2011, 00:13:33
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Препоръки по извършването на операции по демонтаж и монтаж на скоростната кутия на Mercedes


ЗАБЕЛЕЖКА: Скоростната кутия се сваля като се оперира от долна страна на автомобила и след като се откачи карданния вал от фланеца на вторичния вал. При свалянето на силовия агрегат внимавайте да не притиснете с двигателя спирачните маркучи.

Начинът на извършване на операциите и последователността на демонтаж и монтаж на петстепенната скоростна кутия са аналогични на описаните за четиристепен-ната скоростна кутия.

Разглобяване на скоростната кутия

ЗАБЕЛЕЖКА: Някои от изброените по-долу операции могат да се извършат без да се разглобява напълно скоростната кутия или непосредствено на автомобила.

Демонтаж на задния капак на картера на скоростната кутия

•   Поставете скоростната кутия на стенд за разглобяване и излейте маслото.
•   Освободете и развийте самозаконтряща-та се гайка, закрепваща фланеца на вторичния вал на скоростната кутия. Ако е необходимо, задръжте фланеца с ключ.
•   Свалете фланеца на вторичния вал, като при необходимост използвате специална скоба.
•   Развийте закрепващите болтове и свалете задния капак на картера на скоростната кутия.
Разглобяване на картера на скоростната кутия
•   Свалете задвижващото зъбно колело на скоростомера.
•   Свалете от задния край на междинния вал фиксиращия пръстен.



Демонтаж на главината на подвижната муфа на синхронизатора с блокиращия пръстен и междинното зъбно колело на 5-та скорост


Демонтаж на ключалката на лостовете за превключване на скоростите
•   Свалете главината на подвижната муфа на синхронизатора с блокиращия пръстен и междинното зъбно колело на 5-та скорост с вградения в него иглен лагер от междинния вал.
•   Свалете ограничителната шайба на междинното зъбно колело на 5-та скорост.
•   Развийте застопоряващия болт на оста на зъбното колело на задна скорост (вж. илюстрацията).
•   Откачете междинния картер от картера на скоростната кутия.


Демонтаж на застопоряващия болт на оста на зъбното колело на задната скорост
•   Свалете ключалката на лостовете за превключване на скоростите.
•   Развийте закрепващия болт и свалете лоста за превключване на 1 -ва и 2-ра скорости и лостчето на вилката за превключване на 1 -ва и 2-ра скорости.

•   Леко издърпайте междинния вал и внимателно извадете вторичния вал.
•   Развийте закрепващия болт и свалете лоста за превключване на 3-та и 4-та скорости и лостчето на вилката за превключване на 3-та и 4-та скорости.
•   Свалете вилката за превключване на 3-та и 4-та скорости и подвижната муфа на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости.
•   Извадете междинния вал от картера на скоростната кутия.
•   Извадете първичния вал заедно с ролковия коничен
лагер и с блокиращия пръстен на синхронизатора на 4-та скорост.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum