Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Петстепенна скоростна кутия на Mercedes  (Прочетена 9866 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Март, 2011, 09:33:34
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Подробни технически характеристики на скоростната кутия



Петстепенната скоростна кутия е тип 717.41 със синхронизатори на всички скорости на преден ход. Превключването на скоростите се извършва чрез лост, излизащ от тунела на пода на каросерията. Картерът на скоростната кутия е отлят от алуминиева сплав.

Предавателни числа


•Цифрите в таблицата означават: 1 - скорост-на кутия на автомобили с двигатели 102.921, 102.924,102.961 и дизел 602.911; 2-скоростна кутия на автомобили с дизелови двигатели 601.911; 3 - скоростна кутия на автомобили с двигатели 102.962,102.985,102.910 (със и без самоблокиращ се диференциал); 4 - скоростна кутия на автомобили с двигатели 103.942; 5 -скоростна кутия на автомобили с дизелови двигатели 602.961.

Данни за регулиране

Допустимо износване на блокиращия пръстен на синхронизатора при измерване между челните повърхности на подвижната муфа и на блокиращия пръстен: 1,0 мм.
Предварително натягане на първичния вал между ролковия лагер и предния капак на картера на скоростната кутия: 0,05 мм.
Предварително натягане на междинния вал между ролковия лагер и предния капак на картера на скоростната кутия: 0,05 мм.
Разстояние между чепните повърхности на подвижната муфа на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости на първичния вал и главината на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости: 1,5 мм.
Разстояние между челната повърхност на главината на подвижната муфа на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости и контактната повърхност па междинния картер при монтирана уплътнителна гарнитура: 138,4 мм.
Диаметър на монтажното място на ман-шетния уплътнител на фланеца на вторичния вал - не по-малко от 39,34 мм.
Биене на фланеца на вторичния вал при измерване по външния диаметър - не повече от 0,10 мм.
Диаметър на монтажното място на ман-шетния уппътнитеп на фланеца на първичния вал - не по-малко от 29,70 мм.
Биене на първичния, вторичния и междинния валове - не повече от 0,02 мм.

Масло за скоростната кутия

Вместимост на картера на скоростната кутия-1,5 л.
Използвано масло: ATF.
Периодичност на смяната му: сменете маслото след първите 10 хил. км пробег, след това само проверявайте нивото на маслото.
Моменти затягане на основните резбови съединения, кгс/см2
Болт, закрепващ картера на съединителя и скоростната кутия към блока на двигателя: М10: 5,5; IM12: 6,5.
Фиксираща гайка на карданния вал: 3,0-4,0.
Пробки на изпивния и наливния отвори: 6,0.
Гайки на болтовете на скобата, закрепваща колекторната тръба на гърнетата: 7,0.
Болт, закрепващ предния капак към картера на скоростната кутия: 2,0.
Бопт, закрепващ задния капак към междинния картер: 2,0.
Гайка, закрепваща фланеца на вторичния вал: 16,0.
Болт, закрепващ ключалката на лостовете за превключване на скоростите: 0,8.
Болт, закрепващ вилката към пръта: 0,8.
Болт, закрепващ постовете за превключване на скоростите: 2,5.
Гайка, закрепваща оста на зъбното колело на задния ход: 2,0.

ЗАБЕЛЕЖКА: Скоростната кутия се сваля като се оперира от долна страна на автомобила и след като се откачи карданния вал от фланеца на вторичния вал. При свалянето на силовия агрегат внимавайте да не притиснете с двигателя спирачните маркучи.
« Последна редакция: 18 Март, 2011, 09:53:30 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum