Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Работен принцип на климатика в автомобила  (Прочетена 6720 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Ноември, 2010, 14:44:35
  • секс гуру
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 668
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

Погледнатo в технически аспект, климатичната система не произвежда студен въздух, тя всъщност поглъща топлината (студения въздух се явява резултат от отсъствието на топлина). Посредством изпарението на течност във вътрешността на автомобила топлината се абсорбира. Изпарената течност впоследствие преминава през двигателната система, където след повишение на налягането с помощта на кондензатор (газоохладител) се кондензира отново.

Филтър-изсушител отстранява всяка налична влага. Втечнената охладителна течност се пропуска през клапан или дюза обратно в изпарителя. Там се разширява и изпарява, като абсорбира топлината от системата. В последствие намиращата се в газообразно състояние течност се изтегля от компресора и цикълът се повтаря като веригата се затваря

                                              Комфорт, здраве и безопасност
Климатикът осигурява комфорт и определено е фактор повишаващ безопасността. Той пречиства въздуха, привежда го до желаната температура, намалява влажността и осигурява непрекъснатия му поток. Създава максимално подходящ микро-климат за пътуващите в автомобила. В допълнение посредством филтрите предотвратява теченията и предпазват здравето. Без съмнение перфектно функциониращия климатик осигурява по-висока безопасност - като например предпазва стъклата от запотяване или придава по-голямо спокойствие на шофьора.


                                            Как работи климатика


Обикновено климатикът е с автоматичен контрол и само се изисква задаване на желаната температура, всичко останало се осъществява автоматично. Системата поддържа зададената температура, все пак вентилатора и разпределението на потока трябва да се зададат ръчно в зависимост от предпочитанията и външните условия.


                       7 съвета как да оптимизирате работата на вашия климатик
# Преди да пуснете климатика първо премахнете всяка топлина която е акумулирана в купето, обикновено това става с отваряне на прозорците и пропускане на свеж въздух;
# При първоначално пускане на климатика задайте максимална скорост на вентилатора и изберете най-ниската температура, като посоката на потока нека да е към вътрешността;
# Когато се охлади вътрешността на купето, включете климатика на нормален режим, задайте по-ниска скорост на вентилатора и желаната температура, променете посоката на потока;
# За да отстраните запотяването на стъклата включете климатика и изберете най-високата температура, най-високата скорост на вентилатора, изберете режим на размразяване и включете подгряването на задното стъкло;
# За да предотвратите запотяването на стъклата, когато времето е влажно, насочете потока директно към стъклата и включете подгряването на задното стъкло, настройте скороста на вентилатора и температурата според желанието ви;
# За защита от прах и изгорели газове при шофиране в натоварения градски трафик или затворени пространства, като тунели например, при силно замърсен въздух на околната среда включете вашия климатик и временно превключете на режим на въртене само на затворения вътре въздух;
# Работна температура от 20-23С е оптимална за климатика, минималната е 18С. В горещи дни, когато се щофира с чести спирания, увеличете температурата до 25С.

                                                Препоръчителен тест на всеки две години

Оборудването на Behr е предназначено и годно да работи и под пълно натоварване. То бързо и надежно охлажда загрят автомобил, както и бързо покачва температурата в купето, когато е прекалено ниска. За да си гарантирате комфорт и безопасност, ви препоръчваме преглед на охладителната и климатичната система на автомобила на всеки две години в специализиран сервиз. По време на тези проверки се инспектират елементите, подложени на най-голямо натоварванене, охладителната течност и течността в климатика, заменят се съответните филтри, ако е необходимо.

                                                   Как да премахнем миризмата от климатика

1. Купува се ЛИЗОЛ - концентрат или ЛИЗОЛ-съдържащ разтвор. Има даже и ароматизирани. (б.пр. Предполагам, че в санитарните магазини и аптеките се продават такива препарати.)

2. Разрежда се чистият ЛИЗОЛ в пропорция 1:100 (хирургическите инструменти се дезинфекцират при 1:20) за да се получи 300..400мл разтвор. (б.пр. Предполагам, че ако се купи не концентрат, а разтвор с някаква концентрация, ще трябва да се разреди до 1:100 - например ако има 100мл 1:20, то вътре има 5мл лизол и остатъка е вода. За 1:100 ще трябва да се прибави още 350..400мл вода докато стане около 0.5л. Разбира се това е приблизително, но...)

3. Налива се разтвора в ръчна пръскачка или празен флакон за чистене на прозорци. При желание може да се добави някакъв парфюм за ароматизиране.

4. Отварят се широко всички прозорци на колата.

5. Запалва се колата, включва се климатика докрай, включва се вентилатора на максимално. Въздушната струя се насочва в салона по-ниско, чрез соплата. Тъй като теоретично, разтрорът може да премине през цялата система в течен вид и да попадне на стъклото или седелките, взимат се мерки за тредотвратяване (б.пр. Малко витиевато, но смисъла е "покриваме всичко, което може да се изцапа").

6. Излиза се от колата и чрез пръскачката се пръска разтвора в отворите на въздухозаборника на предното стъкло. Старайте се да не икономисвате, но да не се пръска струя, а именно да се разпръсква под формата на мъгла - всъщност всяка нормална пръскачка трябва да действа именно така. Тъй като всички силно обичаме нашите коли, аз бих изпробвал действието на разтвора върху боята и стъклото на някое скрито място (б.пр. според мене напълно излишно - това е вода все пак) а може просто да покрием предният капак с вестници или парцали. Тази процедура е всъщност дезинфекция на въздуховодите (за нея не говорят в сервизите, те дезинфекцират само изпарителите).

7. Изключва се двигателя. Чака се около 10 минути - нека лизола си води неравният бой с бактериите (неравен за бактериите).

8. Пали се двигателят (климатика и вентилатора не сме ги пипали - те си започват да работят веднага). Отваряме автомобила от към страната на пътника. (д.пр. според мене се има предвид предната дясна седалка) Включваме вътрешната рециркулация на въздуха (затваряме достъпа на въздух от улицата). Прозорците са отворени. Разпръскваме разтвор, без да се скъпим, под краката на пътника, под "жабката", там се намира отвора за засмукване на въздух при режим на рециркулация. Въздуха попада на изпарителя и след това по системата. При възможност не е зле да се доберем и до самият изпарител и обилно да го полеем. (б.пр. явно с пръскалката, не със струя) Но и така става, (като се има предвид колко евтина е процедурата и че можем да я повтаряме редовно)
Изключва се запалването. При необходимост (ако все още мирише) да се повтори след 1 ден.

Това е всичко! Наслаждаваме се на чистият въздух.





« Последна редакция: 27 Април, 2011, 20:03:53 от Admin »



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum