Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Проверка за неизправности на инжекционна система KE-Jetronic  (Прочетена 10272 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

13 Март, 2011, 00:26:08
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Пускова система на инжекционна система KE-Jetronic

Електрическата помпа мигновено създава налягане в системата. При запалване на двигателя и в течение на известно време, зависещо от температурата на охлаждащата течност, пусковата дюза 12 разпръсква горивото под налягане във всмукателния тръбопровод, което дава възможност да се запали студения двигател. Монтираният близо до дроселната клапа клапан за подаване на допълнително количество въздух 8 отваря достъп на въздуха до всмука телния тръбопровод, като по този начин се увеличава броят на оборотите на коляновия вал на празен ход. Обогатяването на сместа при студен двигател се осъществява от регулатора на противоналягането, който го намалява до стойности, необходими за увеличаване на количеството на горивната смес. Щом сигналите от термодатчика влязат в нормата, обогатяването на сместа се прекратява.
Обогатяване на сместа в режим на ускоряване
По аналогичен начин при отваряне па дроселната клапа се извършва обогатяване на сместа чрез снижаване на противоналягането, създавано от регулатор 9 в зависимост от скоростта на отваряне на дроселната клапа.
Обогатяване на сместта в режим на пълно натоварване на двигателя
При пълно натоварване на двшагеля горни ната смес се обогатява въз основа на сиг налите от прекъсвача на положението на дроселната клапа.
Прекратяване подаването на гориво при спиране с двигателя
При затворена дроселна клапа и при режим на двигателя над 1700 об/мин регулаторът на противоналягането се отваря напълно и в долната камера на разпределителя на количеството гориво се създава налягане, равно на налягането на подаваното гориво. Подаването на гориво към дюзи re се прек ратява.
Проверка на инжекционната система
Проверката на инжекционната система "KE-Jetronic" трябва да включва проверка на хидравличната част (измерване на налягането и херметичността на системата) и проверка на електрическите компоненти.
Проверката на хидравличната част на системата се извършва с помощта на манометър за налягането на горивото ("Mercedes" 102 589 00 21 00 или "Bosch" KD EP 1034), на двойно резбован нипел М8х1 и М12х1,5 ("Mercedes" 102 589 06 63 00), на маркуч "Mercedes" (102 589 00 21 05) за свързване на манометъра и на градуирана епруветка. За проверката на електрическите компоненти са ви необходими двужичен
проводник с резистор 2,5 кУ, в единия край на който има кръгъл куплунг, а в другия щипка "крокодил" ("Мерцедес" 102 589 05 63 00), шунт (проводник) с кръгли куплунзи в краищата, тестер и преходен проводник ("Мерцедес" 102 589 04 63 00) за измерване на тока, консумиран от електрохидравличния регулатор на управляващото налягане (противоналягане).
Проверка на хидравличната част на инжекционната система
Проверката на хидравличната част на инжекционната система включва проверка на херметичността на системата, на налягането на горивото в системата, на налягането в долната камера на разпределителя на количеството гориво, на прекратяването на подаване на гориво при спиране с двигател, на обогатяването на сместа при ускоряване, наличисю на замърсяване в дроселната клапа на дозатор-разпределителя на гориво, състоянието на клапана за подаване на допълнително количество въздух и на пусковата дюза.
•   Херметичност на системата се прове рява само при затруднено запалване на загрял двигател.
•   30 минути след изключване на двигателя налягането на горивото в системата не грябва да спада под 2.5 кг/см;.
Ако измерената стойност е различна, проверете изправноа га на релето за защита от пренапрежение.
Външен оглед
•   Демонтирайте въздушния филтър.
•   Проверете херметичността на връзките на горивопроводите.
•   Проверете подвижността на поста за управление 1 на разходомера на въздух и на разпределителния ппуижер на дозатор-разпределителя на горивото.
•   Свалете релето за изключване на горивната помпа и с помощта на мост свържете за кратко изводи 7 и 8 на куплунга на релето накъсо, за да увепичите налягането на горивото.
Преместете с ръка напорния диск 4 на разходомера на въздуха надолу. Съпротивлението по целия ход на диска трябва да бъде равномерно. При бързо вдигане на диска нагоре не трябва да се усеща съпро тивление, тъй като разпределителният плунжер реагира бавно на преместването на напорния диск и излиза от контакт с лоста за управление на разходомера на въздуха. При бавно повдигане на напорния диск разпределителният плунжер трябва да се премества заедно с диска, като не прекъсва контакта си с лоста за управление на разходомера


Манометри за налягане на горивото с два вентила; с един вентил

ЗАБЕЛЕЖКА: За намаляване на натоварването върху уплътненията при свързвано на маркучите крановете трябва да бъдат постоянно отворени. Отворите на три-ходовия вентил са номерирани.

Включване на контролен манометър
За проверка на налягането в инжекционната система може да се използва манометър с един или с два вентила. Към манометър с два вентила маркучите се свърват по следния начин: към първия отвор на маркучът, свързващ долната камера на дозатор-разпределителя; към втория отвор   маркучът, водещ към мано метъра, към третия-маркучът, свързващ горната камера на дозатор разпределителя на гориво (към щуцера на захранващия горивопровод на пусковата дюза). Към манометъра с един вентил маркучи те се свързват по следния начин; към отвор "А" - маркучът, свързващ лолната камера на дозатор-разпределителя на гориво, към отвор "В" - маркучът, свързващ горната камера на дозатор-разпределителя на горивото (към щуцера на захранващия горивопровод на пусковата дюза).

• Развийте резбованата пробка (показана е със стрелка на илюстрацията) на долната камера на дозатор-разпредепитепя на гориво. Свържете маркуча, излизащ от отвор "А" ини "1" на кутията па вентилите на манометъра, с долната камера на дозатор-разпределителя с помощта на двойно резбован нипел М8х1/М12х1,5.
•   Откачете захранващия юрнвопровод на пусковата дюза от дозатор-разпределителя  на гориво.
•   Свържете маркуча, идващ от отвор "В" или "3" на кутията, с горната камера на дозатор-разпределителя
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum