Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Инжекционна система KE-Jetronic  (Прочетена 12450 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

12 Март, 2011, 18:45:54
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Принцип на действие на система KE-Jetronic

Горивото под налягане постоянно постъпва към дюза 11. разположена пред всмукателния клапан. Дюзата разпръсква горивото, количеството на което се определя от налягането му в зависимост от натоварването (от разреждането във всмукателния колектор) и от температурата на охлаждащата течност. Регулирането на количество то гориво се осъществява от разпредели теля 5, който се управлява от разходомера на въздуха 6 и от електрохидрапличния регулатор на управляващото противоналягане) 9 регулатора от своя страна, се управлява от електронен блок 14 по сигнали пали от датчика за температурата на охлаждащата течност 13. от датчика за положението на дроселната клапа 7 и от датчика за броя на оборотите на двигателя (датчик за начало на отчитането).


Детайли на инжекционната система на двигатели 102.961 и 102.962
А - 1-ви вариант; В - 2-ри вариант 1 - задвижваща щанга на дроселната клапа; 2 - корпус на дросел
ната клапа: 3 - резервоар за гориво; 4 - горивна електрическа помпа; 5 - горивен филтър: в хидроакумупатор: 7-дозатор-разпределител на гориво; 8-регулатор на налягането на юривото в системата; 9 - подвеждащ към дюзата горивопроноц; Ю - дюза; 11 - пускова дюза; 12 - клапан за подаване на допълнително количество въздух (инжекционна система "КА"); 13 - клапан за подаване на допълнително количество въздух /инжекционна система "КЕ"); 14 - всмукателен тръбопровод; 15 - корпус на въздушния филтър, 16 филтриращ елемент; 17 - въздухопровод; 18 – гарнитури


Разположение на елементите на инжекционната система на двигатели 102.961 и 102.962
1 - дозатор-разпредепитеп на горивото; 2 - разходомер па въздуха; 3 - регулатор на управляващото налягане; 4-регулатор на налягането в системата; 5 - пускова дюза; 6 - коничин винт за р&упиранс на празнил ход; 7-датчик за положението на напорния диск на разходомера на въздуха; 8 - прекъсвач на дроселната клапа; 9 - клапан за подаване на допълнително количество гориво: 10 - датчик за темпера турата на охлаждащата течност; 11 - електронен блок за управление


Принцип на действие на разпределителя на количеството гориво
А - при нормална работа на /инча теля; В - при намалени обороти на двигателя; С - при запалване на студен двигател и при ускоряване: 1 - корпус на разпределителя; 2 -лост на напорния диск на разходомера на въздуха; 3 - горна камера; 4 - долна камера; 5 - горивопровод за връщане на излишното количество гориво в резервоара (отвеждащ горивопровод); 6 - подвеждай! горивопровод; 7 - подвеждащи към дюзите горивопроводи; 8 - подвеждащ към пусковата дюза горивопровод; 9 - биметална пластина


Разположение на елементите на инжекционната система на двигатели 102.962 КЕ, 102.985 и 103.942
1 - разходомер на въздух: 2 -напорен диск на разходомера; 3 -дозатор-разпределител на горивото; 4 - регулатор на празния  ход: 5 - електрохидравличен регулатор на управляващото налягане (противоналягане); 6 - краен изключвател на принудителния празен ход; 7 - датчик за температурата на охлаждащата течност.


Инжекционна система "Бош" "KE-Jetronic"
1 - резервоар за гориво; 2 горивна помпа; 3 - горивен филтър; 4 - хидроакумулатор; 5 – дозатор  разпредел на количеството гориво; 6 - разходомер на въздуха; 7 - прекъсвач на положението на дроселната клапа; 8 - клапан за подаване на допълнително количество въздух; 9 - електрохидравличен регулатор на управляващото налягане (противоналягане); 10 - регулатор на напяг ането на горивото в системата; 11 - дюза; 12 - пускова дюзи; 13 - датчик за температурата на охлаждащата течност; 14 - електронен блок за управление

Главна дозираща система  и система за празния ход

Електрическата помпа 2 засмуква гориво от резервоара и под налягане го подава към разпределителя на количеството гориво гориво 5. преминавайки през хидроакумулатора 4 и филтьра 3.
Горивото влиза в горната камера на разпределителя на количеството гориво под напягане. което се определя oт регулатора 10 в зависимост от попожението на разпределителния плунжер. Количеството гориво, постъпващо в дюзите, се регулира от мембраната, която се притиска от управляващото налягане (противоналягането) към изходящите отвори. Регулаторът на управляващото налягане представлява електрически клапан, управляван от електронния блок. При работа на главната дозираща система клапанът заема работно положение. Клапанът за подаване на допълнително количество въздух 8 е монтиран във въздушния канал, който е успореден на дроселната клапа, и отварянето му се регулира от управляващата система. Той поддържа минимално разреждане в разходомера на въздуха и подсигурява работата на двига-тепя на празен ход. Празният ход на двигатели 102.961 и 102.962 се регуяира чрез ре-гупировъчен винт, а в двигатели 102.962 КЕ, 102.985 и 103.942 е монтиран електромагнитен регулатор (клапан) на празния ход с електронно управление.




































« Последна редакция: 12 Март, 2011, 22:18:40 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum