Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Сглобяване на скоростната кутия на Mercedes  (Прочетена 2898 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Март, 2011, 10:21:13
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5119
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

•   Монтирайте фиксатора на задната скорост и затегнете закрепващата го гайка с опорното рьбче.
•   Поставете първичния вал, с помощта на дорник 123 589 0315 00 набийте сачмения лагер и регулировъчните пръстени.

•   Набийте игления лагер на първичния вал.
•   Набийте на първичния вал и блокиращия пръстен на синхронизатора, който влиза в контакт с зъбното колено на 4-та скорост, докато пръстеновидната му пружина влезе в каиалчето на вала.
•   Поставете на първичния вал главината на подвижната муфа на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости заедно с преключваща-та вилка, като насочите каналчето на подвижната муфа на синхронизатора към зъбното колело на 3-та скорост.
•   Монтирайте лостчето на вилката за превключване на 3-та и 4-та скорости с ман-шетния уплътнител и затегнете закрепващия болт.
•   Поставете лоста за превключване на 3-та и 4-та скорости така, че да се зацепи със спиралните зъби на вилката, и затегнете закрепващия го болт, като предварително покриете резбата на болта с херметик тип Loctight
•   Внимателно поставете междинния вал в картера на скоростната кутия.
•   С помощта на вилков ключ натегнете плоската пружина за превключване на 3-та и 4-та скорост.
•   Монтирайте вторичния вал в комплект с вилката за превключване на 1-ва и 2-ра скорости и първичия вал, като леко отместите междинния вал.
•   Монтирайте лостчето на вилката за превключване на 1-ва и 2-ра скорости с маншетния уплътнител и затегнете закрепващия болт.
•   Монтирайте лоста за превключване на 1 -ва и 2-ра скорости така, че да се зацепи

Монтаж на първичния вал
1 - пагер; 2 - фиксиращ пръстен на лагера; 3 - регулировъчен пръстен; 4 - картер на съединителя; 5 - картер на скоростната култ
със спиралните зъби на вилката, и затегнете закрепващия го болт, като предварително покриете резбата на болта с херметик тип Loctight.
•   Свалете вилковия ключ, осигуряващ натягането на плоската пружина за превключване на 3-та и 4-та скорости.
•   Монтирайте лоста на фиксатора на задната скорост, като го опрете в оребряването на картера на скоростната кутия.
•   Монтирайте междинния картер върху центриращите щифтове на картера на скоростната кутия и набийте с помощта на приспособление 123 589 03 43 00, като обърнете внимание на правилното положение на лоста на фиксатора на задната скорост.
•   Свалете приспособлението и застопорете междинния вал с приспособление 123 589 03 31 00, като затегнете докрай фиксиращия болт.

Задвижване на превключването на скоростите


Монтаж на вторичния вал
1 - лагер; 2 - фиксиращ пръстен на лагера; 3 - регулировъчен пръстен; 4 - ограничи-телна пластина; 5 - картер на скоростна!а кутия

При монтажа на фиксатора на лостовете за превключване на скоростите насочете сачмата му надолу
• С помощта на дорник 123 589 02 15 00 набийте предния сачмен лагер на междинния вал, докато опре в ограничителното ръбче.
ЗАБЕЛЕЖКА; Отворената страна на самонагаждащия се сачмен лагер трябва да бъде насочена към предния капак на картера на скоростната кутия.

•   Завийте до отказ фиксиращия болт на приспособление 123 589 05 31 00 и набийте окончателно лагера в картера на скоростната кутия. (Когато каналчето на дорника се покаже, лагерът е набит на необходимата дълбочина).
•   Монтирайте фиксиращия пръстен на предния край на междинния вал.
Монтирайте на вторичния вал зъбното колело на задната скорост и задвижващото зъбно колело на скоростомера, като насочите стругованото каналче към задния капак на картера на скоростната кутия.


Детайли на механизма за избор на скоростите и за задвижване превключването на скоростите
1 - ръкохватка на лоста за превключване на скоростите; 2 - лост за превключване на скоростите; 3 - прът за избор на скоростите; 4 - конзола на шарнира; 5 - лостове за избор на скорости; 6 - щанга за превключване на 1-ва и 2-ра скорости; 7 - щанга за превключване на 3-та и 4-та скорости; 8 - щанга за включване на задна скорост; 9-лост за превключване на 1-ва и 2-ра скорости; 10 - вилка за превключване на 3-та и 4-та скорости; 11,14-подвижна муфа на синхронизатора; 12-лост за превключване на 3-та и 4-та скорости; 13 - вилка за превключване на 3-та и 4-та скорости; 15 - лост за включване на задна скорост; 16 - лост на фиксатора на междинното зъбно колело на задна скорост; 17 - ключалка на лостовете за превключване на скоростите



•   Монтирайте междинното зъбно колело на задната скорост и фиксиращия пръстен на задния край на междинния вал.
•   Монтирайте лоста на фиксатора на задната скорост така, че краят му да влезе изцяло в отвора на междинния картер.
•   Монтирайте ключалката на лостовете за превключване на скоростите с маншетния уплътнител, като насочите сачмата му надолу, и затегнете закрепващите болтове.
•   Включете някоя от скоростите за движение напред, за да блокирате положението на лоста на фиксатора на задната скорост.
•   Измерете разстоянието между плоскостта на предния капак на картера на скоростната кутия и четирите опорни повърхности на направляващата втулка. Запишете резултатите от измерванията за последващи изчисления, като изходите от най-малката стойност.
•   Поставете уплътнителната гарнитура на предния капак на картера на скоростната кутия и измерете разстоянието между
предния сачмен лагер на първичния вал и плоскостта на предния капак.
•   Определете дебелината на регулировъчните пръстени, които трябва да монтирате на първичния вал.
Пример
Номинален осов луфт на първичния вал: 0,10 мм.
Разстояние между плоскостта на предния капак и опорните повърхности на направляващата втулка: 5,20 мм.
Разстояние между предния лагер на първичния вал и плоскостта на предния капак с монтирана уплътнителна гарнитура: 5,00 мм.
Дебелина на регулировъчния пръстен: 0,10 мм (разликата между измерените стойности минус стойността на осовия луфт).

ЗАБЕЛЕЖКА: В комплекта резервни части са  включени регулировъчни пръстени с дебелина 0,1; 0,2 и 0,3 мм.

•   Поставете един или няколко регулировъчни пръстена, покрити със смазка, върху опорните повърхности на направляващата втулка на предния капак на картера на скоростната кутия.
•   Свалете фиксатора на междинния вал.
« Последна редакция: 05 Март, 2011, 10:30:40 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum