Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Разглобяване на скоростната кутия на Mercedes  (Прочетена 3088 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

04 Март, 2011, 14:52:14
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5107
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

ЗАБЕЛЕЖКА: Някои от изброените по-долу операции могат да се извършат без да се разглобява напълно скоростната кутия или непосредствено на автомобила

Демонтаж на задния капак на картера на скоростната кутия


•   Поставете скоростната кутия на стенд за разглобяване и излейте маслото.
•   Освободете и развийте самозаконтряща-та се гайка, закрепваща фланеца на вторичния вал на скоростната кутия. Ако е необходимо, задръжте фланеца с ключ.
•   Свалете фланеца на вторичния вап, като при необходимост използвате специална скоба.
•   Развийте закрепващите болтове и свалете задния капак на картера на скоростната кутия.
•   Извадете междинното зъбно колело на задната скорост от задния капак на картера.
•   Свалете задвижващото зъбно колело на скоростомера.
•   Свалете от задния край на междинния вал фиксиращия пръстен и зъбното колело на задната скорост.
•   С помощта на дорник с диаметър 50 мм избийте маншетния уплътнител от задния капак на картера на скоростната кутия.
Демонтаж на предния капак на картера на скоростната кутия
•   Избийте лагера за изключване на съединителя от направляващата втулка на предния капак.
•   Свалете вилката за изключване на съединителя, като я освободите от сферичната опора на картера на съединителя.
•   Развийте закрепващите болтове и свалете предния капак.
•   С помощта на отвертка извадете маншетния уплътнител от капака.


Демонтаж на задния капак на картера на скоростната кутия
1 - флансц на карданния вал; 2 - фиксираща гайка на фланеца; 3 - заден капак на картера на скоростната кутия; 1 - гарнитура на задния капак; 5 - карданен вал; 6 - гъвкав съединител (гумен лагер)


Демонтаж на предния капак на картера на скоростната кутия


Демонтаж на предните лагери
1 - фиксиращ пръстен на лагера на междинния вал; 2 - фиксиращ пръстен на лагера на първичния вал; 3-лагер на междинния вал; 4 - лагер на първичния вал

Разглобяване на скоростната кутия

•   Свалете ключалката на лостовете за превключване на скоростите заедно с маншетния уплътнител.
•   Избийте задвижващото зъбно колело на скоростомера и зъбното колело на задната скорост от вторичния вал.

•   Свалете фиксиращия пръстен от задния край на междинния вал и избийте междинното зьбно колело на задната скорост.
•   Застопорете междинния вал чрез прие гюсобление 123 589 05 31 00 и запийте докрай болта.
•   Спалсю фиксиращия пръаен о: предния край на междинния вал.
•   Включете две скорости едновременно и с помощта на приспособление 123 589 10 33 00 избийте предния сачмен лагер от междинния вал.
•   Свалете фиксиращия пръстен от първичния вал.
•   С помощта на приспособление 123 589 12 33 00 избийте сачмения лагер от първичния вал.
•   Поставете предния капак на картера на скоростната кутия, като го закрепите само с два от закрепващите болтове, за да предотвратите освобождаването на първичния вал.
•   Поставете лостовете за превключване на скоростите в неутрално попожение (за изключване от скорост).
•   Свалете фиксатора на междинния вал.
•   Свалете междинния картер на скорост ната кутия в комплект със сачмения лагер.
•   Свалете ограничителната пластина на лагера на вторичния вал от междинния картер.
•   С помощта на дорник със съответния диаметър избийте от междинния картер лагерите, извадете регулировъчните пръстени.
•   Свалете лостовете за превкпючване на скоростите като развиете закрепващите ги болтове.
•   Развийте закрепващите болтове и свалете лостчетата на вилките за превключване на скоростите заедно с маншетите уплътнители.
•   Отместете малко междинния вал и внимателно извадете вторичния вал.
•   Извадете главината на подвижната муфа на синхронизатора на 3-та и 4-та скорости заедно с вилката за включване на тези скорости.
•   Извадете междинния вал.
•   Изкарайте първичния вал, свалете блокиращия пръстен на синхронизатора на 4-та скорост и игления лагер.
•   Извадете първичния вал.
•   Развийте гайката с опорното ръбче на външната страна на картера на скоростна та кутия и свалете фиксатора на задната скорост (лоста, стеблото, конусния фиксатор, ппоската пружина и шайбата).
•   Свалете предния капак на картера на кутията.
Проверка на техническото състояние на детайлите
•   Почистете детайлите на скоростната кутия и проверете тяхното техническо състояние. При всяко разглобяване сменяйте де таилите със следи от износване, а също и тези, в работоспособността на които се съмнявате. Състоянието на лагерите можете да проверите визуално (по наличието на следи от износване, по промяна на цвета или увеличение на луфта) и на слух.


Детайли на валовете на скоростната кутия
1 - първичен вал; 2 - вторичен вал; 3 - междинен вал (блок на неподвижните зъбни колела); 4 - синхронизатор на 3-та и 4-та скорости; 5 - синхронизатор на 1-ва и 2-ра скорости; 6 - блокиращ пръстен на синхронизатора на на 1-ва и 2-ра скорости; 7-ос на зъбното колело на задната скорост; 8 - междинно зъбно колело на задната скорост; 9 - опорна втулка; 10 - лагери; 11 - иглен лагер; 12 -фиксиращи пръстени; 13 - задвижващо зъбно колело на скоростомера; 14 - фланец на вторичния вал; 15 - гайка, закрепваща флане-ца; РС - постоянно зацепване; АН - заден ход
« Последна редакция: 05 Март, 2011, 11:24:45 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum