Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Подробни технически характеристики на четиристепенна скоростна кутия на Mercedes  (Прочетена 8755 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

02 Март, 2011, 10:54:12
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180


Демонтаж и монтаж на четиристепенна скоростна кутия на Mercedes

Четиристепенната скоростна кутия е тип 716.21 със синхронизатори ма всички скорости на преден ход. Превключването на скоростите се извършва чрез лост, излизащ от тунела на пода на каросерията. Картерът на скоростната кутия е отлят от алуминиева сплав.

Предавателни числа


Данни за регулиране

Допустимо износване на блокиращия пръстен на синхронизатора при измерване между челните повърхности на плъзгащата се муфа и на блокиращия пръстен - не повече от 1,0 мм.
Дебелина на доставяните в комплекта на резервните части фиксиращи пръстени за регулиране на осовата хлабина на главината на подвижната муфа на синхронизатора-1,2; 1,3; 1,4 мм.
Осова хлабина на първичния вал на скоростната кутия: 0,1-0,2 мм.
Разстояние между стената на картера и подвижната муфа с уплътнението при монтиране на първичния вал в картера на скоростната кутия - 139,90 мм.
Разстояние между стената на картера и главината на подвижната муфа на синхронизатора при монтиране на вторичния вал в картера на скоростната кутия -138,40 мм.
Хлабина между първичния вал и синхронизатора на 3-та и 4-та скорости на вторичния вал -1,5 мм.
Диаметър на монтажното място на уплътнителя на фланеца на вторичния вал -не по-малко от 39,34 мм.

Биене на фланеца на вторичния вал при измерване по външния диаметър - не повече от 0,1 мм.
Диаметър на монтажното място на маи-шетния уплътнител на фланеца на първичния вал, мм, не по-малко от: 29,70.
Биене на първичния, вторичния и междинния валове - не повече от 0,02 мм.
Масло за скоростна кутия
Вместимост на картера на скоростната кутия -1,3 л.
Използвано масло: ATF.
Периодичност на смяната му: сменете маслото след първите 10 хил. км пробег, след това само проверявайте нивото на маслото.
Моменти за затягане на основните резбови съединения, кгс.м
Болт, закрепващ картера на съединителя и скоростната кутия към блока на двигателя: М10: 5,5; М12: 6,5.
фиксираща гайка на карданния вал: 3,0-4,0.
Пробки на изливния и наливния отвори: 7,0. Гайки на болтовете на скобата, закрепваща колекторната тръба на гърнетата: 7,0.
Болт, закрепващ предния капак към картера на скоростната кутия: 2,0.
Болт, закрепващ задния капак към междинния картер: 2,0.
Гайка, закрепваща фланеца на вторичния вал: 16,0.
Болт, закрепващ ключалката на лостовете за превключване на скоростите: 0,8.
Болт, закрепващ вилките към пръта: 0,8.
Болт, закрепващ лостовете за превключване на скоростите: 2,5.
Болт, закрепващ ограничителната пластина на лагера на вторичния вал: 1,5.
Гайка с опорно ръбче за закрепване фик-сатора на задния ход: 2,0.

ЗАБЕЛЕЖКА: Скоростната кутия се сваля като се оперира от долната страна на автомобила и слея като се откачи карданния вал от фланеца на вторичния вал. При свалянето на силовия агрегат внимавайте да не притиснете с двигателя спирачните маркучи.


Демонтаж и монтаж на скоростната кутия

•   Повдигнете автомобила с подемник.
•   Откачете проводниците от клемите на акумулатора.
•   Поставете крик под конзолата на задното окачване на скоростната кутия.
•   Развийте болта, закрепващ опората на конзолата на задното окачване на скоростната кутия.
•   Развийте гайката на болта, закрепващ конзолата на задното окачване на скоростната кутия към каросерията.
•   Откачете закрепващата конзола на колекторната тръба на гърнетата от скоростната кутия, като нанесете белези върху шайбите, и от самата колекторна тръба.
•   Свалете   термозащитния екран от междинната опора на карданния вал.
•   

Болтове, закрепващи задната конзола (напречна греда) на скоростната кутия

•   Развийте фиксиращата гайка на кардан-ния вал.
•   Разхлабете затягането на болтовете, закрепващи междинната опора на карданния вал.
•   Освободете карданния вал от фланеца на вторичния вал на скоростната кутия, като изместите гъвкавия съединител назад толкова, колкото позволят междинната опора и плъзгащия се шарнир.
•   Свалете закрепващите скоби, освободете задвижващото жило на скоростомера от задния капак на картера на скоростната кутия и го отместете настрани.
•   Развийте колекторната тръба на гърнетата от конзолата на задното окачване на скоростната кутия, леко я отпуснете надолу и я привържете с тел.
•   Развийте болтовете, закрепващи конзолата на захранващия маркуч на работния цилиндър на съединителя към картера на съединителя.


Демонтаж на скоростната кутия
1 - конзола на окачването на скоростната кутия; 2 - напречна греда за закрепване на скоростната кутия; 3 - конзола за закрепване на колекторната тръба на гърнетата към скоростната кутия; 4 - фиксираща гайка на карданния вал; 5 - тер-мозащитсн екран; 6 - щанги за превключване на скоростите; 7-работен цилиндър на съединителя; 8 - стартер.




•   Развийте болтовете, закрепващи работния цилиндър на съединителя, без да откачате захранващия маркуч, и го издърпайте назад, докато тласкачът излезе от картера на съединителя.
•   Свалете закрепващите скоби на палците и откачете щангите за превключване на скоростите от междинните лостове.
•   С помощта на крика бавно спускайте скоростната кутия дотогава, докато стане възможно свалянето й.

ВНИМАНИЕ! При спускането на скоростната кутия проверете дали двигателят не притиска спирачните маркучи. Ако е необходимо, покрийте маркучите с метален капак.


•   Развийте трите болта, закрепващи стартера.
•   Развийте всички болтове, закрепващи картера на скоростната кутия към блока на двшателя, и откачете замасяващия пра водник.
•   Откачете долния край на колекторната тръба на гърнетата, отпуснете го макси мално надолу и го окачете с тел, за да улесните свалянето на скоростната кутия.
•   Хванете скоростната кутия в хоризонтално положение и я отместете от двигателя, за да се отделят първичния вал и водимият диск на съединителя. Извадете скоростната кутия от долната страна на автомобила.

Монтаж на скоростната кутия на Мерцедес


ЗАБЕЛЕЖКА: Преди да пристъпите към монтиране на скоростната кутия, центрирайте водимия диск на съединителя спрямо маховика и смажете с тънък слой смазка шлиците на първичния вал на скоростната кутия.

Детайли на картера на скоростната кутия
1 - картер на скоростната кутия и съединителя; 2 - междинен картер; 3 - заден капак на картера на скоростната кутия; 4 - преден капак на картера на скоростната кутия и направпяваща втулка на лагера за изключване на съединителя; 5- маншетенуплътнител на задния капак; 6 - маншетен уши, гнител на първичния вал: 7 - уплътнителни гарнту-ри; 8 - пробка на изпивния отвор; 9 -пробка на отвора за налинане; 10 - ограничителна пластина на задния лагер на вторичния вал

•   Поставете скоростната кутия в хоризонтално положение, като предварително включите на скорост.
•   Монтирайте работния ципиндьр на съединителя, като поставите тласкача му в картера на съединителя.
•   Завъртете първичния вал на скоростната кутия така, че да може да влезе в главината на водимия диск на съединителя.
•   Завийте болтовете, закрепващи картера на скоростната кутия към блока на двига теля.
•   Завийте болтовете, закрепващи стартера.
•   Свържете щангите за превключване на скоростите към междинните лостове и ги закрепете със скоби.
•   Прикачете свързващия маркуч на работния цилиндър на съединителя.
•   Свържете задвижващото жило на ско-ростомера.
•   Свържете карданния вал и вторичния вал на скоростната кутия.
•   Затегнете болтовете, закрепващи междинната опора на карданния вал.
•   Затегнете централната фиксираща гайка на карданния вал.
•   Закрепете термозащитния екран на междинната опора на карданния вал.
•   Монтирайте закрепващата конзола на колекторната тръба на гърнетата към скоростната кутия, без да затягате закрепващите болтове.

•   Монтирайте скобата, закрепваща конзолата, като разположите пружинните шайби с изпъкналата си страна една към друга.
•   Леко повдигнете скоростната кутия и я разположете върху напречната греда.
•   Затегнете всички закрепващи гайки и болтове.
•   Проверете нивото на маслото в картера на скоростната кутия.
•   Свалете автомобила на земята, свържете замасяващия проводник.
•   Проверете регулировката на превключването на скоростите.


« Последна редакция: 02 Март, 2011, 11:02:00 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum