Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на автоматична скоростна кутия на Мерцедес  (Прочетена 13873 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

18 Февруари, 2011, 10:43:24
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180



Демонтаж

•   Повдигнете автомобила с подемник.
•   Откачете проводниците от акумулатора.
•   Свалете конзолата за закрепване на тръбата на указателя на нивото на маслото (маслоизмервателната щека) в автоматичната скоростна кутия от цилиндровата глава.
•   Откачете щангата за управление на налягането.
•   Изпейте маслото от автоматичната скоростна кутия, като развиете пробките на масления картер и трансформатора.


Свалете капачето за достъп до болта, закрепващ задвижващия фланец на трансформатора, след което развийте шесте закрепващи болта на трансформатора.
•   Свалете задната конзола на окачването на автоматичната скоростна кутия с опората.
•   В зависимост от комплектацията откачете проводника от кислородния датчик и го извадете от тунела на карданния вал.
•   След като свалите скобата на закрепването, откачете конзолата за закрепване на колекторната тръба на гърнетата от скоростната кутия (нанесете белези върху шайбите) и от самата колекторна тръба.
•   Свалете гъвкавия съединител на флане-ца на изходящия вал на скоростната кутия.
•   За да осъществите по-лесно демонтажа на скоростната кутия, откачете задната част на колекторната тръба и я закрепете в долно положение с парче тел.
•   Свалете термозащитния екран под междинната опора на карданния вал.
•   Развийте фиксиращата гайка на фланеца на карданния вал.
•   Издърпайте колкото е възможно назад предната част на карданния вал и я закрепете колкото може по-високо в тунела.
•   Откачете захранващия проводник от електромагнитния клапан на педалното включване на най-ниската предавка.
•   Откачете задвижващото жило на скорос-томера от задния капак на скоростната кутия и го извадете от закрепващата скоба или откачете проводниците от датчика на електронния скоростомер.
•   Откачете щангата за избор на скорости откъм купето.
•   


Детайли на партера на автоматичната скоростна кутия
1 - картер на скоростната кутия и трансформатора; 2 - маслен картер; 3 - уплътнение на масления картер; 4 - заден капак; 5 - преден капак; 6 - корпус на предната помпа; 7 -заден капак на центробежния регулатор; 8 - тръба на маслоизмервателната щека; 9 -пробка за изливане; 10 - уплътнителни гарнитури; 11 - маншетен уплътнител; 12 - фиксиращ пръстен; 13 - уплътнителни пръстени

•   На автомобилите с неутрализатор на отработените газове откачете куплунга за увеличаване на скоростта за превключване на скоростите.
•   Откачете куплунзите за блокиране на стартера и вакуумния маркуч.
•   Извадете тръбата за наливане на масло като развиете болтовете на долната закрепваща конзола.
•   Откачете от скоростната кутия маркучите на водномасления топлообменник и свалете закрепващите ги скоби.
•   Поставете крик под картера на скоростната кутия.
•   Развийте всички болтове, закрепващи картера на скоростната кутия към блока на двигателя, и откачете замасяващия проводник.
•   Застопорете трансформатора в кожуха, като вместо пробката за изливане завиете болт така, че той да влезе в отвора на вентилационната решетка.
•   Издърпайте скоростната кутия назад, за да я откачите от двигателя, и я свалете.
Монтаж
Монтажът на скоростната кутия не е труден и се извършва в последователност, обратна на демонтажа, кото се взема предвид следното:
-   затегнете резбовите съединения с необходимия момент;
-   регулирайте щангата на управляващото налягане и щангата за избор на скорост;
-   налейте в скоростната кутия нормално количество масло.

Детайли на автоматичната скоростна кутии
1 - хидротрансформатор на въртящия момент; 2 - корпус на предната помпа; 3 - входящ вал; 4 - предна планетна предавка; 5 - изходящ вал и задна планетна предавка; 6 -външно планетно зъбно колело; 7 - коронно зъбно колело; 8 - зъбно колело на ръчната спирачка; 9 - задвижващо зъбно колело на скоростомера; 10 - фланец на изходящия вал; 11 - гайка, закрепваща фланеца; 12 - лагери; 13 - чашка на съединителя; 14 -барабан на съединителя; 15-уппъ тнителен пръстен; 16 - бутало на предния съединител; 17-външни дискове на съединителя; 18 - вътрешни дискове на съединителя; 19 - фиксиращ пръстен; 20 - барабан на задния съединител; 21 - бутало; 22 - пентова спирачка на предния съединител; 23-лентова спирачка на задния съединител; 24 - бутало, задвижващо съединителя; 25 - тласкачи; 26 - центробежен регулатор

« Последна редакция: 18 Февруари, 2011, 10:46:39 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum