Важна - полезна информация > Охладителна система

Промиване на охладителна система и смяна на термостат на Mercedes

(1/1)

Bogo®:

Моля, не забравяйте да изхвърлите всички използвани течности на подходящо място за рециклиране.Използвайте винаги, когато работите около или под колата предпазни очила.
Нередовната смяна на антифриз води до  отлагане на железен оксид - ръжда. Антифриза има антикорозионни вещества, но ненавременната му подмяна води до загуба на свойствата му. Ръждата обхваща цялата охладителна система.
Препоръчвам Ви, да правите тази процедура веднъж годишно през първите 3 години(ако вашия автомобил е над 15 г. и не му е правена никога тази процедура), а след това на всеки 2 години.


Почистваща течност за промиване на системата.

Това е новия термостат и уплътнението.

Нова капачка за радиатора.

Почистваш препарат

Нужния инструмент.

Отвиите болтовете на капака на термостата.
... след което се извадете термостата


Махнете термостата и завийте отново капака.


Източете охладителната течност от радиатора в подходящ съд.






Сега към забавната част. За да се източите охладителната системата напълно е нужно  да откачите от системата няколко маркучи.


може да се промие с вода ....


Направете снадка от тръба към охладителната система и пуснете по-голяма струя вода, в едната и другата посока.След като сте промили обилно системата с вода закачете обратно маркучите към охладителната система и прегответе почистващия препарат.



Сипете половина от почистващия препарат в 8 литра студена вода.След това го налейте в радиатора. С този препарат ще почистите всички мазнини и ръжди в охладителната система. След това долейте с вода и стартирайте двигателя за 10минути с махната капачка на радиатора и промийте отново. Направете това два пъти, за да промиете изцяло.

След това смесете остатъка от почистващия препарат с 4 литра топла вода и го разбъркайте добре.
Налейте го отново във вашия радиатор и долейте, ако е нужно с вода. Пак за 10 минути стартирайте двигателя с махната капачка.  Уверете се, че излиза чиста(бистра) вода от охладителната система.
Направете проверка на маркучите по системата дали са стегнати добре.
Монтирайте новия термостат.

При дизелите трудно се обездушава охладителната система и затова използвам вакумна система.
Огледайте системата за течове преди да сипете антифриз.


Добавя се охладителна течност в двигателя за негово обездушаване.
След промиване(почистване) и смяна с нов термостат температурата на двигателя спадна с 10 градуса.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия