Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Подробни технически характеристики на съединител на Mercedes  (Прочетена 4293 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Март, 2011, 11:05:00
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5060
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Част Втора

Особености на устройството и принцип на действие на съединителя при използване на маховик с две противотежести

Маховикът на двигатели 102.98,103.942 и ОМ 602 има две противотежести. Маховикът се състои от първична противотежест, закрепена към фланеца на коляновия вал чрез осем болта, и вторична противотежест, свързана с първичната чрез сачмен лагер.
В централния отвор на първичната противотежест е набит лагерът на първичния вал на скоростната кутия, а по окръжността му е набит зъбния венец на стартера. Вторичната противотежест служи за опорна повърхност на задвижвания диск на съединителя.



Разрез на маховик с две противотежести
А - на двигатели 102.98 и ОМ 602; В -на двигател 103.942 1 - първична противотежест; 2 - вторична противотежест; 3 - демпфер с външна пружина; 4 -демпфер свъ грешна пружина; 5 - триещ механизъм; 6 - разтваряща шпилка на първичната противотежест и на демпфера; 7 - разтваряща шпилка на вторичната противотежест и на демпфера; 8-зъбен венец на старте
ра; 9 - сачмен лагер с канал; 10 - калибрована шпилка; 11 - сачмен лагер с канал; 12 -разширителен закрепващ болт (момент на затягане: 1-ви етап: 40 н.м; 2-ри етап: доза-тегнете на 90").



Ако в обикновения съединител демпферът е монтиран в главината на задвижвания диск на съединителя, то в този случай той е разположен между противотежестите на маховика. За сметка на демпфера противотежестите работят с изместване ±40° (двигатели 102.98 и ОМ 602) или ±15° (двигатели 103.942), а взаимните премествания на противотежестите се гасят чрез триене на повърхностите им. При задвижваните дискове на съединителите с маховик с две противотежести демпферът е сменен с прорязана пластина с централен шлицев отвор. Шпиците са никелирани, благодарение на което се осигурява леко преместване на шлицевия край на първичния вал на скоростната кутия и отпада необходимостта от смазване.
Маховикът с две противотежести осигурява плавно предаване на движенията и напълно погасява неравномерностите в работата на двигателя на празен ход.


Разрез на обикновен съединител


Демонтаж и монтаж на съединителя

За да демонтирате съединителя, трябва да свалите скоростната кутия, като оперирате от долна страна на автомобила.
Проверка на износването на Водимия диск на съединителя (вж. илюстрацията) Демонтаж
•   Откачете "масата" от акумулатора.
•   Свалете скоростната кутия.
•   Блокирайте маховика.
•   Развийте поетапно боптовете, закрепващи кожуха на съединителя към маховика.
•   Свалете кожуха на съединителя.



Проверка на износването на задвижвания риск: вилката на шаблона трябва да преминава между тласкача и гарнитурата


Дорник за центриране на водимия диск на съединителя


Монтаж

•   Почистете и проверете състоянието на всички детайли, в частност дебелината на задвижвания диск, състоянието на работ ната повърхност на маховика и на притискателния диск.
•   Проверете състоянието на лагера на първичния вал на скоростната кутия в гнездото на маховика.
•   Сменете неизправните детайли.
•   Поставете съединителя, като разположите задвижвания диск с изпъкналата част на главината към притискателния диск и центрирате диска спрямо маховика с помощта на дорник "Mercedes" 116 58911 15 00 (вж. илюстрацията), който имитира шлицевия край на първичния вап на скоростната кутия.
•   Завийте болтовете, закрепващи кожуха на съединителя към маховика.
•   Свалете фиксатора от маховика.
•   Покрийте шлиците на първичния вал на скоростната кутия с тънък слой смазка за съединител (при използването на маховик с две противотежести не е необходимо смазване).
•   Монтирайте скоростната кутия.
•   Свържете проводника към минусовата клема на акумулатора.

Задвижване на съединителя

Демонтаж и монтаж на работния цилиндър на съединителя
•   Повдигнете автомобила с подемник.
•   Развийте подвеждащия маркуч от работния цилиндър.
•   Запушете отворите на щуцера на работния цилиндър и на маркуча.
•   Развийте болтовете, закрепващи работния цилиндър към скоростната кутия.
•   Свалете работния цилиндър, извадете тласкача и уплътнението.
•   Монтажът на работния цилиндър се извършва в последователност, обратна на демонтажа, като се вземе предвид следното:

-   поставете уплътнението с каналчето към картера на скоростната кутия:
-   поставете тласкача в опорната тарелка на вилката за изключване на съединтеля;


Монтаж на работния цилиндър на съединителя
1 - работен цилиндър; 2 - гарнитура; 3 - закрепващ болт; 4 - скоростна кутии


- след свързване на маркуча с работния цилиндър обезвъздушете хидрозадвижването на съединителя и проверете хода на педала на съединителя докрай.

Демонтаж и монтаж на главния цилиндър на съединителя

•   Свалете панела под арматурното табло.
•   Свалете постелките на пода под седалката на водача.
•   Изсмучете със спринцовка част от течността в резервоара на хидрозадвижването на съединителя, докато нивото й спадне под щуцера на маркуча, подаващ течност към главния цилиндър.
•   Откачете маркуча, подаващ течност към главния цилиндър, от резервоара на хидрозадвижването и запушете щуцера на резервоара и маркуча.
•   Откачете проводника от изключвателя на стопсветлините.
•   Развийте главния цилиндър от конзолата на педала на съединителя.
•   Повдигнете педала на съединителя и свалете опорната чашка на пружината, пружината и шайбата на тласкача на главния цилиндър.
•   Свалете фиксиращия пръстен в комплект с тласкача.
•   Откачете от главния цилиндър маркуча, по който се подава течност, и запушете щуцера на цилиндъра и маркуча. Монтажът на главния цилиндър се извършва в последователност, обратна на демонтажа. След монтажа на главния цилиндър обезвъздушете хидрозадвижването и проверете хода на педала на съединителя докрай.

Обезвъздушаване на хидрозадвижването


•   Поставете маркуч върху главата на щуцера на работния цилиндър, а другият край на маркуча свържете с приспособлението за обезвъздушаване на хидросистемата, регулирано на минимално налягане.
•   Отстранете част от течността от резервоара на хидрозадвижването.
•   Развийте щуцера и проверете дали се вдига нивото на течността в резервоара на хидрозадвижването. След изключване на съединителя завийте щуцера. Обезвъздушаването на хидрозадвижването на съединителя може да се извърши и чрез свързване на маркуча на приспособлението към най-близкия до работния цилиндър на съединителя щуцер за обезвъздушаване на спирачките на колесния цилиндър.
•   След обезвъздушаване на хидрозадвижването проверете нивото на течността в резервоара и долейте, ако е необходимо.
« Последна редакция: 01 Март, 2011, 11:21:26 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum