Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Запалителна система ЕZL на Mercedes W201 190  (Прочетена 11000 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

12 Март, 2011, 14:26:00
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Особености на устройството

Системата се състои от разпределител на високата енергия, специален електронен блок за управление, датчици за ъгловите импулси на коляновия и разпределителния валове, датчик за детонациите, краен изключвател на началото на отчитане и бобина на запалването. Освен това, тя включва редица елементи, общи с инжекционната система "KE-Jetronic": краен изключвател на положението на дроселната клапа и датчик за температурата на охлаждащата течност. С цел повишаване ефективността на работата блокът за управление на запалването е свързан с блока за управление на инжекционната система.


Рззположение на октан-коректора на запалителна система Е11. Както коректора на инжекционната система "KE-Jetronic" (вж. по-нататък в текста), така и октан-корек-торьт на запалителна система ЕИ е се-демпозиционен и осигурява закъсняването на запалването (с 2") в зависимост от работата на двигателя чрез последователно включване на съпротивления с различни стойности във веригата.



Принцип на действие

Запалителната система работи по следния начин. В управляващия блок постъпват сиг нали от датчиците. Това му дава възмож ност да контролира работата на първичната верига на запалване и освен това, косвено да управлява работата на вторичната верига на бобина1а на запалването. По та-кьв начин управляващият блок точно определя момента на прекьсване на захранващия ток на първичната верига на бобината на запалването и чрез разпределителя подава сьответно високо напрежение на запалитепната свещ на съответния цилиндър в зависимост от предварението на запалването, записано в паметта на блока. След това управляващият блок отново свързва захранването на първичната вери га на бобината на запалването и процесът се повтаря, но интервалите от време се променят в зависимост от сигналите, постъпващи в блока за управление. Управлението на запалването се осъществява в зависимост от:


Свързване на комутатора на запалителна система Е11 на 6-цилиндров двигател
А -датчик за ъглови импулси; В - гнездо на вакуумния маркуч; С - захранващ проводник, свързващо "масата" и бобината на запалването (куплунзи "15", "16", "31", "ТО"), 0 - куплунг за подаване към комутатора на импулси, управляващи положението на изключвателя на дроселната клапа, сигнали за температурата на охлаждащата течност и импулси от октан-коректора (куплунзи "1", "2", "3" и "4"); Е - куплунг за диагностика.

•   броя на оборотите на коляновия вал на двигателя в зависимост от интервалите между задаващите импулси на разпределителя на запалването;
•   количеството пост ьпващ в двигателя въз дух, определяно от разходомера на въздух с дисков датчик,
ъгъла на отваряне на дроселната клапа по сигнали от датчика за положението на дроселната клапа и на електромагнитния клапан на карбуратора;
•   температурата на охлаждащата течност по сигнали на съответния датчик:
•   детонациите в работата на двигателя по сигнали от съответния датчик, който е разположен в цилиндровата глава.
•   

Принципна схема на запалителна система ЕZL на 6-цилиндров двигател
1 -"+" след включване на запалването; 2 - бобина на запалването; 3- блок за управление на инжекционната система "KE-Jetronic"; 4 - краен изключвател на дроселната клапа.
Обозначение на цветовете на проводниците К - кафяв; 3 - зелен; Чн - черен; В - бял; Ж - жълт; Ч - червен; Р - розов; С - сив; първата буква посочва цвета на проводника, втората - цвета на ивичката върху проводника.


Четете още за: Проверка за неизправности на инжекционна система KE-Jetronic
« Последна редакция: 13 Март, 2011, 00:29:53 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum