Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на маслената помпа на двигател 102 - Мерцедес  (Прочетена 6303 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

09 Февруари, 2011, 10:45:00
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Демонтаж

Маслената помпа може да се демонтира при предварително свален капак на разпределителния механизъм.
•   Откачете от капака на помпата маслосъбираща тръба.
•   Свалете капака на маслената помпа.
•   Извадете зъбните колела на маслената помпа.
•   Проверете състоянието на зъбните колела, поставете ги на местата им и проверете хлабините.
•   При трудно въртене на зъбните колела, при превишаване на пределните стойности на хлабините или при повреда сменете целия комплект зъбни колела.
Монтаж
При монтажа сменете всички уплътнители и обърнете внимание на положението на уплътнението на всмукателния тръбопровод и на затягането на болта, закрепващ главината на предавателната шайба на коляновия вал.

Разрез на маслена помпа на двигател 102

Демонтаж и монтаж на маслената помпа на двигател 103.942

Демонтаж
•   Излейте маслото от двигателя.
•   Свалете подкартерния щит на двигателя.
•   Свалете картера на двигателя.

Смазване на междинния вал А-на карбураторен двигател; В-на двигател с инжекционна система
1   ексцентрик на горивната помпа: 2 - подвеждащ към ексцентрика маспопроиод
•   Развийте болта, закрепващ задвижващото зъбно колело на маслената помпа заедно с шайбата.
•   Свалете зъбното колело и задвижващата верига на маслената помпа.
•   Демонтирайте маслената помпа, като развиете закрепващите я болтове.
•   Разглобете капака на маслената помпа.
•   Проверете състоянието на зъбните колела.
•   Ако зъбните колепа са повредени, сменете маслената помпа.

Демонтаж на маслената помпа на двигател 103.942
1 - закрепващ болт; 2 - маслена помпа; 3 – скоба

Монтаж

• Монтажът на маслената помпа се извършва в последователност, обратна на демонтажа.
ЗАБЕЛЕЖКА: Задвижващото зьбно колело на маслената помпа може Да се монтира само в едно положение.
•   Налейте двигателно масло. Проверка на налягането на маслото
•   Откачете куплунга от аварийния датчик за налягането на маслото.
•   Свържете манометър за проверка на налягането на маслото.
•   Запалете и загрейте двигателя.
•   Отчетете показанията на манометъра на мразен ход и при 3000 об/мин и ги сравнете с допустимите.
•   Свалете манометъра и свържете куплунга на аварийния датчик за налягането на маслото.

При монтиране на термостата в корпуса насочете пароотвеждащия отвор към щуцера на маркуча, водещ към разширителното казанче

Монтиране на задвижващото зъбно колело на маслената помпа
Със стрелка е показана изпъкналата част, която трябва да бъде насочена към маслената помпа

« Последна редакция: 09 Февруари, 2011, 10:59:14 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum