Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера  (Прочетена 15713 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

15 Май, 2013, 07:16:07
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Май 2013
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +1
  • Автомобил: W124

Не съм сигурен дали подфорумът "Поправи си сам" не е по-подходящото място за тази тема (все пак, двигателят М102 е масово срещан както при W124, така и при W201), така че ще оставя тази преценка на модериращите. :)

Задължително уточнение: Всеки сам си преценя колко точно е мъж и дали и докъде да пипа в карантиите на двигателя. Всяко действие или бездействие, което предприемете въз основа на написаното по-долу, е изцяло Ваше решение, Ваша собствена отговорност и евентуалните последващи щети са изцяло за Ваша сметка. Аз не се страхувам, че мога да си счупя колата. Ако Вие се страхувате - по-добре отидете на сервиз, там имат знанията и квалификацията да я счупят ефективно вместо Вас. :)

Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър



Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.



Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:



Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:



Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.

Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.

Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:



След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:



Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:



Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:



Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.

Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...



На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра (регулатора на налягането). Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.

Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:



Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).



Сега потенциометърът трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).



Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.

Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):



Дебитомерът без потенциометъра изглежда по този начин:



Проблемът в детайли:





Проблемът в големи детайли:



За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:



Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър.
Мнения, ругатни, псувни, бира и дърто уиски се приемат винаги и с удоволствие.
Искрено се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата. :)
« Последна редакция: 16 Декември, 2014, 00:12:11 от Bogo® »


27 Май, 2013, 21:47:24
Отговор #1
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Май 2013
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +1
  • Автомобил: W124
В отговор на колегата    200Е-16V: Не знам колко струва, понеже ми го докараха от братска африканска държава, а каталожен номер... доколкото си спомням, имаше само Бош номер, без Мерцедесов. Ако го изровя от хаоса в бараката, ще ти дам номера, но дотогава се страхувам, че не мога да бъда полезен... :(

30 Ноември, 2013, 20:52:23
Отговор #2
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Ян. 2013
  • Публикации: 7
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 300D Turbo 4 matic
Евала много добра информация само дето немога да намеря понтециометара от каде да го купя ще съм много благодарен ако ми помогнете с ИНФО

01 Декември, 2013, 19:18:42
Отговор #3
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Ноем. 2010
  • Публикации: 188
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +11
  • Автомобил: 300ce with Megasquirt
От представителството на бош.

02 Декември, 2013, 22:48:24
Отговор #4
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Ян. 2013
  • Публикации: 7
  • Местонахождение: София
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 300D Turbo 4 matic
Казаха ми, че е спрян от пройзводство. А и е струвало 190 евро. но това дето чета из форумите имало и за 100 лв. но аз не намирам :(


15 Декември, 2014, 23:48:32
Отговор #5
  • Участник
  • *
  • Регистрация: Авг. 2014
  • Публикации: 13
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: Mercedes-Benz W124 300CE-24
Здравейте! Имам Mercedes-Benz 300CE-24V и от преди няколко дена имам проблем с тая клапа на дебитомера от снимка 7 на колегата по-горе.Та проблема е ,че се е появил ,някакъв лек луфт и от там се чува един звук ,като бълбукане и от там стана така, че трудно паля ,гасна ,като намаля от висока скорост към по ниска.Ако ,можете да ми помогнете ,как да реша този проблем ще съм много благодарен.Благодаря !

17 Декември, 2014, 22:06:21
Отговор #6
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Дек. 2014
  • Публикации: 2
  • Местонахождение: pl;even
  • Пол: Мъж
  • Репутация: 0
  • Автомобил: 124 cupe
колега искам малко помощ,по ел.инсталацията.от къде мога да я получа?благодаря

24 Декември, 2014, 13:55:41
Отговор #7
  • Чирак
  • *
  • Регистрация: Май 2013
  • Публикации: 3
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +1
  • Автомобил: W124
Здравейте! Имам Mercedes-Benz 300CE-24V и от преди няколко дена имам проблем с тая клапа на дебитомера от снимка 7 на колегата по-горе.Та проблема е ,че се е появил ,някакъв лек луфт и от там се чува един звук ,като бълбукане и от там стана така, че трудно паля ,гасна ,като намаля от висока скорост към по ниска.Ако ,можете да ми помогнете ,как да реша този проблем ще съм много благодарен.Благодаря !

Привет !

Къде точно е луфтът? В оста , в която лагерува клапата, или в централния стержен (буталото) на инжекциона? Както го описваш (трудно палене, гаснене на празен ход при загрял двигател), ми се струва, че имаш проблем с преобогатяване на сместа, от което пък следва с голяма вероятност, че луфта е в буталото на инжекциона.

Да, обаче... този проблем не се проявява изведнъж - по-скоро описанието му би звучало "за около година почна да пали все по-трудно, чат-пат да гасне по кръстовищата, и постепенно и прогресивно се влошава".

Още нещо: ако наистина ти шурти/капе бензин от стержена поради луфт, сутрин на студено ще пали от четвърт, а като загрее - ще пали трудно.

Най - лесното решение според мен - опознавателен тур по автоморгите, с надежда да намериш същия двигател със същият инжекцион. Отварял съм един такъв инжекцион за 4 цилиндров двигател... не бих се наел да ремонтирам, още по-малко да настройвам такова нещо.

Сетих се още нещо: в какво състояние ти е седмата дюза (тази, която ти обогатява сместа за около 30-тина секунди сутрин след палене на студен двигател)? Тя се управлява от едно т.нар. "термореле за време" - ако то е залепнало, 7-мата дюза винаги ще работи - все едно колата ти винаги да е на смукач. Това можеш да го провериш сравнително лесно - един мултицет върху изводите на дюзата. На студен двигател трябва да има 12-14 волта за около 30 секунди до една минута след палене, след това трябва да изчезне, а на горещ - въобще не трябва да има напрежение.

От мен - толкова. Всичко гореописано са предположения и стрелба напосоки, и имай в предвид, че не съм автомонтьор, така че е възможно всичките ми предположения да са грешни, и проблемът да е на съвсем друго място (регулатора на налягането, примерно...).

 beer



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum