Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Регулиране на задвижващия ремък и ремонт на генератора (алтернатор) на Мерцедес  (Прочетена 7505 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

12 Февруари, 2011, 11:07:29
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Регулиране натягането на задвижващия ремък на генератора

•   Поставете ремька върху предавателните шайби.
•   На автомобилите с бензинов двигател със задвижване на водната помпа и генератора чрез клиновиден ремък: въртете горния болт на обтягащата планка, преместете генератора към двигателя, докато провисва-нето на ремъка при натискане с пръст стане равно на 1 см. Натягането на ремъка може да се регулира и с помощта на приспособление "Крикит".
•   На автомобилите с дизелов двигател и на тези с бензинов двигател със задвижване на вспомагателните агрегати чрез многоканален ремък: обтягащата ролка трябва да се намира в изходно положение за регулиране; занулете скалата на указателя за регулиране натягането на ремъка; затегнете закрепващата гайка на обтягащата ролка, докато указателят застане срещу 7-то



деление на скалата (5-то за автомобили без хидроусилватеп на кормилното управление).
• На автомобилите с дизелов двигател: с помощта на калибър с диаметър 13 мм издърпайте подвижния лост на закрепването на натягащата пружина; завийте застопоряващите болтове на подвижния лост; натягането на ремъка се извършва автоматично под въздействието на пружината върху конзолата на обтягащата ролка.







Ремонт на генератора

Разглобяването и сглобяването на генератора не са трудни операции (използвайте детайлните фигури).
Проверете:
-   състоянието, степента на износване, прилягането на графитните четки към пръстените и притискащото усилие на пружините;
външния вид на контактните пръстени. Контактните пръстени могат да се почистват само с чисто парче плат, нато пено в бензин или трихпоретилен. Зачиствайте контактните пръстени само с дребнозърнеста шлифовъчна шкурка. Не бива да се използва абразивна едрозърнеста шкурка за тази цел;
-   състоянието на лагерите. Те не изискват техническо обслужване, тъй като са напълнени с дълготрайна смазка;
-   външния вид на ротора и статора. Убедете се, че по намотките им няма следи от изгаряне и не са прекъснати.

ЗАБЕЛЕЖКА: За проверка на електрическите характеристики на генератора, в частност на токоизправителната каскада, използвайте уреди, които не предизвикват напрежение във веригата над 14 V. В противен случай някои от елементите на генератора могат да дефектират.

Алтернатор от Мерцедес W202









Четкодържач и реле за алтернатора на Мерцедес w202



Отделни елементи на генератора са чувствителни към температурата. Затова извършвайте запояването им максимално бързо, като използвате слабомощни поялници.
« Последна редакция: 12 Февруари, 2011, 11:25:17 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum