Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Охладителна система на двигател 102 и 103.942 - Мерцедес  (Прочетена 11462 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

10 Февруари, 2011, 09:26:07
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180


Охладителна система на двигател 102
А - вентилатор с термостатичен съединител; В - вентилатор с електромагнитен съединител; С - задвижване на вентилатора чрез многоканален ремък; 0 - задвижване на вентилатора чрез клиновиден ремък
1 - радиатор; 2 - водна помпа; 3 - перка на водната помпа; 4 - корпус на термостата; 5 - термостат; 6 - предавателна шайба и главина на вентилатора; 7 - вентилатор; 8 - задвижващ ремък на вентилатора; 9 - предавателна шайба на водната помпа; 10 - обтягаща ролка на ремъка; 11 - болт за регулиране натягането на ремъка; 12 - амортисьор; 13 - корпус на щуцера за отвеждане на течността от отоплителя; 14 - маркучи; 15 - кран на отоплението; 16- радиатор на отоплението

Система за охлаждане на двигател 103.942
1 - водна помпа; 2 - термостат; 3 - корпус на термостата; 4 - предавателна шайба на водната помпа; 5 - перка; 6 - кондензатор на парите; 7 - радиатор; 8 - маркучи; 9 - направляващ кожух на вентилатора; 10 - конзола на вентилатора; 11 - вентилатор; *
Изливане на охлаждащата течност
Охлаждащата течност се излива през отвора на радиатора и кухия конусовиден щу-цер на цилиндровия блок, на който се поставя тръбата за изпиване.
•   Свалете подкартерния щит на двигателя.
•   Развийте пробката на разширителното казанче.
•   Поставете върху главата на щуцера за изливане на цилиндровия блок тръба, а свободния и край поставете в със с обем 10 л.
•   Развийте щуцера.
•   След като източите цялото количество течност, завийте щуцера и поставете съда под радиатора.
•   Развийте щуцера на радиатора.
•   След като източите течността, завийте щуцера.
•   Монтирайте подкартерния щит на двигателя.

Щуцер за изливане на охлаждащата течност от цилиндровия блок

Пълнене и обезвъздушаване на охладителната система

•   Проверете затягането на пробките на из точващите отвори и поставете превключвателя за управление на въздушния приток в положение на максимално постъпване на топъл въздух.
•   Бавно налейте охлаждаща течност до означението "МАХ" на разширителното казанче.
•   Запалете и загрейте двигателя (периодично натискайте леко педала на газта, за да ускорите загряването).
•   Когато температурата на охлаждащата течност достит не 60 70°С. завийте пробката на разширителното казанче.
•   Изключете двигателя и проверете нивото на течността Ако то е под нормите, долейте охлаждаща течност.

Демонтаж и монтаж на водната помпа

•   Откачете "масата" от акумулатора.
•   Излейте охлаждащата течност
•   Свалете скобите и откачете маркучите от радиатора.
•   Свалете корпуса ма термостата с маркуча, свързващ го с водната помпа.
•   В зависимост от комплектацията откачете маркуча от подгряващия блок на карбуратора като го освободите от закрепването му към всмукателния тръбопровод.
•   Демонтирайте вентилатора.
•   Свалете задвижващия ремьк на водната помпа.
•   Свалете предавателната шайба Ако се сваля трудно, завийте в главината болт за сваляне М10х1
•   Свалете магнитния корпус на съединителя на вентилатора.
•   Свалете генератора с конзолата, без да откачате проводниците, и го закрепете в двигателния отсек
•   Развийте закрепващите болтовете и свалете водната помпа.
•   Почистете и проверете състоянието на всички детайли Не зачиствайте  контактната повърхност на водната помпа с никакви инструменти ипи абразивни препарати.

Монтаж

•   Поставете уплътнението на корпуса на водната помпа и завийте двата винта ипи нанесете върху контактната повърхност херметик от тила "Loclite 518".
•   Монтирайте водната помпа и завийте закрепващите боптопе, с изключение па болтовете, закрепващи конзолата на генератора
•   Монтирайте конзолата на генератора и
машитния корпус на съединителя на вентилатора.
•   Затегнете всички болтове, закрепващи водната помпа.
•   Монтираше предавателната шайба на водната помпа.
•   Поставете ремъка, задвижващ водната помпа, и регулирайте натягането му
•   Поставете вентилатора на главината
•   На карбураторните двигатели свържете маркуча на бпока за подгряване на карбуратора.
•   Монтирайте корпуса на термостата, каю предваритепио смените уплътнението.
•   Свържете маркучите и затегнете скобите.
•   Налейте течност, свържете масата към акумулатора и обезвъздушете охладителната система
« Последна редакция: 10 Февруари, 2011, 10:00:56 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum