Важна - полезна информация > Охладителна система
Охладителна система на двигател 102 и 103.942 - Мерцедес
(1/1)
Bogo®:
Охладителна система на двигател 102
А - вентилатор с термостатичен съединител; В - вентилатор с електромагнитен съединител; С - задвижване на вентилатора чрез многоканален ремък; 0 - задвижване на вентилатора чрез клиновиден ремък
1 - радиатор; 2 - водна помпа; 3 - перка на водната помпа; 4 - корпус на термостата; 5 - термостат; 6 - предавателна шайба и главина на вентилатора; 7 - вентилатор; 8 - задвижващ ремък на вентилатора; 9 - предавателна шайба на водната помпа; 10 - обтягаща ролка на ремъка; 11 - болт за регулиране натягането на ремъка; 12 - амортисьор; 13 - корпус на щуцера за отвеждане на течността от отоплителя; 14 - маркучи; 15 - кран на отоплението; 16- радиатор на отоплението
Система за охлаждане на двигател 103.942
1 - водна помпа; 2 - термостат; 3 - корпус на термостата; 4 - предавателна шайба на водната помпа; 5 - перка; 6 - кондензатор на парите; 7 - радиатор; 8 - маркучи; 9 - направляващ кожух на вентилатора; 10 - конзола на вентилатора; 11 - вентилатор; *
Изливане на охлаждащата течност
Охлаждащата течност се излива през отвора на радиатора и кухия конусовиден щу-цер на цилиндровия блок, на който се поставя тръбата за изпиване.
• Свалете подкартерния щит на двигателя.
• Развийте пробката на разширителното казанче.
• Поставете върху главата на щуцера за изливане на цилиндровия блок тръба, а свободния и край поставете в със с обем 10 л.
• Развийте щуцера.
• След като източите цялото количество течност, завийте щуцера и поставете съда под радиатора.
• Развийте щуцера на радиатора.
• След като източите течността, завийте щуцера.
• Монтирайте подкартерния щит на двигателя.
Щуцер за изливане на охлаждащата течност от цилиндровия блок
Пълнене и обезвъздушаване на охладителната система
• Проверете затягането на пробките на из точващите отвори и поставете превключвателя за управление на въздушния приток в положение на максимално постъпване на топъл въздух.
• Бавно налейте охлаждаща течност до означението "МАХ" на разширителното казанче.
• Запалете и загрейте двигателя (периодично натискайте леко педала на газта, за да ускорите загряването).
• Когато температурата на охлаждащата течност достит не 60 70°С. завийте пробката на разширителното казанче.
• Изключете двигателя и проверете нивото на течността Ако то е под нормите, долейте охлаждаща течност.
Демонтаж и монтаж на водната помпа
• Откачете "масата" от акумулатора.
• Излейте охлаждащата течност
• Свалете скобите и откачете маркучите от радиатора.
• Свалете корпуса ма термостата с маркуча, свързващ го с водната помпа.
• В зависимост от комплектацията откачете маркуча от подгряващия блок на карбуратора като го освободите от закрепването му към всмукателния тръбопровод.
• Демонтирайте вентилатора.
• Свалете задвижващия ремьк на водната помпа.
• Свалете предавателната шайба Ако се сваля трудно, завийте в главината болт за сваляне М10х1
• Свалете магнитния корпус на съединителя на вентилатора.
• Свалете генератора с конзолата, без да откачате проводниците, и го закрепете в двигателния отсек
• Развийте закрепващите болтовете и свалете водната помпа.
• Почистете и проверете състоянието на всички детайли Не зачиствайте контактната повърхност на водната помпа с никакви инструменти ипи абразивни препарати.
Монтаж
• Поставете уплътнението на корпуса на водната помпа и завийте двата винта ипи нанесете върху контактната повърхност херметик от тила "Loclite 518".
• Монтирайте водната помпа и завийте закрепващите боптопе, с изключение па болтовете, закрепващи конзолата на генератора
• Монтирайте конзолата на генератора и
машитния корпус на съединителя на вентилатора.
• Затегнете всички болтове, закрепващи водната помпа.
• Монтираше предавателната шайба на водната помпа.
• Поставете ремъка, задвижващ водната помпа, и регулирайте натягането му
• Поставете вентилатора на главината
• На карбураторните двигатели свържете маркуча на бпока за подгряване на карбуратора.
• Монтирайте корпуса на термостата, каю предваритепио смените уплътнението.
• Свържете маркучите и затегнете скобите.
• Налейте течност, свържете масата към акумулатора и обезвъздушете охладителната система
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия