Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Автомобилни газови уредби  (Прочетена 4271 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Ноември, 2010, 12:54:46
  • секс гуру
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 668
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

 Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
 L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
 L.P.G. е с високо октаново число (103 - 105) .
 Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
 Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.
Добре развита мрежа в България и Европа на станции за зареждане на LPG, включително и големи компании като OMV, Lukoil, Tempo, Shell и всички големи дистрибутори в Европа
 L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват  и динамичните свойства на двигателя.
Недостатъци на използването на L.P.G. (пропан - бутан) като автомобилно гориво:

Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.
Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
 Самата експлоатация на автомобила се усложнява поради добавянето на допълнителна система
 По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др
 По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение.

Първо поколение.

Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител.

Второ поколение.

Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове.

Трето поколение

При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион). Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система).

Ето една схемичка за течна форма на система


 beer



Сподели темата


Етикети: газови уредби 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum