Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Параметри на коляновия вал на двигател 102 - Мерцедес  (Прочетена 6051 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

04 Февруари, 2011, 11:29:16
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

С пет (двигател 102) или със седем опори (двигател 103.942), стоманен. Коляновият вал на 4-цилиндровите двигатели (102) има осем, а на 6-цилиндровите (103.942) - 12 противотежести.
Допустимо осево биене на основната (средната) шийка, мм: 0,02. Радиуси на закръгление на основните и мотовилковите шийки, мм: 2,5-3,0. Диаметър на предния край на коляновия вап, мм: 29,987-30,000.

Допустимо пиене на прелчия край на коляновия вал, мм: 0,030.
Диаметър на опорната повърхност на задния уплътнителен пръстен мм 9? 874-92,928.
Цилиндричност ма задния фланец, мм, не повече от: 0,02.
Биене на задния фланец, мм, не повече от: 0,012.
Биене на основните шийки (коляновият вал е монтиран чрез шийки 1 и 5 на призми), мм, не повече от:
•   шийки 2 и 4; 0,07:
•   шийка 3: 0,10.
Допустима овалност на основните и мотовилковите шийки, мм: 0.025 Допустима конусност, мм:
•   мотовилкови шийки: 0.010:
•   основни шийки: 0,015.
Допустим дисбаланс на коляновия вал, гсм: 15.
Луфтове на коляновия вал на двигател 102
Диаметрален пуфт между основната ший ка и лагерната черупка, мм:
•   за нови детайли: 0,025-0.045;
•   максимално допустим: 0.070 Диаметрална хлабина между мотовилко-вата шийка и лагерната черупка, мм
•   за нови детайли: 0,030-0,050;
•   максимално допустим: 0,070. Аксиален (осов) луфт на коляновия вал. мм:
•   за нови детайли: 0,06-0,22:
•   максимално допустим: 0,30. Аксиален (осов) луфт между мотовилката и коляновия вал, мм:
•   за нови детайли: 0,11-0.23;
•   максимално допустим: 0,50.
Дебелина на черупките на основните лагери и на мотовил-ковите лагери на двигател 102
Дебелина на черупките на основните лагери, мм:
•   нормална: 2,25;
•   1-ви ремонтен размер: 2,37;
•   2-ри ремонтен размер: 2,50;
•   3-ти ремонтен размер: 2,62;
•   4-ти ремонтен размер: 2,75. Дебелина на черупките на мотовилковите лагери, мм:

•   нормална: 1,80;
•   1 -ви ремонтен размер: 1.92;
•   2-ри ремонтен размер: 2,05;
•   3-ти ремонтен размер: 2,18;
•   4-ти ремонтен размер: 2.30.



ЗАБЕЛЕЖКА: От юли 1986 г. дебелината на черупките на основните лагери на двигатели 102.924, 102.962 и 102.985 е увеличена с 0,003 мм, с цел намаляване на луфта и шума при работа на двигателя.
« Последна редакция: 04 Февруари, 2011, 11:31:00 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum