Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Охладителна система на Mercedes  (Прочетена 4139 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Февруари, 2011, 11:20:27
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5137
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Охладителна система използва течност и се състои от радиатор, разширително казанче, центробежна водна помпа и термостат.
ЗАБЕЛЕЖКА: В двигателите, произведени след септември 1989 г., се използва нов датчик за температурата на охлаждащата течностс четири извода, състоящ сеотдва независими един от друг датчика с еднакви електрически параметри, единият от които влиза в запалителната система, а другият - в инжекционната система.
Водна помпа
Водната помпа е разположена на дясната страна на цилиндровия блок. Задвижването на водната помпа на двигателите на автомобилите, произвеждани преди 1989 г., се осъществява чрез клиновиден ремък, а на тези, произведени след 1985 г. — чрез многоканален ремък, задвижващ и други спомагателни агрегати на двигателя.
Задвижващ клиновиден ремък на водната помпа
Натягането на клиновидния ремък, задвижващ водната помпа, се регулира чрез преместване на генератора.
Натягане на клиновидния ремък при измерване с помощта на приспособление "Крикит", кг:
•   за нов ремък: 50;
•   за употребяван ремък: 40-45.
Тип на ремъка: "Континентал" 9,5 1005La или "Дейко" 9,5 1000.
Натягането на ремъка се регулира автоматично чрез преместване на натягащата ропка
Многоканален ремък, задвижващ спомагателните агрегати


В двигателите 102, за да се осигури първоначално натягане на ремъка, трябва да се съвпаднат регулировъчния индекс и 7-ия белег (или 5-ия за автомобили без хидроу-силвател на кормилното управление) на на-тягащата ролка.
Вентилатор Двигател 102


Задвижването на вентилатора се осъществява чрез вала на водната помпа, а включването и изключването - от електромагнитен съединител, управляван от температурния датчик, или от термодинамичен съединител.
Електромагнитен съединител Температура, С°:
•   на включване: 98-102;
•   на изключване: 93-98. Разстояние между радиатора и вентилатора, мм:
•   бензинови двигатели: 36;
•   дизелови двигатели: 92. Разстояние в радиална посока между вентилатора и направляващия кожух, мм:
•   във вертикална плоскост: 25;
•   в хоризонтална плоскост: 20. Диаметър на вентилатора, мм: 380.
Двигател 103.942
Включването и изключването на вентилатора се извършва от вискозитетен съединител.
Диаметър на вентилатора, мм: 460. Брой перки: 6.
Разширително казанче
Налягане в охладителната система, кг/см?, не повече от: 1,0-1,2. Налягане за отваряне на клапана на проб-ката кг/смг:
•   при всмукване: 0,1;
•   при изпускане:
•   двигател 103.942:1,0 ^' ;
•   двигатели 102:
•   клапан с означение "100": 1,0 '„', /
•   клапан с означение "120": 1,0 „,/*0 -0''
* Числителят показва стойността за нов клапан, а знаменателят - за употребяван.
Термостат
Температура на началото на отваряне на основния клапан: 87°С. Температура на пъпно отваряне на основния кпаран: 102°С.
Ход на основния клапан при температура 102°С - не по-мапко от 8 мм.
Радиатор
Радиаторът е алуминиев, с хоризонтални тръби.
Охлаждаща течност
Обем на охладителната система, л: 8,5. Използвана охлаждаща течност: смес от вода и антифриз, препоръчван от фирма "Мерцедес-Бенц" (при температура до 30°С). Периодичност на смяна: на всеки три години експлоатация.
« Последна редакция: 01 Февруари, 2011, 12:01:53 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum