Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Особености на конструкцията на буталните пръстени на фирма Goetze  (Прочетена 6144 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

29 Януари, 2011, 10:52:44
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Горният уплътнителен пръстен е цилиндричен, с фаска на вътрешната повърхност, с поресто хромиране на външната повърхност. Долният уплътнителен пръстен е конусен, с опорно ръбче, с двустенна външна повърхност. Маслосъбиращият пръстен е с две фаски. с разпъваща се вита пружина и с хромирана външна повърхност.
Особености на конструкцията на буталните пръстени на фирма TRW
Горният уплътнителен пръстен е цилиндричен, с фаска на вътрешната повърхност, с поресто хромиране на външната повърхност. Долният уплътнителен пръстен е конусен, с опорно ръбче, с бъчвообразна хромирана външна повърхност Маслосъбиращият пръстен е с две фаски, с разтягаща се вита пружина и с хромирана външна повърхност.

*В скоби е посочена максимално допустимата стойност
Мотовилки
Мотовилката е с двойно Т-образно сечение, стоманена е, кована, със сменяеми черупки. Капакът на долната глава на мотовилката е с правоъгълно сечение. В двигателите на автомобилите, произведени слея 1985 п. при осовите си премествания мотовилката се опира в ушите на буталния болт. За подаване на масло към триещите се повърх ности в стеблото на мотовилката е пробит отвор.
I ЗАБЕЛЕЖКА: На двигателите 102.962 КЕ I разстоянието между осите на отворите на мотовилката е 149,0 мм.


Несъосност  на отворите на главите при измерване на разстояние 100 мм от стеблото на мотовилката, мм, не повече от (двигател 102): 0,1.
Допустима неуспоредност на осите на отворите на главите при измерване на разстояние 100 мм от стеблото на мотовилката, мм, (двигател 102): 0,045. Биене на отвора на долната глава на мотовилката, мм, не повече от (двигател 102): 0,02.
Разлика в масите между мотовилките - не повече от 5 г.
Болтове на капака на мотовилката
Диаметър на резбата: М 9x1 Диаметър на стеблото, мм:
•   на нов болт:
•   двигател 102: 8,4
•   двигател 103.942:7,3-7,4; максимално допустим:
•   двигател 102: 8,0; •двигател 103.942: 7,1;
Дължина до главата:
•   двигател 102, мм: 51,7-52,0;
•   двигател 102.962 КЕ, мм: 52,0-52,9. Дължината на резбата на болта (двигател 102.962 КЕ), мм: 40,0.
Височина на главатана болта (двигател 102), мм: 5,2 *0?.

Колянов вал
С пет (двигател 102) или със седем опори (двигател 103.942), стоманен. Коляновият вал на 4-цилиндровите двигатели (102) има осем, а на 6-цилиндровите (103.942) - 12 противотежести.
Параметри на коляновия вал на двигател 102
Допустимо осево биене на основната (средната) шийка, мм: 0,02. Радиуси на закръгление на основните и мо-товипковите шийки, мм: 2,5-3,0. Диаметър на предния край на коляновия вап, мм: 29,987-30,000.

Допустимо пиене на прелчия край на коляновия вал, мм: 0,030.
Диаметър на опорната повърхност на задния уплътнителен пръстен мм 9? 874-92,928.
Цилиндричност ма задния фланец, мм, не повече от: 0,02.
Биене на задния фланец, мм, не повече от: 0,012.
Биене на основните шийки (коляновият вал е монтиран чрез шийки 1 и 5 на призми), мм, не повече от:
•   шийки 2 и 4; 0,07:
•   шийка 3: 0,10.
Допустима овалност на основните и мото-вилковите шийки, мм: 0.025 Допустима конусност, мм:
•   мотовилкови шийки: 0.010:
•   основни шийки: 0,015.
Допустим дисбаланс на коляновия вал, гсм: 15.
Луфтове на коляновия вал на двигател 102
Диаметрален пуфт между основната ший ка и лагерната черупка, мм:
•   за нови детайли: 0,025-0.045;
•   максимално допустим: 0.070 Диаметрална хлабина между мотовилковата шийка и лагерната черупка, мм
•   за нови детайли: 0,030-0,050;
•   максимално допустим: 0,070. Аксиален (осов) луфт на коляновия вал. мм:
•   за нови детайли: 0,06-0,22:
•   максимално допустим: 0,30. Аксиален (осов) луфт между мотовилката и коляновия вал, мм:
•   за нови детайли: 0,11-0.23;
•   максимално допустим: 0,50.
Дебелина на черупките на основните лагери и на мотовилковите лагери на двигател 102
Дебелина на черупките на основните лагери, мм:
•   нормална: 2,25;
•   1-ви ремонтен размер: 2,37;
•   2-ри ремонтен размер: 2,50;
•   3-ти ремонтен размер: 2,62;
•   4-ти ремонтен размер: 2,75. Дебелина на черупките на мотовилковите лагери, мм:

•   нормална: 1,80;
•   1 -ви ремонтен размер: 1.92;
•   2-ри ремонтен размер: 2,05;
•   3-ти ремонтен размер: 2,18;
•   4-ти ремонтен размер: 2.30.


Характеристики на коляновия вал


ЗАБЕЛЕЖКА: От юли 1986 г. дебелината на черупките на основните лагери на двигатели 102.924, 102.962 и 102.985 е увеличена с 0,003 мм, с цел намаляване на луфта и шума при работа на двигателя.
Маховик
Маховикът е закрепен с осем болта. Отворът, който не се използва, трябва да се намира срещу отвора на коляновия вал. В двигател 102.962 е използвал олекотен маховик.
Параметри на маховика на двигател 102
Диаметър на центриращия опорен рьб на
венеца, мм: 275,31-275,39.
Биене на венеца, мм, но повече от: 0,4.
Разстояние между работната повърхност на водимия диск и опорната повърхност на кожуха на съединителя, мм: 22,5-22,6.
Разстояние между работната повърхност на водимия диск и главата на болта, закрепващ маховика, мм:
•   номинално: 16,6;
•   след шлифоване, не по-малко от: 15,5.
Биене на работната повърхност на водимия диск на съединители, мм, не повече от: 0,05. Външен диаметър на работната повърхност на водимия диск на съединителя, мм, не повече от: 222,0.
Външен диаметър на опорната повърхност на кожуха на съединителя, мм: 253.0. Обща дебелина на маховика, мм:
•модел 201.022:63,5;
•модел 201.023: 58,5. Диаметър на стеблото на болтовете, закрепващи маховика, мм:
•   за нови болтове: 8,5;
•   минимален: 8,0.
Дължина на болта до главата, мм:
•   за нови болтове: 22,0±0,2;
•   максимална: 22,5.

« Последна редакция: 07 Април, 2011, 10:14:24 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum