Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на кардан - Мерцедес  (Прочетена 10167 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

05 Февруари, 2011, 20:31:02
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180



Детайли на карданното предаване и задвижването на задните колела
7 - центрираща втулка; 2 - гъвкав съединител; 3 - карданен вал; 4 - гайка; 5 - защитна капачка; 6 - междинна опора; 7 - пагер на междинната опора; 8 - фланец на изходящия вал на диференциала; 9 - капак; 10 - корпус на вътрешния шарнир; 11 - задвижващ вал на колелото; 12 - фиксиращ пръстен на корпуса на вътрешния шарнир; маншон; 14 - гайка на лагера на главината.


Детайли на задния мост
А - автомобили с обикновен заден мост; В - автомобили със заден мост със самоблокиращ се диференциал 1 - картер на задния мост; 2 - капак на картера на задния мост; 3 - задвижващо зъбно колело на главното предаване; 4 - задвижвано зъбно колело на главното предаване; 5 - фланец на задвижващото зъбно колело на главното предаване; 6 - закрепваща гайка на фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване; 7-маншет; 8 - външен лагер на задвижващото зъбно колело; 9 -регулираща подложка; 10 - вътрешен лагер на задвижващото зъбно колело; 11 - кутия на диференциала; 12 - лагер на кутията на диференциала; 13 - фиксиращ пръстен; 14 - маншет; 15 - фланец на изходящия вал на диференциала; 16 - уплътнителна подложка; 17- фиксиращ пръстен на изходящия вал на диференциала; 18 - зъбни колела на попуоста; 19 - ограничителна шайба; 20 - планетни зъбни колела; 21 - ос на планетните зъбни колела; 22 - опорна шайба.
Монтаж
•   Поставете картера на задния мост на мястото му.
•   Завийте предния болт, закрепващ картера на моста, с нова гайка.
•   Завийте задните болтове, закрепващи картера на моста, с нови гайки.
•   Затегнете гайките на задните закрепващи болтове и ги законтрете като подгънете фиксаторите.
•   Затегнете гайката на предния болт, закрепващ картера на моста.
•   Свържете карданния вал с фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаваме като затегнете болтовете.
•   Завийте болтове, закрепващи междинната опора към каросерията, затегнете фиксиращата гайка на плъзгащия се шарнир, след което затегнете болтовете, закрепващи опората.
•   Свържете задвижващите валове на колелата с фланците на изходящите валове на диференциала, като смените болтовете с фиксиращите пластини и предварително смажете резбата им с двигателно масло.
•   Монтирайте датчика на антиблокировъч-ната система на спирачките в комплект с маншетния уплътнител.
•   Налейте масло в картера на моста.
•   Свалете автомобила.
Разглобяване и сглобяване на задния мост
Разглобяване на задния мост
•   Поставете картера на задния мост на стенд.
•   Свалете капака на картера на задния мост.
•   Свалете фиксиращите пръстени от флан-ците на изходящите валове на диференциала, след което свалете и самите фланци.
•   Свалете фланците и компенсационната шайба.
•   Поставете на картера на задния мост приспособление "Mercedes" 201 589 01 31 00.
•   Притиснете опорния фланец на скобата към картера на моста (вж. илюстрацията).
•   След като закрепите индикатора на приспособление 126 589 08 21 00, опрете крачето на индикатора във външната повърхност на картера на задния мост и занулете индикатора.
•   С помощта на приспособлението преместете кутията на диференциала така, че индикаторът да отчете стойност, не по-голяма от 0,20 мм.
•   Свалете индикатора.
•   Свалете фиксиращия пръстен на лагера на диференциала откъм кутията, който е подложен на въздействието на приспособлението, и му нанесете белег.
•   Свалете приспособлението.
•   Свалете фиксиращия пръстен на лагера от противоположната страна на кутията на диференциала и му нанесете белези.
•   Избийте външните пръстени на ролковите лагери на диференциала.
•   Извадете кутията на диференциала от картера на задния мост.
•   Избийте ролковите лагери от кутията на диференциала и им нанесете белези.
•   Ако задвижваното зъбно колело на главното предаване ще се използва повторно, нанесете върху него монтажни белези при изваждането му от кутията на диференциала.
•   Развийте фиксиращата гайка на фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване.
•   Избийте фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване с помощта на скоба.
•   Избийте фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване от картера на задния мост.
•   Избийте маншета на задвижващото зъбно колело.
•   Избийте от гнездото на картера на задния мост външните пръстени на лагерите, свалете регулировъчните пръстени и нанесете върху тях белези.
•   Избийте дистанционната втулка и дистанционните шайби от задвижващото зъбно колело.



•   На автомобилите с антиблокировъчна система на спирачките избийте зъбното колело на датчика на тази система от задвижващото зъбно колело.
•   Избийте задния лагер от задвижващото зъбно колело.
•   Почистете и проверете състоянието на всички детайли.
Сглобяване на задния мост и регулиране на разстоянието между челото на задвижващото зъбно колело на главното предаване и оста на диференциала
•   Набийте вътрешния пръстен на задния лагер на задвижващото зъбно колело на главното предаване с помощта на преса и дор-ник.
•   С помощта на приспособление "Mercedes" 056 измерете височината на възела, състоящ се от ролковия лагер, задвижващото зъбно копело на главното предаване и измервателната плоча 052 С.
•   Определете размера на поправката при сглобяването, който е посочен върху задвижващото зъбно колело на главното предаване.
•   Поставете в картера на задния мост измервателното приспособление (имитиращо задвижващото зъбно колело) и завийте гайката на закрепващия болт, след което поставете на картера на моста приспособление (имитиращо диференциала) за измерване на разстоянието между челото на задвижващото зъбно колело на главното предаване и оста на диференциала (дорници ,052а. 052, 052Ь). Поставете крачето на индикатора на челото на измервателното приспособление, имитиращо задвижващото зъбно колело, с предварително натягане, равно на 2 мм, и в това положение фиксирайте индикатора и го занулете.
•   С помощта на индикатора измерете височината на оста на диференциала (разстоянието между приспособлението, имитиращо диференциал, и челото на дорника, заместващ задвижващото зъбно колело). При въртенето на стрелката на индикатора по часовниковата стрелка резултатът от измерването ще бъде със знак "+", а при въртене в посока, обратна на часовниковата стрелка - със знак
•   По формулата 3=А-1-В+С пресметнете дебелината на регулировъчния пръстен, който трябва да се постави между задния лагер на задвижващото зъбно колело на главното предаване, и картера на задния мост, където:
в - дебелината на регулировъчния пръстен; А - височината на възела, състоящ се от ролковия лагер, задвижващото зъбно колело на главното предаване и измервателната плоча;
В - размера на заводската поправка, посочена върху задвижващото зъбно колело на главното предаване; С - височината на оста на диференциала.
•   Поставете избрания регулировъчен пръстен в гнездото на картера на задния мост, след което набийте външните пръстени на лагерите на задвижващото зъбно колело на главното предаване.
•   Монтирайте задвижващото зъбно колело на главното предаване в картера на задния мост.
•   Монтирайте първата дистанционна шайба, дистанционната втулка и втората дистанционна втулка.
•   Набийте задния ролков лагер на задвижващото зъбно колело на главното предаване.
•   С помощта на дорник 038С набийте външния маншет, като предварително го смажете с масло, използвано за задния мост.
•   Нанесете много тънък слой смазка върху работното ръбче на външния маншет.
•   Поставете фланеца на задвижващото зъбно колело на главното предаване и завийте фиксиращата го гайка (нова).



•   Задръжте фпансца с дорник, подпрян в двата отвора за закрепващите болтове, и затегнете фиксиращата гайка на фланеца до получаване на зададения момент на триене на лагерите на задвижващото зьбно колело. Ако стойността на момента на триене се окаже над нормата, свалете фланеца на задвижващото зьбно колело на главното предаване и сменете дистанционната втулка.
•   Отново поставете измервателното приспособление и проверете регулировката на разстоянието между челото на задвижващото зъбно колело на главното предаване и оста на диференциала. Показанието на индикатора трябва да бъде равно на стойността на заводската поправка, посочена върху задвижващото зъбно колело.
•   Законтрете фиксиращата гайка на фланеца на задвижващото зъб но колело като зачеканите ръбчето й.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum