Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на главината на колелото на Мерцедес  (Прочетена 3940 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

28 Януари, 2011, 10:03:43
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5137
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

•   Вдигнете автомобила и демонтирайте колелото.
•   Развийте болтовете, закрепващи скобата на спирачката и я окачете с тел под калника, без да откачате спирачните маркучи.
•   Свалете спирачния диск.
•   Свалете капачката на главината на колелото.
•   Свалете демпферната пружина.
•   Разхлабете затегателния болт на гайката на главината.
•   Развийте гайката на главината и свалете опорната шайба.
•   Свалете главината.
•   Почистете всички детайли и проверете състоянието им.
•   При монтажа на главината поставете нов калоотражател, като покриете опорната му повърхност с тънък слой смазка за търкалящи лагери. Довършете монтажа на главината в последователност, обратна на демонтажа. След монтирането й регулирайте осовата хлабина на лагерите на главината.
Регулиране на осовата хлабина на лагерите на главината
•   Вдигнете автомобила и свалете колелото.
•   Свалете капачката на главината.
•   Свалете демпферната пружина.


Шенкел и детайли на главината на предното колело
1 - шенкеп; 2-вътрешен лагер; 3 -главина на колелото; 4 - външен лагер; 5 - гайка на главината; 6 - капачка на главината

•   Разхлабете затегателния болт на гайката на главината.
•   Затегнете гайката като въртите главината, докато започне да се върти трудно.
•   Развийте гайката на 1/3 оборот и леко почукайте по шенкела, за да заемат сачмите на лагерите правилно положение в сепараторите.
•   Закрепете индикатор към главината и и измерете хлабината на лагерите на главината.
•   Затегнете затегателния болт на гайката на главината, след което монтирайте демпферната пружина.
•   Поставете капачката на главината, монтирайте колелото и свалете автомобила.
Смяна на лагерите на главината на колелото
•   Избийте калоотражатепния пръстен на главината.
•   Избийте вътрешните пръстени на лагерите.
•   Извийте външния пръстен на външния гипер. За цента нам доб ре е да използвате приспособления 06 и 9Ь (вж. илюстрацията).
•   Избийте външния пръстен на вътрешния лагер. За целта най-добре е да използвате приспособления 06а и 9с (вж. илюстрацията).
•   Почистете всички детайли и проверете състоянието им.
•   Набийте нови външни пръстени на лагерите, като използвате дорник 05Ь и болт 05а.
•   Напълнете сепаратора на вътрешния лагер със смазка за търкалящи лагери, след което набийте вътрешния пръстен на вътрешния лагер.


Набиване на калоотражателя на главината
1 - външен пръстен на външния лагер; 2 - вътрешен лагер; 3 -главина на колелото; 4 - приспособление за набиване на калоотражателя


•   Набийте калоотражателния пръстен с помощта на приспособление 05.
•   Напълнете междината между калоотражателния пръстен и работното ръбче на маншетния уплътнител със смазка.
•   Напълнете сепаратора на външния лагер със смазка.
•   Поставете смазка и в главината. Общото количество смазка, което се поставя и главината и лагерите е 35 г,
•   Набийте вътрешния пръстен на външния лагер.



Изменение на конструкцията на шенкела от август 1986 г.
А-1-ви вариант; В -2-ри вариант (усилен). В комплекта резервни части се поставя шенкел с усилена шийка.
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum