Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Електрооборудване - Акумулатор -Генератор на Mercedes  (Прочетена 5928 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

23 Януари, 2011, 10:47:39
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Акумулатор
Автомобилите се оборудват с акумулатор, неизискващ обслужване, който се монтира в дясната част на двигателния отсек зад разделителния панел между купето и двигателния отсек. Номинално напрежение - 12 V. Номинален капацитет, А/ч:
-   автомобили с бензинови двигатели: 55;
-   автомобили с дизелови двигатели: 72.
Генератор
Автомобилите се оборудват с генератори на фирма "Воазен" с каталожни номера 0120 489 917 (918), 0120 489 232 (233 или 234), 0120 489 323 (324).
Технически характеристики
Сила на тока при напрежение 14 V при установен режим, А:
-   при обороти на ротора: -1200 об/мин: 16;
-   2000 об/мин: 36;
-   2500 Об/мин: 40;
-   6000 об/мин: 55.
Съпротивление на намотката на стартера - 0,14±10% ^. Съпротивление на намотката на ротора - 4,0±10% Й. Задвижващ ремък на генератора
В зависимост от комплектацията генераторът се задвижва от клиновиден ремък или от многоканалния ремък, задвижващ вспо-магателните агрегати.
Клиновиден ремък
Марка и тип: 9,5x1005 1_а или  9,5x1000. Натягане на ремъка при измерване с помощта на приспособление  кг:
-   на нов ремък: 50;
-   на употребяван ремък: 40-45.
Многоканален ремък


Стартер

Автомобилите се окомплектоват със стартери на фирма "Воазен" с каталожни номера 0001 314 036 (автомобили с бензинови двигатели), 0001 218 006 (автомобили с дизелови двигатели 601.911) и 0001 218 021 (автомобили с дизелови двигатели 602.911).
Технически характеристики

*В скоби е посочено напрежението на изводите, V и бропт на оборотите на котвата, об/мин.
"При включен акумулатор с капацитет 143 А/ч и включен последователно резистор 10 кЙ.
Блок-фарове
Лампи, използвани в автомобила



Стопяеми предпазители
Блокът с предпазителите е разположен в лявата част на двигателния отсек, зад разделителния панел.
Вериги, защитени с предпазители




Моменти за затягане на основните резбови съединения, кгс.м
Болт, закрепващ предавателната шайба на генератора: при задвижване чрез клиновиден ремък: 3,5-4,5; при задвижване чрез многоканален ремък: 5,0 - 5,5.

ОПЕРАЦИИТЕ
Демонтаж и монтаж на генератора
•   Откачете замасяващил проводник от акумулатора.
•   На автомобилите с бензинов двигател със задвижване на водната помпа и генератора чрез клиновиден ремък разхлабете болтовете, закрепващи генератора, и разхлабете ремъка като развиете гайката на обтягащата планка.
•   На автомобилите с дизелов двигател и на тези с бензинов двигател със задвижване на вспомагателните агрегати чрез многоканален ремък: разхлабете болтовете, закрепващи демпфера на обтягащата ролка на ремъка; напълно развийте болта за предварително регулиране натягането на ремъка; поставете калибър с диаметър 13 мм в подвижния лост на закрепването на натягащата пружина; развийте блокировъчната гайка на подвижния лост; като задържате подвижния лост чрез калибъра, развийте застопоряващия болт; плавно отпуснете люлеещия се лост.
•   Свалете ремъка от предавателната шайба на генератора.
•   Развийте закрепващите болтове и свалете генератора. Монтажът на генератора се извършва 8 обратна на демонтажа последователност.

Регулиране натягането на задвижващия ремък на генератора
•   Поставете ремъка върху предавателните шайби.
•   На автомобилите с бензинов двигател със задвижване на водната помпа и генератора чрез клиновиден ремък: въртете горния болт на обтягащата планка, преместете генератора към двигателя, докато провисва-нето на ремъка при натискане с пръст стане равно на 1 см. Натягането на ремъка може да се регулира и с помощта на приспособление "Крикит".
•   На автомобилите с дизелов двигател и на тези с бензинов двигател със задвижване на вспомагателните агрегати чрез многоканален ремък: обтягащата ролка трябва да се намира в изходно положение за регулиране; занулете скалата на указателя за регулиране натягането на ремъка; затегнете закрепващата гайка на обтягащата ролка, докато указателят застане срещу 7-то
деление на скалата (5-то за автомобили без хидроусилватеп на кормилното управление).
• На автомобилите с дизелов двигател: с помощта на калибър с диаметър 13 мм издърпайте подвижния лост на закрепването на натягащата пружина; завийте застопоряващите болтове на подвижния лост; натягането на ремъка се извършва автоматично под въздействието на пружината върху конзолата на обтягащата ролка.
« Последна редакция: 23 Януари, 2011, 11:21:43 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum