Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Демонтаж и монтаж на стабилизатора за напречна устойчивост  (Прочетена 3098 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

25 Януари, 2011, 11:15:14
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5149
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Демонтаж и монтаж на стабилизатора за напречна устойчивост

Тези операции не са трудни. При монтажа на стабилизатора, след като сте свалили автомобила на земята, затегнете всички закрепващи болтове и гайки с определения момент на затягане.
Демонтаж и монтаж на шенкела

Демонтаж на шенкела
1 - кормилен лост; 2 - долен болт, закрепващ стойката на окачването; 3 - горен болт, закрепващ стойката на окачването; 4 - сферичен шарнир на носача на окачването


Демонтаж
•   Повдигнете предницата на автомобила и демонтирайте колелото.
Свалете скобата на спирачката, без да откачате спирачните маркучи, и я окачете с тел под капни ка.
•   Свалете спирачния диск.
•   Свалете главината на колелото.
- Свалете датчика на антиблокировъчната система на спирачките (АВЗ), ако има такава.
•   Свалете защитния кожух на спирачния диск.
•   С помощта на специалното приспособление свийте пружината на стойката на окачването така. че тя да не оказва натиск върху носача на окачването.
•   Откачете кормилния лост от шенкела.
•   Откачете телескопичната стойка от шенкела.
•   Откачете сферичния шарнир на носача на окачването от шенкела, като развиете закрепващата гайка на сферичния болт.
•   Свалете шийката.
Монтаж

Монтажът на шенкела се извършва в последователност, обратна на демонтажа, като се спазят следните условия:
-   сменете всички самозаконтрящи се гайки;
-   напълнете с херметик канала на шенкела в участъка на сферичния шарнир на носача на окачването;
-   затегнете долните закрепващи болтове на стойката на окачването с момент 10 кгс.м, след което затегнете горния закрепващ болт с момент 7,5 кгс.м;
-   проверете монтажните ъгли на предните колела.
Смяна на сайлент-блока на носача на окачването
Смяна на предния сайлент-блок
•   Свалете носача на окачването.
•   Захванете носача на окачването в менгеме с меки челюсти.
•   Фрезовайте опорното ръбче на затягащата втулка на сайлент-блока.
•   Избийте затягащата втулка.



Набиване на предния сайлент-блок на носача на окачването
1 - носач на окачването; 2 - сайлент-блок; 3 - затягаща втулка; 4 - приспособление за избиване на сайлент-блока и затягащата втулка


•   Избийте половинките на сайлент-блока 01 гнездото на носача.
•   Смажете сайлент-блока и гнездото на но сача със специална монтажна смазка. Не използвайте за целта двигателно масло или грес.
•   Набийте половинки! е на сайлент-блока с помощта на дорник 012 А с вдлъбнатина за центриращите белези палмата кагона сочите белезите към опорното ръбче на носача на окачването.
•   Набийте затягащата втулка и оформете опорното ръбче с помощта на дорник 012 А и В (вж. илюстрацията).
Смяна на задния сайлент-блок
•   Захванете носача на окачването в менгеме с меки челюсти.
•   Избийте половинките на сайлент-блока. Ако е необходимо, освободете ограничител ните им фланци с помощта на плосък секач.
•   Почистете прецизно всички детайли.
•   С помощта на дорник 012 набийте новите половинки на сайлент-блока, като насочите канала на фланеца по съединителната ос на кожуха на носача на окачването.
•   Свалете дорника и проверете дали правилно е монтиран сайлент-блока.



Заден сайлент-блок на носача на окачването
1 - сайлент-блок; 2 - носач на окачването; 3 - регулировъчна ексцентрикова шайба
« Последна редакция: 25 Януари, 2011, 11:17:17 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum