Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Избор и Смяна на Хидравлична Течност: Важни Насоки и Процес  (Прочетена 1134 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

17 Декември, 2023, 14:35:38
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2

В живота на хидравличната течност играе ключова роля в поддържането на ефективността на автомобила, като осигурява безпроблемна работа на хидравличната система. Този полезен ресурс може да прослужи за целия живот на автомобила, при условие че системата не разкрива течове. Най-честите причини за увреждане на хидравличната система са използването на нискокачествени масла и неправилните интервали за смяна. В следващата статия ще разгледаме как да избегнем тези грешки, когато избираме и заменяме хидравличната течност.

Причините за увреждане на хидравличната течност включват тежки товари и рязки промени в налягането на системата, които могат да доведат до преждевременно стареене на маслото. Експертите изтъкват четири основни фактора, които допринасят за услоеното състояние на маслото: прегряване, интензивна употреба, обща повреда на системата и несъответствие на течността с техническите изисквания на автомобила. Съвременните коли са оборудвани със защитни клапи, предотвратяващи повреди на компонентите на системата.


Определянето кога да се смени хидравличната течност е ключов въпрос за поддържането на здравето на системата. Множество производители като Mitsubishi, Volkswagen и Ford препоръчват смяна на течността на всеки 1-2 години или на всеки 100 000 километра пробег. Появата на тъмно масло, необичайни миризми, повишена устойчивост и изтичане са сигнали, че течността трябва да бъде сменена. Също така, ремонт на хидравличната система изисква смяна на течността. Злоупотребата с масло, изгубило своите свойства, може да причини повреди и преждевременно износване на компонентите.

Изборът на правилната хидравлична течност е от съществено значение за поддържането на здравето на системата. Съществуват три основни типа: минерална, полусинтетична и синтетична. Минералните течности са стабилни и икономични, но с кратък срок на експлоатация. Полусинтетичните се характеризират с ниска вискозитет и добра хлъзгавост, но могат да повредят гумените елементи. Синтетичните течности са по-скъпи, но имат отлични работни характеристики и най-дълъг експлоатационен живот.

Хидравличните течности се различават по цвят, като червените са предназначени за коли като Toyota, Nissan, Hyundai, Kia, Mazda и General Motors, жълтите за Mercedes-Benz, а зелените за Volkswagen, Ford, Bentley, BMW, Volvo и Daimler AG Group.

Важно е да се подчертае, че изборът на хидравличната течност не трябва да се базира само на цвета й, а на съдържанието и техническите изисквания на конкретния автомобил. Смесването на различни видове течности може да причини сериозни повреди.

За тези, които предпочитат самостоятелно да сменят хидравличната течност, предоставяме прости стъпки: подигнете предницата на колата, изпомпайте старата течност, разкачете и източете маслото, напълнете с нова течност и извъртете волана. Тези стъпки осигуряват ефективна смяна на маслото и поддържат системата в оптимално състояние.

В заключение, при закупуване на хидравлична течност е важно да се отдели внимание на качеството, да се спазват препоръките за смяна и да се следват правилата за съвместимост. Този подход гарантира продължителната и надеждна работа на хидравличната система, като осигурява безпроблемно управление на автомобила.


15 Януари, 2024, 11:11:39
Отговор #1
  • Администратор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 732
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +2
Хидравлична течност: как да я изберете и смените

Животът на хидравличната течност е предназначен да бъде съпътстващ за целия период на експлоатация на автомобила, предоставено че системата не показва течове. Ползването на нискокачествени масла или неправилните интервали за смяна са основните причини за увреждане на хидравликата. Прочетете нашия материал, за да научите как да избегнете грешки при избора и смяната на хидравличната течност.

Фактори, довеждащи до увреждане на хидравличната течност

Тежки товари върху системата и рязко падане на налягането могат предизвикат преждевременно обезцветяване на маслото. Експертите изброяват четири основни фактора, които влияят на качеството на маслото:

Прегряване.
Интензивна употреба на хидравликата (агресивно шофиране).
Обща повреда на системата.
Несъответствие на течността с техническите изисквания на автомобила.
Съвременните автомобили използват защитни клапи, предотвратяващи повреди на системните компоненти.

Кога да смените хидравличната течност

Повечето производители, включително  препоръчват смяна на течността на всеки 1-2 години или на всеки 100 000 километра. Има признаци, които могат да подсигурят необходимостта от непланова смяна:

Промяна в цвета или потъмняване на маслото.
Миризма на горене.
Увеличаване на устойчивостта на хидравликата.
Необичайни звуци при завиване на волана.
Изтичания на течност.
Течността трябва да бъде сменена също ако се прави ремонт на помпата или други компоненти на хидравликата. Неподходящата употреба на масло може да причини повреди и преждевременно износване на закрепващите елементи. На някои автомобили, като Toyota Corolla, Subaru Impreza и повечето модели на Volkswagen, закрепващите елементи не могат да бъдат заменяни, което означава, че ако се износят, ще бъде необходима инсталация на нови резервни части за сервоусилвателя на волана.

Избор на хидравлична течност

Минерална. Съдържа рафинирани петролни фракции и добавки, подобряващи функционалността. Те са икономични и не влияят агресивно върху гумени елементи, но имат кратък срок на експлоатация и са уязвими на образуване на пяна.

Полусинтетична. Съдържа както минерални, така и синтетични съставки. Предимства включват ниска вискозитет, устойчивост на пяна и добра хлъзгавост, но могат да повредят гумени елементи.

Синтетична. Съдържа предимно поливалентни алкохоли, полиестери и малко количество специално рафинирани петролни фракции. Синтетичните течности са по-скъпи, но предлагат отлични работни характеристики и дълъг експлоатационен живот.

Пакетът на хидравличната течност обикновено съдържа информация за стандартите, които покрива, и за кои марки автомобили е подходяща.

Хидравличните течности се различават не само по композиция и работни свойства, но и по цвят. Най-разпространените цветове са червен, жълт и зелен, обозначаващи специфични марки и стандарти.

Въпреки това, изборът на течност не следва да се прави само по цвета, тъй като цветът не винаги отразява съдържанието. Например, червените масла Dexron могат да бъдат минерални или синтетични, въпреки че са едно и също цветово кодирани. Смесването на различни видове масла е строго забранено.

Смяна на хидравличната течност от самия потребител

Процесът на смяна може да бъде извършен от всеки, като следва дадените стъпки, които обичайно отнемат около 30 минути. Необходими са голяма шприцовка, контейнер за събиране на старата течност и защитни ръкавици.

Следвайте тези стъпки:

Дигнете предницата на колата с крик и я стабилизирайте.
Изпомпете старата течност от казанчето с шприц.
Откачете обратния маркуч и насочете течността в контейнер. Източете маслото.
Напълнете системата с нова течност.
Завъртете волана няколко пъти, докато спре.
Докато източвате старата течност, добавяйте новата, докато тя не потече от маркуча.
Вържете обратно маркуча, стартирайте двигателя и завъртете волана в двете посоки.
Повторете процедурата за пълнене с течност до отбелязаното ниво.
Заключение

При покупка на хидравлично масло, избирайте висококачествени продукти и винаги се ръководете от техническите изисквания на вашия автомобил. Спокоен стил на шофиране, своевременна смяна на течността и съответствие с препоръките за подбор гарантират продължителната и надеждна работа на хидравличната система.



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum