Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Кормилно управление, Демонтаж и монтаж на кормилния механизъм  (Прочетена 9225 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

17 Януари, 2011, 23:06:32
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Кормилното управление е с механизъм червяк - зъбен сектор на циркулиращи сачми с променливо предавателно число в зависимост от ъгъла на завъртане на колелата. Кормилната колонка е обезопасена и се състои от две части. Всички модели автомобили се оборудват с хидроусилвател на кормилното управление, с изключение на дизеловите автомобили, на които такъв се монтира срещу допълнително заплащане.
Кормилен механизъм
До 1985 г. картерът на кормилният механизъм е бил отливан от сив чугун, а след 1985 г. се изработва от леки сплави.

"В скоби е посочена максималната стойност. Момент на въртене на редуктора на кормилния механизъм на червяка, Исм:
-за нови детайли: 110-160;
- за употребявани детайли: 100-130.
Хебел
Маркировка: 0112 (1-ви вариант); 0117 (2-ри вариант).
Допустимо отклонение по височина на сферичните болтове на дясната кормилна щанга спрямо ексцентриковия болт на сайлент-блока на носача на окачването - 3 мм.
Напречна кормилна щанга
Разстояние между центровете на осите на сферичните болтове - 487+0,5 мм.
Кормилни щанги
Разстояние между центровете на осите на сферичните болтове - 337±2 мм.
Амортисьор на кормилното
управление
Марка: "ЗтаЬНиз". Тип: ТА 20x208.

Дължина с прибрана ос - 330+2 мм. Диаметър, мм:
-   външен: 30;
-   вътрешен: 23.
Помпа на хидроусилвателя на кормилното управление
Помпата на хидроусилвателя с вграден резервоар марка УТ или 2Р се задвижва чрез отделен клиновиден ремък или чрез многоканалния ремък, задвижващ вспомага-телните агрегати.
Маркировка (цвят на табелката): УТ (60] (до 1985 г.) и УТ [61] (след 1985 г.): черен; 2Р [60] (до 1985 г.): син; [61] (от 1985 г.): зелен. Налагане за отваряне на редукционния клапан, кг/см':
-   УТ [60]: 65;
-   2Р [60]: 85.
Клиновиден ремък, задвижващ помпата на хидроусилвателя на кормилното управление
Марка и тип: "СопИпептаГ С764.


Многоканален ремък, задвижващ вспомагателните агрегати
Многоканалният ремък с автоматично регулиране на потягането задвижва всички вспомагателни агрегати. Марка и тип на ремъка - вж. раздел "Електрооборудване".
Кормилна колонка
Дължина на вала на кормилната колонка, мм:
-до 1985 г.: 731;
-от 1985 г.: 634+0,5. Биене на вала на кормилната колонка, мм, не повече от: 2,0.
Масло за кормилното управление
Вместимост, л:
-   на картера на кормилния механизъм: 0,35;
-   на хидравличната система на кормилното управление: 0,6.
Използвано масло: АТР. Периодичност на проверката на нивото на маслото (смяна не се предвижда): на всеки 20 хил. км пробег.
Моменти за затягане на основните резбови съединения, кгс.м
Болт, закрепващ картера на кормилния механизъм към лонжерона на каросерията: 7,0-8,0.
Гайка на болта, закрепващ хебела: 18,0.
Гайка, закрепваща сферичния болт на кормилната щанга: 3,5.
Гайка на болта на стягащата скоба на кормилната щанга: 1,0.
Болт, закрепващ помпата на хидроусипва-тепя към конзолата: 2,5.
Щуцер, свързващ отвеждащия тръбопровод с помпата на хидроусилвателя: 3,5 -1,5.
Щуцер, свързващ отвеждащия тръбопровод с картера на кормилния механизъм: 3,5-4,5.
Щуцер, свързващ тръбопровода за високо налягане с помпата на хидроусилвателя или с картера на кормилния механизъм: 2,5-3,0.


Детайли на кормилното управление
А - кормилна колонка 1-ви вариант; В - кормилна колонка 2-ри вариант; С - механично кормилно управление; 0 - кормилно управление с хидроусипвател 1 - волан; 2 - горен вал на кормилното управление; 3 - кожух на вала на кормилното управление; 4 - свързващ фланец; 5 -долен деформиращ се вал на кормилното управление; 6 - уплътнителна втулка; 7 - гъвкав съединител за свързване на вала на кормилното управление с картера на кормилния механизъм; 8 - картер на кормилния механизъм; 9 - надлъжна кормилна щанга; 10 - вал на надлъжната кормилна щанга със зъбен сектор; 11 - капак; 12 -вал на червяка; 13 - гайка на рейката; 14 - опора; 15 - гайка; 16 - фиксиращ пръстен; 17-лагер; 18 - капак на картера на кормилния механизъм; 19 -гайка на рейката; 20 - опора; 21
-   регулиров ъчна гайка; 22 - хид -равлични тръбопроводи; 23 -конзола за закрепване на помпата на хидроусилвателя на кормилното управление; 24 - предавателна шайба; 25 - корпус на помпата на хидроусилвателя; 26
-   ротор; 27 - вал на помпата; 28
-   капак на помпата; 29 - напречна кормилна щанга; 30 -амортисьор; 31 - кормилна щанга; 32 - хебеп

ПРЕПОРЪКИ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОПЕРАЦИИТЕ


Демонтаж и монтаж на кормилния механизъм
Демонтаж
•   Развийте закрепващите болтове на гъвкавия съединител на вала на кормилното управление.
•   Преместете гъвкавия съединител нагоре така, че да излезе от шлицевата част на вала на червяка на кормилния механизъм.
Развийте гайките, закрепващи сферични- те болтове на напречната щанга и лявата кормилна щанга към надлъжната кормилна щанга.
•   С помощта на скоба избийте сферичните болтове от надлъжната кормилна щанга.
•   На автомобилите с кормилно управление с хидроусипвател откачете тръбопровода за високо налягане, идващ от помпата на хидроусилвателя към картера на кормилния механизъм, и излейте течността от системата на хидроусилвателя. Откачете отвеждащия тръбопровод.
•   
•   Развийте болтовете, закрепващи картера на кормилния механизъм към лонже-рона на каросерията.
•   Свалете картера на кормилния механизъм, като го изтеглите напред (на автомобили с кормилна колонка 1 -ви вариант) или като го захванете отдолу (на автомобили с кормилна колонка 2-ри вариант).
•   Проверете състоянието и почистете детайлите на кормилното управление.



Проверка на височината на сферичните болтове на дясната кормилна щанга и напречната кормилна шанга
А - действителна височина; а - височина, измерена спрямо ексцентриковия болт на сайлент-блока на носача на окачването.

Монтаж
•   На автомобилите с механично кормилно управление проверете и, ако е необходимо, възстановете нивото на маслото в картера на кормилния механизъм.
•   На автомобилите с кормилно управление с хидроусилвател свалете пробката на буталото на кормилния механизъм.
•   Завъртете вала на червяка на кормилния механизъм така, че центърът на буталото да застане срещу отвора, запушван с пробката.
•   В това положение блокирайте кормилното управление, като завиете в отвора винт за проверка на средната точка на кормилното управление.
•   Завъртете волана в положение на праволинейно движение на автомобила.
•   Поставете картера на кормилния механизъм като свържете вала на червяка с вала на кормилното управление.
•   Затегнете болтовете (нови), закрепващи картера на кормилния механизъм към лонжерона на каросерията.
•   Затегнете болтовете, закрепващи гъвкавия съединител на вала на кормилното управление към вала на червяка на кормилния механизъм.
•   Разблокирайте кормилното управление, като развиете винта за проверка на средната точка на кормилното управление.
•   Поставете пробката на буталото на кормилния механизъм, като предварително смените уплътнителя.
•   Затегнете гайките (нови), закрепващи сферичните болтове на напречната и кормилната щанги към надлъжната кормилна щанга.
•   На автомобилите с кормилно управление с хидроусилвател свържете хидравличните тръбопроводи към картера на кормилния механизъм. Напейте в резервоара на хидроусилвателя течност и обезвъздушете системата.
•   Проверете сходимостта на предните колела и височината на сферичните болтове
на дясната кормилна щанга и напречната кормилна шанга спрямо ексцентриковия болт на сайлент-блока на носача на окачването.
Смяна на хебела
•   Развийте гайките, закрепващи сферичните болтове на напречната и кормилната щанга.
•   С помощта на скоба избийте сферичните болтове от надлъжната кормилна щанга.
•   Свалете термозащитнин екран.
•   Развийте гайката на болта, закрепващ хебела, и извадете уплътнителната шайба.
•   Свалете махалния лост заедно със закрепващия болт и обезпрашителя. Монтажът на надлъжната кормилна щанга се извършва в обратна на демонтажа последователност. При монтажа сменете самозаконтрящите се гайки и проверете сходимостта на предните колела и височината на сферичните болтове на кормилните щанги спрямо ексцентриковия болт на сайлент-блока на носача на окачването.

Демонтаж и монтаж на кормилната или напречната щанги
Тези операции не са сложни. За извършването им използвайте скоба за сферични болтове и спазвайте моментите на затягане на резбовите съединения. При монтажа проверете дали разстоянието между центровете на осите на сферичните болтове е в нормите (вж. илюстрацията).
Демонтаж и монтаж на помпата на хидроусилвателя на кормилното управление
Демонтаж
•   Откачете "масата" от акумулатора.
•   Свалете капачката на резервоара на помпата.
•   Разхлабете и свалете ремъка, задвижващ помпата (за сваляне на клиновидния ремък трябва да разхлабите болтовете, закрепващи помпата; за свалянето на многоканалния ремък, задвижващ вспомага-телните агрегати, вж. раздел "Бензинов двигател").
•   Вдигнете автомобила.
•   В зависимост от комплектацията свалете термозащитния екран.
•   Откачете тръбопровода за високо налягане и отвеждащия тръбопровод от помпата и излейте течността от системата на хидроусилвателя.
•   Развийте закрепващите болтове и демонтирайте помпата на хидроусилвателя.
•   Почистете и проверете състоянието на демонтираните детайли.
Монтаж
•   Поставете помпата на хидроусилвателя и затегнете закрепващите я болтове (ако помпата се задвижва чрез клиновиден ремък, само завийте закрепващите болтове).
•   Поставете ремъка, задвижващ помпата, и регулирайте натягането му (за регулиране натягането на многоканалния ремък, задвижващ вспомагателните агрегати, вж. раздел "Бензинов двигател").

•   Прецизно почистете щуцери!е на хидрав личните тръбопроводи и ги прикачете към помпата; щуцерът на тръбопровода за високо налягане грнбва да се затепк: с момент 2.5 - 3,0 кгс.м, а щуцерът на отвеждащия тръбопровод - с момент 3,5 - 4,0 кгс.м.
•   Налейте течност в резервоара на помпата на хидроусилваюпя.
•   Свържете "масата" към акумулатора.
•   Запалете двшателя и завъртете волана няколко пъти 01 едното крайно положение до другото за обезвъздушаване на систе мата на хидроусилвателя.
•   Ако е необходимо, долейте течност в резервоара на помпат. Проверете дали няма течове от съединенията, след което поставете капака на помпа1а.
•   В зависимост от комплектацията монтирайте термозащитния екран.

Изваждане на пружината и пластмасовата втулка от резервоара на помпата на хидроусилвателя.

хидроусилвателя
1 - хебел; 2 - напречна щанга; 3 - кормилна щанга;     у   1рь6опров0д за високо на-4 - амортисьор на кормилното управление        тш; ? _ 0твеждащ тръ6опровод

Закрепване на амортисьора на кормилното управление
1 -болтзазакреп ване към каросе рията; 2- бопт за закрепване към напречната кормилна щанга

Детайли на помпата на хидроусилвателя на кормилното управление
1 - задвижващ вал на помпата; 2 - уплътнителен пръстен; 3 - капак; 4 - маншетен уплътнител; 5-ротор; 6-дистанционна втулка; 7 - маншетен уплътнител; 8 - клапан; 9 - пружина; 10 - корпус на помпата; 11 - филтър; 12 - пружина; 13 - пробка; 11 - отвеждащ тръбопровод; 15 - тръбопровод за високо налягане

Предна ос на автомобил "Мегседес Бенц 190"
« Последна редакция: 17 Януари, 2011, 23:16:09 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum