Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Спирачна система  (Прочетена 5558 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

19 Януари, 2011, 11:09:32
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5149
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Спирачна  система


В автомобилите е използвана работна спирачна система с хидравлично задвижване, състояща се от два независими контура за спиране на предните и задните колела, включваща вакуумен усилвател (съчетан с вакуумна помпа при дизеловите двигатели). Спирачните механизми на предните и задните колела са дискови, със сигнализация на арматурното табло за износване на спирачните накладки на предните спирачки. В задните спирачни механизми са вградени барабаните на ръчната спирачка с механично действие и задвижване чрез жила. По заявка може да бъде монтирана и антиблокировъчна система на спирачките (ABS) на фирма "Bosch".


Спирачни механизми на предните колела

На автомобилите, с изключение на "190Е 2.3", "190Е 2.6" и "1900 2.5 Turbo", са монтирани спирачни механизми на предните колела с плътни дискове и плаваща скоба на фирма "Girling" или "I-T-Е". При "190Е 2.3", "190Е 2.6" и "190D 2.5 Turbo" се използват спирачни механизми на предните колела с вентилируеми дискове и плаваща скоба.
Спирачен диск
Външен диаметър на диска - 262±02 мм. Дебелина, мм:
-   на плътния диск: 11,0;
-   на вентилируемия диск: 22,0. Минимална дебелина на плътния диск, мм:
-   след шлифоване: 9,5;
-   при експлоатация: 9,0.
Минимална дебелина на вентилируемия диск при експлоатация -19,4 мм.
Диаметър на монтажната повърхност на диска - 67,07—67,00 мм. Осово биене на работната повърхност на диска - не повече от 0,12 мм.
Спирачна скоба
Диаметър на буталот - 54,00 мм.
Диаметър на колесния цилиндър - 54,00 - 54,05 мм.
Спирачни накладки
Дебелина на накладките - 17,5 мм (включително и накладката с дебелина 12,0 мм).
Минимална дебелина на накладката (при износване) - 3,5 мм.
Повърхност на спирачните накладки - 36,0 см2.
Марка на спирачните накладки: "Jurid" 228 или "Texstar" Т298.
Спирачни механизми на задните колела
На автомобилите са монтирани спирачни механизми на задните колела с плътни дискове и два колесни цилиндъра.
Колесендиск
Външен диаметър на диска - 258±02 мм.

Дебелина, мм:
-   номинална: 9,0:
-   минимална след шлифоване: 7,6;
-   минимална дебелина при експлоатация: 7,3.
Диаметър на монтажната повърхност на диска - 67,07-67,00 мм. Осово биене на работната повърхност на диска - не повече от 0,15 мм.
Диаметър на барабана на ръчната спирачка - 164+02 мм.
Спирачна скоба
Марка и тип: ATE 35 ВХ.
Диаметър на буталото - 35,0 мм.
Диаметър на колесния цилиндър - 34,98-35,03 мм.
Спирачни накладки
Дебелина на накладките - 13,5 мм (включително и накладката с дебелина 9,0 мм).
Минимална дебелина на накладката (при износване) - 2,0 мм.
Повърхност на спирачните накладки - 22,0 смг.
Марка на спирачните накладки: "Jurid" 234 или "Texstar" Т295 или
Т421.
Задвижване на спирачките

Главен спирачен цилиндър

Спирачният цилиндър е с последователно разположени бутала и е производство на фирма "Jurid", "Texstar" или "I-T-E". Диаметър на буталото, мм:
-   контур на предните спирачки: 17,46;
-   контур на задните спирачки: 22,20.
Вакуумен усилвател
Марка и тип: "Girling" LSC 50, "Bendix" "Isovac" (8") или "l-T-E" 52/ А4/225-210(8,9").
При модел 201.029 е използван вакуумен усилвател на фирма "I-Т-Е" тип ATE 52/4А/255—210. От септември 1988 г. всички модели се оборудват с вакуумен усилвател на фирма "Girling" тип LSC 65 или на фирма "Bendix".
Диаметър на буталото - 8 мм. Ход на буталото - 35,0 мм.
Данни за проверка на вакуумния усилвател при разреждане 0,75 - 0,80 кг/см2



Проверка на обратния клапан: при разреждане 0,75 - 0,80 кг/см' налягането не трябва да спадне с повече от 0,2 кг/см? за 30 сек.

Ръчна спирачка и система на спирачките

Вътрешен диаметър на барабана - 164±02 мм. Ширина на спирачната накладка - 20,0 мм. Диаметър на спирачната накладка - 164,0 мм. Дебелина на накладката - 2,65 мм. Минимална дебелина на накладката (при износване) - 1,0 мм. Марка на фрикционните накладки: "Energide" 338 или 559. Предавателно отношение на междинния лост, задвижващ ръчната спирачка: 25,2:1.
Преместване на зъбния диск при регулиране хлабината между накладките и барабана: с 2-3 зъба.
Брой зъби на зъбния спирачен механизъм: до април 1984 г.: 8; от април 1984 г.: 15.

Спирачна течност

Обем на системата на хидрозадвижването на спирачките - 0,35 л.

Използвана спирачна течност. DOT 4. Периодичност на смяната: веднъж годишно.
Антиблокировъчна система на спирачките ABS
Автомобилите се оборудват с епектрохидравпична антиблокировъчна система на спирачките 3-то поколение на фирма "Bosch", състояща се от датчици за блокиране на предните спирачки и диференциала на задния мост, хидравличен блок за регулиране, включващ помпа и електромагнитни датчици за управление, и електронен блок за управление.
Електронен блок за управление: "Bosch" 0265 101 007 или 006. Хидравличен блок: автомобили с бензинови двигатели: "Bosch" 0265 200 003 или 004; дизелови двигатели: "Bosch" 0265 200 006 или 007.
Датчици: "Bosch" 0265 001 043 или 044 (предно дясно), 0265 001 045 или 046 (предно ляво), 0265 02 008 или 009 (задни).
Моменти за затягане на основните резбови съединения, кг.см
Болт, закрепващ скобата на предната спирачка към шенкела: 11,5. Болт, закрепващ скобата на задната спирачка към корпуса на главината: 5,0.
Болт, закрепващ супорта към направляващата втулка на накладката: 3,5.
Болт, закрепващ спирачния диск: 1,0.
Гайка, закрепваща главния цилиндър към вакуумния усилвател: 1,5.
Болт, закрепващ датчика за бпокиране на предната спирачка: 2,2. Датчик за блокиране на диференциала на задния мост: 0,8. Болт, закрепващ колелото: 11,0.
« Последна редакция: 14 Март, 2011, 13:35:41 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum