Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Предно окачване - подробни технически характеристики  (Прочетена 9307 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

17 Януари, 2011, 13:08:53
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 5193
  • Местонахождение: България
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +23
  • Автомобил: Mercedes C 180

Предно окачване
Предното окачване е независимо, телескопично, с газови амор-тисьорни стойки, с винтови цилиндрични пружини, опиращи се долни триъгълни носачи, и със стабилизатор за напречна устойчивост.
Пружини на окачването
В зависимост от модела и комплектацията на автомобила се използват четири типа пружини, комплектовани с горни опорни чашки с различна дебелина.
Характеристика на пружините на окачването

Подбор на пружината на окачването и горната опорна чашка
В автомобилите се използват осем типа пружини и четири типа опорни чашки. Комплектоването на пружина с опорна чашка се извършва в завода-производител и то трябва да се запази през целия период на експлоатация, за да се предотварти влошаване на техническите характеристики на автомобила.
При смяна на пружина или опорна чашка задължително трябва да използвате детайли от същия тип.
Подборът на пружина към опорна чашка се извършва по следния начин. На всяка модификация на автомобила съответства определен брой точки:

На всеки вид оборудване, доставяно по поръчка, също съответства определен брой точки: 7 - кондиционер; 4(5)* - автоматична скоростна кутия; 4 - допълнително отопление"; 2 - люк на покрива; 2 - кормилно управление с хидроусилвател"; 3 - антиблоки-ровъчна система на спирачките (АВ5); 2 - надуваема предпазна възглавница; 1 - механична 5-степенна скоростна кутия; 1 - регулатор на положението на каросерията; 1 - защита на дъното на автомобила; 1 - устройство за измиване на фаровете.
"В скоби е посочен броя точки за дизелов двигател.
**0т 1986 г. това оборудване се отчита с брой точки, съответстващ на
базовия модел автомобил.
Пример:
"190Е 2.3" (модел 201.028 от 1988 Г.) с люк на покрива, надуваема предпазна възглавница и АВЗ. Пресмятане на броя точки:
25 ("190Е 2.3") + 2 (люк на покрива) + 2 (надуваема предпазна възглавница)+2 (АВЗ) =31. След пресмятане на общия брой точки, изхождайки от приведените по-допу таблици, определете типа на пружината и съответстващата й опорна чашка.
Автомобили, произведени в периода 1982 - 1986 г.

Автомобили, произведени в периода 1986 - 1988 г

Амортисьори
В автомобилите са използвани телескопични двутръбни амортисьори с двойно действие, пълни с газ (азот) под ниско налягане, с неразглобяема конструкция, производство на фирма "ВНзМеш" или "2ах".
Стабилизатор за напречна устойчивост
Диаметър на щангата на стабилизатора, мм: 24. Предна ос
Данни за проверка на положението на каросерията във височина

Главина на предните колела
Главината на предното колело е монтирана на два ролкови конич-ни лагера.
Осова хлабина в лагерите на главината, мм: 0,01 - 0,02; пределно
допустима: 0,05. Диаметър на опорната повърхност под спирачния диск, мм: 66,990
-66,971.
Диаметър на опорната повърхност под джантата, мм: 66,400 -66,354.
Потъване на монтажната втулка на спирачния диск, мм: 3,8±0,2. Диаметър на фланеца на спирачния диск, мм: 141. Осово биене на вътрешния фланец на главината, мм, не повече от: 0,03.
Допустимо радиапно биене в участъка на монтажното място на
джантата на колелото, мм: 0,05. Диаметър на гнездото на вътрешния лагер, мм:
-до януари 1983 г.: 50,258 - 50,228;
-   от януари 1983 г.: 59,117 - 59,098.
Диаметър на гнездото на външния лагер, мм: 39,857 - 39,841. Диаметър на гнездото на капоотражателния пръстен, мм:
-   до януари 1983 г.: 54,046 - 54,000;
-   от януари 1983 г.: 64,046 - 64,000.
Размери на лагерите (външно 0 х вътрешно 0 х ширина), мм:
-   вътрешен лагер:
-   до януари 1983 г.: 50,292x29,0x14,70;
-   от януари 1983 г.: 59,131x31,75x16,76;
-   външен лагер: 39,878x17,462x14,60. Количество смазка, г:
-   в главината и лагера: 50;
-   в капачката на главината: 15.
Шенкел
Радиално биене в леглата на лагерите - не повече от 0,05 мм. Диаметър на леглото на външния лагер - не по-малък от 17,45 мм.
Диаметър на леглото на вътрешния лагер, мм:
-   до януари 1983 г.: не по-малък от 29,00;
-   след януари 1983 г.: 31,74.
Диаметър на леглото на вътрешния калоотражателен пръстен, мм, не по-малък от:
-   до януари 1983 г.: не по-малък от 41,00;
-   след януари 1983 г.: 44,40.

 Данни за проверка и регулиране на геометрията на предните колела

Моменти за затягане на основните резбови съединения, кгс.м
Гайка, закрепваща стеблото на телескопичната стойка в горната опора: 6,0.
Долен болт, закрепващ телескопичната стойка към шенкела: 7,5.
Гайка на затягащия болт на сферичния шар-нир на носача на окачването: 12,5.
Гайка, закрепваща сферичния болт към кормилния лост: 3,5.
Болт, закрепвай! скобата на щангата на стабилизатора за напречна устойчивост кьм каросерията: 2,0.
Гайка, закрепваща конзолата на стабилизатора за напречна устойчивост към носача на окачването: 7,0.
Гайка, закрепваща ексцентриковия болт на сайлент-блока на носача на окачването:
12,0.
Болт, закрепващ кормилния лост към шенкела: 8,0.
Болт, закрепващ скобата на спирачката
към шенкела: 11,5 (за нови болтове). Гайка на главината: 1,2. Болт, закрепващ колелото: 11,0.



« Последна редакция: 17 Януари, 2011, 13:12:43 от @Bogo »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Етикети: Предно окачване 
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum