Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Спецификации на антифриза  (Прочетена 5395 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

03 Януари, 2011, 23:47:17
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 5061
  • Местонахождение: Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +22

Антифризите са течност които не само охлаждат, но и защитават охладителната система на автомобилите от корозия.


В изграждането на тази система участват най-различни метали – желязо, стомана, алуминиеви сплави, мед месинг, оловни сплави. Антифризите се произвеждат на базата на етилен и пропилен гликоли. Етилен-гликола е много по използван от пропилен гликола въпреки някои недостатъци( екологични и силно токсични характеристики). Той е много силно токсичен и запалим, 20-30мл. От него са достатъчни да бъде смъртоносна доза.

Пропилен-гликола от своя страна е сравнително нетоксичен, дози от над 90-100мл. Предизвиква стомашни разстройства и временно подтискане на централната нервна система(естествено количеството варира според индивидуалните характеристики на всеки човек). Антифризите са с различен цвят. По принцип по-старите типове антифризи са сини на цвят, после са синьо-зелени и оранжевеещите най-новия тип.

Освен по цвета си те се различават по типа и количеството на антикорозионните присадки. Те са главно два вида – неорганични и органични. Сините антифризи обикновено съдържат амини, силикати, нитрати, борати, фосфати(неограничени антикорозионни присадки) и други инхибитори на корозията. Синьо-зеления тип антифризи са в по-голямата си част без фосфати и/или амини. В оранжевия антифриз липсват амини, фосфати исиликати, тоест вместо посочените по-горе антикорозионни агенти се използват органокиселини(органични антикорозионни присадки), които са с по-дълготрайно действие и ефективност. По цвета разбира се е несериозно да се подбира антифриз. За целта се използват класификациите на отделните производители на автомобили.

Ето например спецификациите на MAN за антифризите:
•   MAN 324 N е от стария тип антифриз
•   MAN 324 NF е от втория тип
•   MAN 324 SNF от третия тип

Аналогия има и при другите производители:
•   MB: MB 325,2 ,  MB 325,2 I MB 325,3
По новите типове антифризи не е добре да се използват на по стари автомобили, точно затова, че инхибитори на корозия са органокиселини, а те са агресивни към по старите гарнитури, съединения и маркучи.

По изключение на горното може да не е вярно, ако това е потвърдено от производителя на автомобили, но с по-малък експлоатационен срок (например 80-90 хил км).
Освен това силикатсъдържащите антифризи образуват накипи по повърхността на охлаждащите системи и влошават топлоотдаването.
Пример е това, че при дизеловите двигатели на "Gummins" уплътненията са на силиконова основа и не препоръчва използването на оранжевеещите антифризи, защото ги разлага за около 80-110 хил км пробег.
Оражевите антифризи са с удължен срок на експлоатация от 4-5 години или 150 хил км и се слагат на коли по правило произведени след 1995 година, но съобразно с производителя на съответния автомобил..
Това се дължи на по-бавното изчерпване на ограничените инхибитори.
Не смесвайте различните типове антифризи, тъй като се намаляват силно антикорозионните им свойства.
А и може различните инхибитори да си взаимодействат и да причинят корозионни процеси вместо да ги забавят и предотвратят.
« Последна редакция: 16 Октомври, 2016, 23:59:03 от Bogo® »
Не е важно колко удари получаваме в живота, а дали след това можем да се изправим!Всеки ден, ако се изправяме срещу нашите страхове ние ще спечелим битката!



Сподели темата


Tags:
 

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info. Powered by Simple Machines Forum