Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Акумулаторна батерия  (Прочетена 5444 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

19 Декември, 2010, 23:15:21
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 1065
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3

Напълно заредана оловна акумулаторна батерия(до 100%), се счита, когато напрежението при нормално зареждане, достигне 13,9-14,2 волта.
Има няколко вида заряд на оловни батерии. В автомобилите се ползва начинът на зареждане при постоянно напрежение и то е прието за всички типове батерии и автомобили, като при по-новите то е ...13,9-14,2 волта.
След минаване на горната граница ...14,2 волта, багерията започва да "кипи".
При обслужваема батерия(от по-старите типове), кипенето не е толкова страшно и за това релерегулаторите са правеха до 14,5 волта.
При по-новите ...неабслужваеми батерии с гел(капсуловани), кипенето е убийствено и довежда до необратими поражения(дори ...взрив), за това новите реле-регулатори се настройват в горна граница 14,2 волта
При напрежение на батерията по-ниско от 13,9волта, то тя не е разредена или изтощина, а не заредана на 100%
Това се отнася за всички амтомобили, в които се ползват ...оловно-стартерни батерии.
Батерията се счита за изтощена, когато под номинален товар при разреждане(ток на разреждане 10% от капацитета и), напрежението и "падне" до 10,7 волта
 



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum