Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Мерцедес Бенц 500К/540К  (Прочетена 1839 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

10 Декември, 2010, 20:25:54
  • Глобален Модератор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 1086
  • Пол: Мъж
  • Репутация: +3

Мерцедес Бенц 500К/540К

 

С развитието на спортните автомобили през 20 те и 30 те години много фирми прилагат придобития в състезанията опит в своите серийни модели. Едни от на забележителните автомобили от това време са създадените от Мерцедес Бенц модели 500К/540К, обозначени, като серията W29.



 

 

Появилия се през 1934 г. елегантен спортен роудстър Мерцедес 500 съчетава високо за времето си техническо ниво и лукс. Снабден е с редови осем цилиндров двигател с обем 5000 cm3 и мощност 100 к.с. На базата на състезателните коли за “Гран При”(предшественици на днешните автомобили от Формула-1) е създаден вариант 500К (компресорен) с турбо пълнене и повишена на 160 к.с.мощност позволяваща да се развива максимална скорост 160 km/h. За времето цената от 22 000 раихсмарки също е впечатлявала.
През октомври 1936 г. на автосалона в Париж за първи път е показан Мерцедес Бенц 540К. От тази модификация до 1943 г. са произведени 406 екземпляра, в различно изпълнение на каросерията: роудстър, кабриолет(в три варианта А, В, С), купе, седан с две врати и открит туристически. За всички типове шасито е еднакво, като се различават само по колесната база. Двигателят М24ll e с обем 5400 cm3. и е снабден е с компресор тип “Рутс”. Максималната му мощност е 180 к.с. Скоростната кутия на вариантите произвеждани до 1936 г. е тристепенна, в периода 1936-39 г. е четиристепенна, а след това е добавена и пета ускоряваща предавка. Спирачките са барабанни с хидравлично задвижване. Предното окачване е пружинно на двойни А-образни рамена, а задното е тип чупещи се полуоси на четири пружини. Максималната скорост е 180 km/h. На роудстърите 500К и 540К гюрука се събира в специален отсек зад седалките. Капака на багажника може да се отваря назад и служи за облегалка на допълнителната седалка. Резервното колело е полупотопено в ниша зад багажника, като на някои автомобили то е покрито с специален капак. Под основните седалки се намира сандъче за инструментитите.
 

Серията W29 на Мерцедес буди възхищение с инженерната си перфектност и с изключителният си стил. Произведени са общо 760 екземпляра. Днес те са признати за едни от най- красивите коли създавани някога и присъстват в всички учебници по автомобилен дизайн. За качествата на тези елитарни автомобили говори и фактът, че моделът 540К изложен в фирменият музеи в Щутгарт е пристигнал от Родезия и след многолетна експлоатация не се е нуждаел от никаква реставрация.



 

 

Всичко това привлича вниманието на автомоделистите. Желаещите да изработят модел на Мерцедес 500К/540К трябва да имат предвид специфичното им оцветяване. Роудстърите са боядисвани едноцветни в бяло, черно, бордо, вишнево червено и тъмно червено.
...
Евгени АНДОНОВ
Текстове под снимки:
1. Мерцедес Бенц 540К
« Последна редакция: 09 Февруари, 2011, 11:39:41 от @Bogo »



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum