Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: City Smart срещу Smart fortwo.  (Прочетена 4337 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 14:37:19
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E





Корпоративните загуби, причинени от автомобили, произведени без лиценз и авторско право в Китай, се оценяват на десетки милиарди (независимо от вида на валутата). Последната реплика, създадена в източната страна, е електрически Smart Car. Опитът да се внесе легално на европейския пазар събуди сериозни полемики на Стария континент.

През септември т.г. в Китай бяха иззети и унищожени над 13 милиона пиратски видео касети и CD-та като протест срещу незачитането на авторското право. След появата на копието на модела на DaimlerChrysler става повече от ясно, че

пиратството вече работи на по-горно ниво.

Дубликатът на Smart fortwo е произведен от китайската компания CMEC в град Сюжоу и вече се появи на пазара в Унгария и Великобритания. Официалните му продажби стартират в началото на 2007 г. на цена 4 200 евро ($5 250) под името City Smart. “Когато създавахме дизайна на автомобила, осъзнавахме, че може би излизаме извън легалните действия”, споделя Джери Чен, търговски директор в CMEC (занимаващ се предимно с износ и внос на машинни инструменти). “Ето защо имитирахме външността, но се концентрирахме върху интериора да изглежда различен.”

Китайският Smart имал седем поколения

Основната разлика между близнаците е в двигателя. Електромоторът задвижва китайското возило до максималната скорост от 55 км/ч. Оттук идва и наименованието City Smart. “Стандартният” бензинов Smart fortwo достига максимална скорост от 135 км/ч.

“В Китай имаме електрически коли отпреди десетина години”, припомня Чен. “В технологията няма нищо толкова особено. Използва се главно за малки автомобили, като например, коли за голф. Разбира се, системата може да се внедри и в по-големи возила за доусъвършенстване на двигателя”. Чен продължава да изумява с почти наглото (за някои) изказване: “Китайският модел на Smart има седем поколения, а не както “другия” - само четири.”

Легалната битка започва

Германският производител на Smart Car - DaimlerChrysler се опитва да спре CMEC да продава пиратското копие на автомобила и настоява външният му вид да бъде променен.

Търговският директор на далекоизточната компания има готов отговор и към това искане. Той твърди, че промени вече са направени в предницата и багажника. Чен добавя още: “Обликът му вече е съвсем различен!” Според снимките и форумите на Smart-фенове в Интернет става ясно, че практически двата автомобила остават

идентични като еднояйчни близнаци

За жалост или не, електрическият Smart, произведен от китайския завод CMEC излиза на големия европейски пазар.

Адвокатите на DaimlerChrysler все още се чудят как законово да ударят китайците, но до момента не са предприети никакви стъпки в тази посока.

DaimlerChrysler планува да представи собствения си наследник на Smart fortwo през март 2007 г. След тежките финансови загуби, донесени му от подразделението Smart Car, остават надеждите за светло пазарно бъдеще на по-удобния two-seater.

Мария Минкова



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum