Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Mercedes-Benz 300 Adenauer.  (Прочетена 4015 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 14:24:13
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E



След края на Втората световна война индустриална Германия е рухнала, което няма как да не се отрази и на автомобилната промишленост. В продължение на пет трудни години компаниите се борят за оцеляване, произвеждайки евтини и почти незапомнящи се четириколесни. В началото на 50-те обаче Европа, поне в западната си част, започва да изглежда така, сякаш раните от унищожителния конфликт са почти заздравели. Отношенията между държавите, доскорошни противници в окопите, се затоплят, а по улиците на Париж, Лондон и Берлин все повече добре облечени и усмихнати хора говорят за бизнес. Периодът на трудности явно отминава и сякаш първи сигнала за това в Германия усещат от Mercedes-Benz. Старият блясък на концерна се завръща още с първия проект, който създават. На автомобилното изложение в Париж през 1951 година германците представят модела 300 (W186) с две модификации на каросерията - петметрова свръхлуксозна лимузина и кабриолет с четири врати. Ефектът е поразителен - лимузината съвсем скоро се превръща в неизменна част от автопарка на видните германски мъже, като без съмнение най-престижният ползвател в Германия е Възродителят на немската нация - канцлерът Конрад Аденауер. По тази причина почти от момента на създаването си и до наши дни престижното семейство 300 (W186, W187, W188 и W189 ) си спечелва допълнителното название Adenauer.

В рекордно кратки срокове W186 става любимото превозно средство на редица държавни глави, знаменитости и богати предприемачи. И определено има защо. Автомобилът впечатлява с Х-образното си шаси, мощен шестцилиндров редови двигател с горноразположени клапани, централна система за смазване и самонивелиращ се твърд заден мост. Теглото на машината е точно 2.5 тона. Луксът в салона пък е достоен и за кралски особи. Клиентите разполагат с индивидуален избор относно вида и цвета на кожата, използвана при направата на седалките. Постелките се поръчват в най-престижните фабрики за плюшени килими, а орнаменти от шест вида благородно дърво допълнително подсилват атмосферата във вътрешността на W186. Глезотиите не свършват дотук - в салона са монтирани радио, телефон, работещ на къси вълни, диктофон за записване на разговори и специален покрив, изработен от Webasto за версията кабриолет. Двигателят, задвижващ автомобила, е с мощност 150 к.с., което гарантира невероятна за времето си динамика - от 0 до 100 км/ч за по-малко от 15 секунди и максимална скорост от 180 км/ч! В периода от 1951 до 1962 година са реализирани около 13 000 екземпляра от моделното семейство 300, което включва лимузина, кабриолет, а от 1952 също така купе и роудстър. Цената им варира между 34 500 и 36 500 германски марки, което тогава си е цяло състояние. От 1957 година като опция се предлага и автоматична трансмисия, която пък струва само още 1 500 DM. И въпреки всичко инвестицията очевидно си е струвала...


Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum