Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Буря.  (Прочетена 978 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 14:21:12
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0



Може би никога не сте се замисляли, че дори при хубаво време здравето ви би могло да бъде подложено на сериозен риск. Така например дори в слънчев и топъл ден, е напълно възможно да си докарате “прилична” простуда, ако не успеете да устоите докрай на съблазните, които предлага “великата тройка” в настоящия материал. При скорост от 250 км/ч откритите автомобили, участници в този тест, с лекота ще ви устроят визита при личния лекар. И въпреки това изживяването си заслужава тридневното пазене на леглото! Всъщност по-хипохондрично устроените личности ще почувстват първите симптоми на заболяването още щом погледнат техническите характеристики на трите безкомпромисни роудстъра, всеки от който е бил подложен на специални процедури в едни от най-добрите тунингателиета.

При мощност от 332 к.с. Brabus SLK 4.0 поставя акцента най-вече върху кубатурата. Ако пък трябва да сме напълно точни обемът при него е по-скоро 3.9 литра, отколкото 4.0, но това в никакъв случай не променя факта, че след намесата на германските тунингспециалисти в Brabus серийният SLK 350 (272 к.с.) е изменен до неузнаваемост. Изцяло подменени са коляновият вал, клапаните, а също така и разпределителните валове. На специална обработка са подложени и главите на цилиндровия блок, като се увеличава размерът и на впускателните и изпускателните клапани. По всичко личи, че за получаването на по-голяма мощност от 60 к.с. специалистите в Ботроп не жалят усилия и средства и най-вече последното. Така че ако по природа сте човек, който е свикнал строго да следи харченето на всяка стотинка, едва ли ще имате обща тема на разговор с отдел “Продажби” в Brabus.

За разлика от колегите си в Brabus, инженерите от Novidem подхождат по съвсем различен начин при повишаването на мощността на своя избраник - сериен Nissan 350Z. В случая специалистите решават да заложат изцяло на компресорните технологии. Освен това всичко се подчинава на метода “bolt-on” или преведено на разбираем език - доокомплектоване с различни агрегати и детайли без промяна в заводската конструкция. Резултатът - швейцарците от Novidem съумяват да изпълнят целите си, като единствено внасят корекции във въздухозаборната система. Двигателят и стандартната електроника остават непокътнати. Монтираният турбокомпресор се управлява от два допълнителни електронни блока. Пикантният момент тук пък е следният - специално магнитно сцепление позволява включването и изключването на турбокомпресора по всяко време. С включването му на ваше разположение с готовност се предоставят всички 380 к.с. Специалистите от SpeedArt като че ли подхождат най-спокойно и умерено към задачата “повишаване на мощността”. И с право. Още със слизането си от заводските конвейери спортният снаряд, който те избират за доработка, предлага доста завидни динамика и скорост. По тази причина кардинални изменения очевидно не се налагат и в този смисъл инженерите от SpeedArt се ограничават до промяна на изпускателния колектор, монтирането на още по-спортна система за отвеждане на отработените емисии и изцяло нови катализатори. Въпреки “козметичните” промени обаче мощността все пак нараства с 23 к.с.

Що се отнася до външния вид на роудстъра с обозначение RS 300, то той би могъл да бъде определен като изключително атрактивен: карбонов преден капак, черни джанти, снабдени със специална обикаляща ги лайсна от неръждаема стомана и това е само началото. Ръководейки се от максимата “колкото повече, толкова по-добре”, тунингспециалистите монтират на движещото се антикрило допълнителен неподвижен спойлер. Салонът на отрочето на SpeedArt пък привлича с кожа тип “алкантара” и различни орнаменти и апликации от въглерод. За съжаление обаче последните не са на висотата, на която би могло да се очаква. Поизложили са се дизайнерите и при монтирането на допълнителните прагове - факт, който можете и да преживеете, ако свикнете с постоянното подрънкване при по-ветровито време или голяма скорост.

В Novidem също не са безупречни. Изпълненият от инженерите монтаж на модерните врати тип “криле”, запазена марка на фирмата LSD-Doors, все още като че ли не са послужили на никого. За съжаление комфортният достъп до автомобила се осъществява едва когато отворите вратите настрани, а не според същинската идея на Novitec - нагоре. Във втория случай по-скоро трябва да се “промъквате” в салона. С изключение на този досаден “детайл” обаче дизайнерите и инженерите на фирмата са се справили доста успешно. Силно впечатление правят, например, осемнадесетцоловите джанти Nismo, при положение че успеете да се абстрахирате от “солената” им цена. Като цяло външността на автомобила силно се доближава до серийния си първообраз.За сметка на това от Brabus доказват, че цялото “упражнение” би могло да се “отиграе” и по-иначе. Радикално изменената задница, предният спойлер с интегрираните в него допълнителни светлини, осемнадесетцоловите джанти, както и останалите елементи, изработени предимно от висококачествена олекотена стомана, са насочени към постигането на една-единствена цел - максимална промяна на визията на сериен автомобил с обозначение SLK. Тъмнокафявата кожа в салона отдалеч лъха на аристократизъм и много пари и като цяло би могло да се твърди, че интериорът и екстериорът на Brabus SLK 4.0 e близък до съвършенството.

Същото не би било пресилено да се отбележи и когато се коментира работата на двигателя. Моторът с увеличен работен обем продължава да си кореспондира отлично със седемстепенната автоматична трансмисия Mercedes-Benz. Самият агрегат едва ли би могъл да бъде обвинен в излишен горещ темперамент, но пък се приема от клиентите, при това напълно обосновано, с изключителна увереност и уважение към качествата му. Инженерите от Ботроп гарантират, че и след пробег от 500 хиляди километра ще разполагате с надежден и сигурен агрегат. Гласът, издаван от роудстъра, също съответства на неговата външност - двигателят ръмжи глуховато, самоуверено, не прекалено гръмко и доста страстно.

При положение, че самият вие сте с доста необуздан нрав и автомобилът, който притежавате би следвало да ви отговори със същото, то тогава е по-разумно да се насочите към SpeedArt Boxster. Още при ниски обороти агрегатът се обажда с респектиращ гъргорещ звук, а благодарение на различните козметични процедури при по-голямо натоварване гръмовният рев създава усещане за наличие на поне 450 к.с...

Естествено при подобен род возила динамиката си остава първостепенен въпрос, а тук, като че ли Novidem предлага най-стойностни изживявания. 3-5-литровият V-образен шестцилиндров агрегат отдавна е доказал славата си, а тунингспециалистите просто са напаснали нужните детайли. Максимум тяга се достига още при ниски и средни обороти, като почти няма шанс стрелката на оборотомера да попадне в червената зона. Едва при достигането на 5 500 об./мин. започва да мига контролната лампа, което е сигнал да преминете на по-висока предавка. Преодоляването на остри завои с висока скорост не е проблем, дори при студени гуми, като с всеки изминат километър позицията на автомобила на пътя става все по-стабилна. Необходимо е единствено да свикнете с едва доловимото поднасяне на задницата при излизане от завой. Благодарение на високия въртящ момент и твърдото KW окачване Novidem 350Z Roadster Kompressor показва отлично спортно настроение.

Гордостта на SpeedArt също предизвиква силно впечатление: превключването на предавките, кормилното управление и стабилността са на най-високо равнище. Снижнаването на центъра на тежестта, възможно благодарение на използваните в оборудването спортни пружини, намалява чувствителността към преразпределението на тежестта при маневри.Що се отнася до Brabus SLK, то там властват съвсем други стандарти. Доработеният Mercedes-Benz продължава да страда от елитарни предразсъдъци и въобще няма желание да се доказва като спортист “екстра-класа”. Автоматичната скоростна кутия гарантира лесно и удобно управление при високи скорости, докато сте зает и с любимата си пура, но за сметка на това при ускорението реагира с известна задръжка. При навлизането в остри завои електронно-стабилизиращата програма се включва малко преждевременно, което не позволява докрай да се изпита насладата от управлението на спортен автомобил. Окачването пък предлага комфорт и мекота на возията, присъща по-скоро на луксозна лимузина, отколкото на “наточена” пистарка.В крайна сметка обобщените резултати от дуела биха могли да се синтезират по следния начин - хората, търсещи преди всичко дългосрочна инвестиция в луксозен, надежден, издръжлив и изключително елегантен автомобил биха се насочили към Brabus. Здравият като бик SLK по-скоро прилича на тузарски офис на колела, отколкото на расов спортен болид. За амбициозните и млади пилоти, търсещи ежедневна закачка с адреналина определено би било по-разумно да заложат на доработения от Novidem 350Z. Невероятната тяга на атлета предлага прекрасни мигове както на аутобана, така и при всекидневно движение в градски условия. Ако пък просто търсите нещо различно, с по-ефектна външност от серийната и по-басов звук на двигателя, то търсенето ви приключва в халетата на SpeedArt.













Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum