Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: R-еволюция.  (Прочетена 2768 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 13:51:15
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E






През зимата на 2002-ра в Детройт, компанията Mercedes-Benz представи пред широката публика една концептуална разработка, наречена Grand Sports Tourer. Точно четири години по-късно концепцията вече се произвежда в серия и моделът R-classе е и на нашия пазар. Автомобилът впечатлява със странния си синтез между ван, всъдеход и луксозна лимузина. Платформата, върху която е построена иновацията е заимствана от новия SUV МL, като основните пропорции са леко изменени. Засега новата класа с индекс R e без аналог на пазара, притежава невероятно богато базово оборудване, но и цената не е ниска. Все пак обаче не забравяйте, че говорим за автомобил с трилъчева емблема, снабден с перманентно предаване на четирите колела, седемстепенна автоматична скоростна кутия и безброй екстри. Версията, на която ще акцентираме, е Mercedes-Benz R 320 CDI 4 matic. Освен този дизелов модел у нас се предлагат модификации с още два бензинови двигателя - R 350 и R 500. Всеки от тях може да се монтира на два вида каросерии - дълга и къса. Темата ни третира основно късата база, която е с дължина 4 922 мм и отстъпва на по-дългата с 235 мм а разликата в цената е 2 000 лв.

Екстериор

Видимо разликата между дългата и късата база е неосезаема. Впечатление правят новите предни светлини, които са разделени на две. Основните са подобни на тези при Е класата, но към тях са “,залепени” още едни - триъгълни, които много ясно открояват модела от останалата гама на компанията. Като цяло формата наподобява луксозен ван, но сравнително високият клиренс, както и масивните 17- цолови джанти, допринасят за солидността, присъща на сегмента SUV. Големите габарити пък ясно подсказват за комфорта, който притежава салонът. Цялостната заоблена форма на автомобила го прави да изглежда спокоен, но отделни елементи като предните въздухозаборници внасят необходимата доза агресия. Визията се доближава леко до определението “капковидна”, което е само в полза на цялостната аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е Cx 0.31, което предвид габаритите и обема на салона е перфектен показател.

Интериор

Формулата на местата за сядане е 2+2+2. Или иначе казано на три реда по две отделни кресла. Седалките са доста по-различни от тези на конвенционалните леки автомобили. Огромни са, притежават оптимална странична поддръжка и са доста по-меки от останалите. Всяка от тях е независима от другите и нито една не отстъпва по комфорт на останалите. Мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, а наличието на всевъзможни екстри е още едно доказателство за определението “петзвезден”. Едно от странните решения, но познато ни от новия ML, е разположението на скоростния лост, неговите габарити и форма.

Лостчето е монтирано отдясно на кормилната колонка и е много сходно по размери и форма с това управляващо чистачките при много други автомобили. Всъщност то контролира с лекота седемстепенната автоматична скоростна кутия. Заради това решение обаче контролът на чистачките е изместен отляво и е разположен над лоста за пътепоказателите. Уредите са доста авангардни, като са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Основните са покрити с масивна козирка, информативни са и отчитат всички дейности на двигателя и помощните възли и агрегати. Централната конзола пък е зрително свързана с покритието на т.нар. карданен тунел. Багажникът не е голям, но сгъването на седалките може да го увеличи до впечатляващите 1 950 литра.

Двигател и ходови характеристики

Новото независимо окачване е унифицирано с това при M-класата и впечатлява с мека возия и доста добра сталбилност. Пневматичната система е опционна, но е изключително качествена и надеждна. Тя работи съвместно с пружините, като прави основните корекции по активното окачване. Иначе отпред инженерите са се отказали от т.нар. торсионно окачване. Седемстепенният автоматик е последна дума на техниката, като благодарение на него смяната на предавките е разбираема само от показанията на оборотомера. Сложна електроника управлява системите за стабилност и срещу буксуване, спирачния асистент, преразпределянето на въртящия момент, както и системата за контрол на сцеплението, която е с автоматичен спирачен контрол при спускане.

Двигателят не е нов, но впечатлява с динамика и икономичност, главна заслуга за което има перфектната система Common-Rail. Нейното действие може най-кратко да се обясни така: Малко количество гориво “пилотно” се впръсква в цилиндрите под ниско налягане миг преди подаване на основната маса, която попада в горивната камера едва след започване на изгарянето. По този начин динамиката, тягата и икономичността са на върхови нива.

Цена

Вече споменахме, че R класата все още няма аналог, затова е трудно да сравним цената с тази на алтернативни возила. Парите не са малко, но в замяна на тях получавате от всичко по много. И ако ви допада външния вид на този революционен автомобил знайте, че с подобен комфорт на четири колела пътуването придобива нови измерения.




Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum