Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Big Brother, B-Klass  (Прочетена 3718 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 02:46:19
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E







Според една стара народна мъдрост кажеш ли “А”, трябва да кажеш и “Б”. Явно подобна логика са решили да следват и специалистите от щутгарския гигант Mercedes, които след лансирането на второто поколение А-Klasse, решиха да предложат на клиентите нещо още по-революционно - B-Klasse. Подобна стъпка едва ли би следвало да учудва някого, след като отдавна всеизвестна истина е, че германците не търпят конкуренция за лидерските позиции сред онези фирми, които не следват, а диктуват развитието в света на четириколесните. Според някои анализатори в този случаи от Mercedes дори са леко позакъснели със своя отговор, тъй като например противниците в лицето на Zafira и Touran, от доста време набират преднина. Дали подобно твърдение има своите основания ще покаже единствено времето, но едно е ясно със сигурност - Mercedes B-Klasse е носител на силни гени и ще нахлуе с гръм и трясък в класа на компактните ванове. Силно предимство германецът получава и от факта, че е замислен и изработен не като типичен представител на сегмента, а като специфичен компактен спортен турър, съчетаващ в себе си динамиката и практичността на семеен автомобил с комфорта и класата на возило за свободното време. Целият този екзотичен “коктейл” пък до голяма степен кореспондира не само визуално, а и технически с второто поколение на А-Klasse, което според създателите на по-големия “брат” трябва да работи в полза на B-Klasse. Безспорните доказателства за принадлежността на един автомобил към семейството от Щутгарт винаги е носело само позитиви. По тази причина при B-Klasse е използвана същата платформа, на която е разположена и подмладената А-Klasse, но разбира се като са добавени допълнителни сантиметри.

Отново се гласува доверие и на “сандвич-концепцията”, при която специфичната подредба на двигателя и скоростната кутия гарантират компактно разположение на техническите елементи и значително по-голямо пространство за пасажерите във вътрешността. По отношение на габаритите пък B-Klasse, съотнесена към А-Klasse, я превъзхожда със своята дължина от 4 270 мм с 430 мм, а междуосието е по-голямо с цели 210 мм. Последното няма как да не се отрази благотворно на пасажерите, пътуващи отзад.

Възможностите на B-Klasse са солидни не само при превоза на хора, а и на товари. Регулируемата платформа на товарния отсек, опцията за частично или пълно демонтиране и/или “сгъване” на задните седалки, както и на седалката до шофьора, предлагат удобство за безпроблемен превоз на всякакъв вид предмети, дори и доста обемисти. По този начин обемът на товарния отсек варира между 544 и 2 045 литра, а дължината на превозваните предмети не бива да надвишава 2 950 мм. Възможностите на B-Klasse в това отношение най-ярко изпъкват на фона на способностите на конкуренцията. Основният съперник Volkswagen хифенация например предлага обем на товарния отсек от едва 695 литра! Иначе за

задвижването

на B-Klasse също ще се грижат отличници. На разположение на клиентите ще бъдат шест четирицилиндрови агрегата - четири бензинови и два дизелови. Топверсията на модела ще бъде предлагана с мотор, чийто работен обем е 2.0 литра, а осигуряваната от него мощност е 193 конски сили. Пиковата стойност на въртящия момент е 280 Нм. С подобна екипировка B-Klasse се катапултира от 0 до 100 км/ч за доста приличните 7.6 секунди. Стрелката на скоростомера спира триумфалното си шествие нагоре едва при 225 км/ч.

Поредната германска гордост се отличава и с изключително богато базово оборудване. Така например серийно B-Klasse ще се предлага с двустепенни адаптивни въздушни възглавници, триточкови предпазни колани отпред и отзад, както и активни подглавници за седалките на всички пасажери. За пръв път при B-Klasse се монтират новоразработените от германския концерн странични еърбегове, предпазващи главите и горната част на телата на пътниците. За активната безопасност се грижи модифицираната система ESP, която е “вързана” с кормилния асистент “Steer Control”. Те реагират, подпомагайки водача при критични ситуации по време на движение, като запазват правилната траектория на движение.

B-Klasse ще се появи в дилърските центрове на DaimlerChrysler в Германия още през лятото на настоящата година. До края на 2005 година се очаква “екземплярът” да се “разхожда” и в останалите европейски държави.

Станислав Гавазов


Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!


01 Декември, 2010, 13:10:21
Отговор #1
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E




Първоначално автомобилите, определяни като ванове, се наричаха от специалистите само MPV (Multi-Purpose Vehicle). Впоследствие обаче производителите започнаха да разработват и ванове, базирани на различни платформи. Тези от тях, които се правят на базата на автомобили от т.нар. Голфов клас или по-точно казано компактен сегмент, вече се обозначават с друго съкращение - MFV (Modern Family Vehicle), което в превод ще рече модерно семейно возило. Именно четириколесно от този род е тема на материала ни, при това производство не на коя да е компания, а на концерна DaimlerChrysler, и носещо трилъчевата звезда на радиаторната решетка. Става дума за един нов сегмент, в който Mercedes-Benz тепърва навлиза и където първи негов представител е компактният Sport Tourer B-Klasse. Това е автомобил, конструиран на базата на новата A-Klasse, но с увеличено междуосие, променен дизайн и впечатляващ интериор. Гамата от двигатели естествено е по-голяма, като агрегатите са и по-мощни. Тестът, който направихме, бе на модификация с дизелов, двулитров мотор, снабден с турбокомпресор и система за директно впръскване на горивото common-rail. Тази модификация на новата B-Klasse носи индекса 200 CDI и представлява качествен многофункционален автомобил от новия сегмент MFV, който освен имидж, предлага комфорт и завидни динамични характеристики. С други думи Б отборът на Mercedes-Benz веднага влезе в А групата на возилата от този род.

Екстериор

Първото, което се вижда погледнете ли B-класата, е явната прилика с “бебето” от Щутгарт, носещо индекс A. И въпреки това сходство моделът B 200 CDI има ярко изразени индивидуални черти. Освен прилики с най-малкия представител на марката, сходства се откриват и с хитовия според мнозина модел на Chrysler PT Cruiser. Тази лека идентичност идва най-вече от предницата. Отзад в стоп светлините личат елементи от останалите модели с трилъчева звезда. Вече споменахме, че въпреки всички тези белези B-класата е съвсем различна от представите ни за автомобил с марка Mercedes-Benz. Донякъде изглежда спортно и агресивно, но височината на купето смекчава доста тези черти. С други думи едва ли ще допадне на консервативно настроените почитатели на марката. Иначе сравнен с алтернативите си, дизайнът на B-класата е динамичен, като същевременно е стилен и авангарден. Външно еднообемната кола прилича на миниван, но не съвсем. Освен това скосеният преден капак, фаровете с интересни биоформи и масивната броня имат удивителното свойство да изменят вида на возилото.

Интериор

Качеството на материалите и тяхната сглобка, въобще цялостното изпълнение, не ще остави съмнение, че се намирате в Mercedes. Както може би ви е ясно, немските конструктори са наблегнали освен на функционалността и върху комфорта - все пак говорим за Mercedes-Benz. Салонът е подчертано стилен, като отделни елементи внасят приятна доза екстравагантност. Липсват познатите от стандартните модели на марката меки и огромни кресла. Те са заменени с по-твърди, но също така ергономични седалки с намалени габарити. Уредите изглеждат като някаква иновация, но много от тях са същите и на същото място, както при модел от преди петнайсетина години. Инженерите от Щутгарт не напразно използват този прийом. Те са на мнение, че човек качи ли се веднъж в Mercedes, остава верен на марката до живот. Именно поради тази причина се счита, че водачът не трябва да се чувства в “непознати земи”.

Така по изключително ефектен начин са съчетани традиции и иновации. Впечатляващо е и пространството, отредено за пасажерите отзад. То е просто огромно. Уникалният дизайн на седалките на задния ред и багажното пространство увеличава неимоверно възможностите за индивидуално оформление на местата в интериора. Общата седалка е асиметрично разделена и предлага възможност за сгъване в отношение 1/3:2/3, а подът на багажника може да се премества на няколко позиции във височина, гарантирайки постигането на максимално добре пригодена към конкретната нужда конфигурация на обемите в купето. Още по-богати възможности в това отношение дава предлаганата по желание система Easy-Vario-Plus. С нейна помощ багажното пространство на В-класата може да достигне максимален обем от 2245 литра и да побере предмети с дължина до 2,95 метра. За целта седалката до водача и седалките от втория ред могат да бъдат лесно демонтирани и отново монтирани в зависимост от конкретната нужда.

Двигател и ходови характеристики

Като оптимален вариант за подобно превозно средство се счита двулитровият дизелов мотор. Той се предлага с всички нива на оборудване и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е със съвременна концепция CDI, безшумен е и ускорява отлично, като средният разход на гориво е 5.9 литра на 100 километра. Помощните възли и агрегати също са на познатото за марката супер високо ниво, като най-ярко се откроява сервоусилителят на волана. От богатия ни опит можем спокойно да твърдим, че сервото на Mercedes-Benz е на най-високо ниво и превъзхожда в пъти това на алтернативите.

Системите за стабилност, пасивна и активна безопасност са включени в базовото оборудване и са перфектни. Всяка кола обаче, та било то и автомобил с марката Mercedes-Benz си има и недостатъци. При B-класата те са само два - малък клиренс и по-голям крен в завоите. Първият недостатък се появява незнайно защо още при проектирането на колата. Вторият минус се дължи на доста голямата височина на купето и наблягането на т.нар. мека возия.

Цена

Тя е доста по-висока от тази на конкурентите, но едва ли има някой, който си мисли, че автомобил от такава реномирана марка може да е евтин. Освен това качеството е доста по-добро, а предлаганите опции в базовото оборудване са много повече от тези на алтернативите. Така че не се притеснявайте от “Б отбора” - той със сигурност винаги ще в челото на майсторската група.









   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum