Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: Mercedes-Benz W21.  (Прочетена 1240 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 02:43:21
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт 2010
  • Публикации: 503
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0





През 1890 година Готлиб Даймлер основава компания, наречена Daimler-Motoren-Gesellschaft. Единадесет години по-късно фирмата започва да произвежда нова серия леки коли. Автомобилите са наречени Mercedes. С годините тази марка се превръща в жива легенда, а запазените и добре реставрирани екземпляри са мечта за всеки ретро колекционер. Сега ще ви разкажем за една антика, появила се на бял свят през далечната 1934 г. и представляваща луксозна кола, наречена от германците Pullman. Трийсет години след като излиза от завода колата е внесена в България, експлоатира се известно време и потъва в забрава. Преди три години известният ретро колекционер Иван Мутафчиев се захваща с реставрацията на купчината желязо и дърво, която всъщност представлява автомобилът Mercedes-Benz Typ 200 W21. Изключително професионалната работа на екипа му и немалкото хвърлени средства обаче превръщат антиката в истинска трилъчева звезда. Реставрацията е просто перфектна и сега автомобилът е достоен за емблемата, която носи. Всъщност той е един от малкото автомобили, произведени преди Войната, намиращи се на територията на страната ни и изглеждащи по подобен начин. Тъй че за нашите стандарти, а и не само, представлява изключителна ценност.

Mercedes Typ 200 W21 е оборудван с редови шестцилиндров двигател с обем 1 961 см3 и мощност едва 40 к.с. при 3 200 об./мин. Към него е монтирана скоростна кутия с три предавки + Overdrive. Интересното е, че консумацията на гориво е 15 литра на сто километра, а резервоарът на огромния автомобил е само 38 литра. Диаметърът на цилиндъра и ходът на буталото са съответно 70 и 85 мм. Максималната му скорост е 93 км/ч. Теглото на автомобила е 1 500 килограма, като трябва да се има предвид, че рамката която е изградена върху металното шаси е дървена, облечена с ламарина. Pullman изпълнението е с габарити 4 550/1 630/1 600 мм. Междуосието му пък е 3 050 мм. Спирачките са барабанни и на четирите колела, като цилиндрите се избутват посредством хидравлика. Окачването е ресорно отпред, като представлява два напречно разположени ресора един над друг. Отзад вибрациите се "обират" от пружини, монтирани по две на всяко колело. Екземплярът, собственост на Иван Мутафчиев, е с мек таван и шест места за сядане. Огромната задна част на салона, която е отделена от водача и пасажера до него чрез стъкло, има два реда седалки. Първите са сгъваеми. Мястото за багаж е предвидено извън купето, като за целта се монтира специален водонепромукаем куфар. Предното стъкло пък е отваряемо.

Други интересни технически иновации за онова време са уредът, отчитащ температурата на водата. Той се намира на таблото, но продължението му представлява, образно казано, тръбичка пълна с газ, краят на която влиза в радиатора. Също така чистачките са снабдени с две отделни машинки, а пътепоказателите представляват "палки", но се задвижват чрез ток от шестволтовата ел. инсталация. Оскъдните сведения за модела сочат, че са произведени само 6 341 бройки, като колко от тях са с удължено шаси не е ясно. Ясно е обаче едно - Pullman изпълненията са изключително малко, а "нашият герой" е точно такъв - факт, засилващ още повече изключителната стойност на този уникат.



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2018 Powered by Simple Machines Forum