Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Автор Тема: MERCEDES W110.  (Прочетена 2844 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

01 Декември, 2010, 02:17:45
  • Майстор
  • *
  • Регистрация: Окт. 2010
  • Публикации: 497
  • Местонахождение: Бургас Варна
  • Пол: Мъж
  • Skype: the.victory
  • Репутация: 0
  • Автомобил: W124 200E





Сега отново ще стане дума за най-реномираната автомобилна марка. Може би ви е известно, че историята на тази компания започва през далечната 1901 година. Тогава фирмата Daimler-Motoren-Gesellschaft, основана през 1890 от Готлиб Даймлер, започва производство на нова серия автомобили. Колите са наречени Mercedes. 25 години по-късно фирмите Daimler и Benz се сливат. Така на пазара се появява нов автомобилен концерн, продукцията на който много скоро се превръща в синоним за перфектно качество.

По време на Втората световна война повечето от заводите на фирмата са разрушени. След много усилия, дейността на компанията е подновена през 1946 г. Първоначално се произвеждат само довоенни модели, но след време от конвейера пак започват да слизат нови конструкции, които много бързо се налагат на пазара.

През 1959 година е премиерата на Mercedes W-110 Колата е с много елегантно за онова време купе. Грешката на инженерите от фирмата е, че тези возила са изключително здрави, не дефектират и собствениците им не искат да ги заменят с по-нови модели. Екземплярът, който е тема на материала, е произведен през 1967 година и днес е на 37 "лазарника" - доста сериозна възраст, та било то и за Mercedes-Benz. Въпреки това "старецът" все още се държи. Визията му е прилична, а технически всички възли и агрегати са в пълна изправност.

Този хитов модел е оборудван с редови четирицилиндров дизелов агрегат. Обемът му е два литра, а мощността - 54 к.с. Интересното при него е, че коляновият вал лагерува на три основни лагера, като средният е аксиален, а останалите два - радиални. Мазането на мотора е централно с маслена помпа, а ангренажният механизъм е посредством верига. Уредът, отчитащ налягане на маслото е свързан директно към маслената магистрала, а филтърът за смазочната течност е несменяем. Скоростната кутия е механична четиристепенна, като лоста оригинално е разположен на кормилната колонка. Трансмисията е снабдена със секторна кутия и механично регулиращи се щанги. Окачването е пружинно, като отпред специален хебелен болт свързва двете вилки на всяко от колелата. Въртящият момент се предава посредство кардан и диференциал, който е шарнирно закачен с един болт за купето.

Едната полуоска е чупеща се и спрямо диференциала. Спирачната система е с вакумен усилител, двукръгова, като първият кръг обслужва предните дискови спирачки, а вторият - задните барабанни. Тези и още доста технически иновации превръщат W 110 в хит през 60-те години на миналия век.

Друг интересен щрих е купето. При W110 200D то е масивно, като се характеризира с овални форми и хромирани елементи. Нестандартното при него е, че предните пътепоказатели са дублирани и в горната част на калниците, а триъгълните странични стъкла се отварят чрез червячен механизъм. Интериорът е луксозен и впечатлява най-вече с габаритите си. Скоростомерът е странен за днешните разбирания, но придава особен колорит на салона. Той е вертикален, като около него са монтирани и останалите инструменти. Друго странно решение е липсата на аварийни светлини. Чистачките, пък се движат срещуположно една спрямо друга. Това хитово за времето си возило днес е същинска антика. По екстериора му има още какво да се прави, но Олег е с намерение "козметичната операция" да стане факт в най-скоро време.



Източник: Вестник "Авто Пазар"
   Бензин, а не кръв! Карбуратор, а не сърце! Машина, а не човек!



Сподели темата


Етикети:
 

— Mercedes-Benz   „Най-доброто или нищо!” —

 Mercedes-Benz Bulgaria forum - Опознай един съвършено различен свят!

Developed by Mercedes-bg.info.© 2010-2024 Powered by Simple Machines Forum